Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #26 Skrevet 19. august 2013 Barnehagestarten vår går omtrent på samme måte og det er veldig fortvilende. Starter og jobbe til uken og selv om vi har hatt 3 uker på tilvenning føler hun fortsatt seg ikke trygg der og de ansatte har vanskelig for å roe henne ned. Hvis du skal ta henne ut av bhg har du gjerne en eller to måneder oppsigelse hvis en annen ikke kan overta plassen med en gang. De vil nok ikke gi deg permisjon i 2 måneder, da vil de tape penger på å la plassen stå ledig. Ville heller forlenget permisjonen min og brukt lengre tid på tilvenning. Barn er forskjellige og noen trenger lang tid for å bli trygge Anonymous poster hash: 5024b...67c
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #27 Skrevet 19. august 2013 Huff, om du har mulighet så ha henne hjemme til hun blir 17-18 måneder.. Barn yngre enn det har ingenting i barnehagen å gjøre med mindre de er svært sosiale og tidlig ute motorisk og fysisk. Anonymous poster hash: e9657...1a5
Poetika med K Skrevet 19. august 2013 #28 Skrevet 19. august 2013 Gi det litt tid. Min eldste var også 14 måneder da han begynte, og det var alt annet enn hyggelig. Det gikk tre uker, så var han trygg og koste seg. Men det var ikke gøy så lenge det stod på. Han grein, og jeg grein (vel og merke når jeg hadde gått), og jeg satt på jobb og kjempet mot fristelsen til å hente ham igjen og bare være hjemme. Han er en følsom ung mann, og jeg kan nesten si med sikkerhet at det IKKE hadde vært noe lettere å vente til han var to år. Han er nå en tøff og trygg treåring, som storkoser seg i barnehagen. Jeg tror også du gjør vondt verre ved å gjemme deg på kjøkkenet. Hva når far leverer? Er det en løsning? Hos oss så vi at det gikk lettere da. Ble generelt tøffere med pappa. Barnet ditt senser nok at du ikke er komfortabel selv med å levere, og det smitter over. Hvordan skal hun være trygg når ikke du er det?
Gjest meg&mini Skrevet 19. august 2013 #29 Skrevet 19. august 2013 Jeg ville ikke ha gjort det. Det finnes mange muligheter for å roe henne ned. Kose, lese, leke, ta henne ut av situasjonen og vekk fra garderoben, rette oppmerksomheten mot noe annet, Vet ikke hva de har prøvd ut, jeg. Jeg synes heller ikke at de trenger å ringe deg bare for å fortelle at hun gråter og at du må hente. Barnet må bli trygt og vil bli trygt med tiden. Det tar lengre tid med noen. Synes virkelig ikke at du skal gi opp helt enda, det har bare gått 8 dager og som andre sier her: Alt kan snu. Plutselig går det bra denne uken.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #30 Skrevet 19. august 2013 Jeg sier som veldig mange andre, ikke ta henne ut av bhg, og ihvertfall ikke om det kun er for 2 mnd. Da vil du fortsatt slite med det samme, du utsetter bare problemet. 2 mnd er ikke lang nok tid. Over de siste 10 årene har jeg hatt 4 barn i bhg. Og jeg må si jeg syns det er rart at deres bhg anbefaler deg å være der. Hos oss har de alltid tatt barnet på armen, vinket "hade" til oss, og avledet barnet når vi går. Som regel går det veldig fort over.. Litt sånn "ute av syne, ute av sinn".. Jeg forstår frustrasjonen din, så absolutt. Har selv 2 barn som gråter hver dag når jeg går. De er 3 og 5 år, og har bestandig storkost seg i bhg, men etter 6 uker hjemme i ferien så vil de ikke være der lenger. Jeg skal gå hjemme til nyttår, men har ikke engang vurdert å ta de ut av barnehagen for det. Men de har korte dager, fri en dag innimellom osv.. Og ang kontantstøtte.. Har man ikke bhgplass så får man kontantstøtte. Har du full plass i bhg så har man ikke krav på det. Så du kan høre om du kan få redusert plass, da får du litt støtte, eller si opp plassen og få full støtte. Men tviler sterkt på at du kan ta perm derfra uten å måtte betale for plassen. De har et årsbudsjett hvor det er kalkulert med hva de får inn pr barn. Slik vil de isåfall miste masse penger. Men det er jo mulig å betale for plassen, men ikke bruke den. Vet mange gjør det om bhg starter før fødselsperm er over... Anonymous poster hash: 02064...149
kjærestenogmæ Skrevet 20. august 2013 Forfatter #31 Skrevet 20. august 2013 Takk til alle som har tatt seg tid til å svare. Nå har jeg tatt en uke ekstra før jeg begynner på jobb, og skal jobbe 50% ihvertfall tomndrr. Da blir det ihvertfall korte dager, og sikkert noen fridager på jenten min. Så får jeg vel bare håpe på det beste. Stakkar henne, gråte jo like mye jeg når jeg har gått derifra. Men kan ikke si opp jobben heller. Takk for alle råd
Anonym bruker Skrevet 20. august 2013 #32 Skrevet 20. august 2013 Huff.\.. ikke noe kjekt når det er sånn. Barnehagen kan være tøff for de minste. Så flott at du har muligheten og gå litt ned i stillig og gi henne kortere dager. Kanskje dagmamma kan være aktuelt ett år? Anonymous poster hash: a1a8a...50d
Ikkesåallerværst Skrevet 20. august 2013 #33 Skrevet 20. august 2013 (endret) Jeg syns det du forteller sier mye om at jenta de ikke er klar for dette med barnehage. Dersom dere har mulighet økonomisk, ville jeg tatt perm noen måneder. Jeg tror ikke det er kun din usikkerhet som gjør at dette er vanskelig, men jo lengre dere holder på sånn, jo mer dårlig samvittighet får du, og jenta di får det værre. Joda, hun venner seg nok til det, men kanskje blir hun aldri helt trygg. Kanskje blir det bedre om noen måneder når hun får litt verbalt språk og kan mer på egenhånd. Jeg syns ikke du skal se på det som å gi opp, men å ta et skritt tilbake og følge jenta di! Så nå at du har redusert stillingen. Sikkert en bra løsning det også! . Det er mange her som mener at bhg gjør feil her, men jeg velger å tro at de ser at datteren din har ekstra behov. Kanskje en god dagmamma kunne vært bedre for jenta di? Mindre og mer oversiktlig. Lykke til! Endret 20. august 2013 av Ikkesåallerværst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå