Gå til innhold

Fikk litt vondt av datteren min i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var med å leverte broren på skolen (2.klasse) Da vi skulle gå ser jeg hun har øynene fulle av tårer. Hun hadde veldig lyst å begynne på skolen allerede i fjor. I år begynner bestevenninnen hennes på skolen, og hun er så lei seg fordi hun må vente 1 år.

Heldigvis skjer det mye spennende i bhg. det siste året. Både av turer og prosjekter. Flere med barn som er veldig klare for skolestart :)

Anonymous poster hash: 2e0f1...941
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ja ! Har en som er født 4 januar, og som allerede har vært eldst på avdelungen et år. Nå er han offesielt førskolebarn, men de har jo nedten vært det et år allerede siden de ikke hadde barn fra det trinnet på avd.

Har veiet for og imot å la han starte nå, men kom frem til at han venter. Selv om bestekompis også begynner nå.

Anonymous poster hash: 28487...6a3

Skrevet

Å ja ! Har en som er født 4 januar, og som allerede har vært eldst på avdelungen et år. Nå er han offesielt førskolebarn, men de har jo nedten vært det et år allerede siden de ikke hadde barn fra det trinnet på avd.

Har veiet for og imot å la han starte nå, men kom frem til at han venter. Selv om bestekompis også begynner nå.

Kan man velge hvilket år de skal gå i klasse når de er født så tidlig på året?

Skrevet

Det er mulig å søke inn barnet året før ja.

Skrevet

Kan man velge hvilket år de skal gå i klasse når de er født så tidlig på året?

Barn født før 1 mars eller april, kan søke om tidlig skolestart om barnet er veldig modent.

Skrevet

Siste året i bhg var et mareritt for min som er født i februar. Alle vennene (født i nov/des) begynte på skolen og igjen satt han med en gjeng med bråkete, umodne gutter. Bhg gjorde ingenting for at han skulle ha det bra. De sa det var helt vanlig at de eldste kjedet seg veldig det siste året. Javel? Da begynner man enten for seint på skolen i Norge, eller så er tilbudet i barnehagen for dårlig.

Anonymous poster hash: 63969...d4f

Skrevet

Min datter blir 5 i september og begynte på skolen i forrige uke. Hun fikk begynne 1 år før, men det er kanskje litt sent for dere å søke nå

Anonymous poster hash: b374a...870
Skrevet

Min datter blir 5 i september og begynte på skolen i forrige uke. Hun fikk begynne 1 år før, men det er kanskje litt sent for dere å søke nå Anonymous poster hash: b374a...870

Stakkars jente.

Jeg kan virkelig ikke skjønne hvorfor dere vil at ungene skal begynne på skolen i en alder av fire år altså. Synes de begynner tidlig nok som de gjør jeg.

Anonymous poster hash: 4544f...f13

Skrevet

Min datter blir 5 i september og begynte på skolen i forrige uke. Hun fikk begynne 1 år før, men det er kanskje litt sent for dere å søke nå

Fikk dere virkelig innvilget at en 4-åring skal begynne på skolen??

Anonymous poster hash: a7e46...711

Skrevet

Kan ikke forstå at ei som ikke har fylt 5 år enda har fått begynt på skolen. Er dette i norge?

Har ei venninne som søkte sin datter inn på skolen ett år for tidlig, jenta ersmart, gode sosiale antenner å alt lå egentlig til rette for at det ikke skulle bli noen problemer. Hun gikk gjennom endel tester for å se om hun var moden nok. De ble anbefalt at hun ventet med skolestarten, denne jenta er født tidlig i januar.

Skrevet

#7 her: Det er et samarbeid mellom PPT, barnehagen, skolen og hjemmet som har ført til dette. Det er ikke noe jeg har bestemt alene altså :)

Og nei, det er ikke synd i barnet. Tvert imot.

Skrevet

Min datter blir 5 i september og begynte på skolen i forrige uke. Hun fikk begynne 1 år før, men det er kanskje litt sent for dere å søke nå Anonymous poster hash: b374a...870

Stakkars jente.

Jeg kan virkelig ikke skjønne hvorfor dere vil at ungene skal begynne på skolen i en alder av fire år altså. Synes de begynner tidlig nok som de gjør jeg.

Anonymous poster hash: 4544f...f13

Enkelte unger er modne for alderen. Datteren min kunne godt begynt på skolen i fjor. Er veldig moden sosialt, kan alle bokstavene og teller til langt over 100 o.s.v. I tillegg er hun så klar selv.

Sønnen min går i andre nå, og han kunne godt ha begynt på skolen nå. Var absolutt ikke klar da han begynte.

Anonymous poster hash: 2e0f1...941

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...