Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #1 Skrevet 18. august 2013 Har jo hørt og tenkt at man helst ikke skal det. Tok det med mitt første barn, da gikk alt bra. Har en flekk på tanna - har hørt at penicillin kan føre til skader på tenner...? Nå er jeg uansett så sliten av å hoste og være syk, at jeg sterkt vurderer å ta penicillinen jeg har fått. Det er jo ikke topp for babyen at jeg går rundt med bihulebetennelse og hoster og harker, og sliter meg helt ut før fødselen om noen uker/måneder. Har dere tatt penicilin, hvor også aøt gikk fint? Flere som mistenker tannskader eller annet pga bruk av penicillin? Anonymous poster hash: 8456e...e4a
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2013 #2 Skrevet 18. august 2013 Jeg har dårlige tenner ettersom jeg brukte mye selv når jeg var liten. Har brukt det med 2 av barna, og alt gikk fint
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #3 Skrevet 18. august 2013 Penicillin er ikke skadelig for fosteret/barnet: http://www.felleskatalogen.no/medisin/apocillin-actavis-546118 Graviditet, amming og fertilitet: Graviditet: Lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Amming: Går i liten grad over i morsmelk. Det er lite sannsynlig at barn som ammes kan få skadelige effekter, selv om risiko for påvirkning av tarm- og munnfloraen hos barnet ikke kan utelukkes. Små mengder virkestoff i morsmelken kan gi økt risiko for sensibilisering. Anonymous poster hash: c9175...ac6
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #4 Skrevet 18. august 2013 Jeg var innlagt på sykehuset og fikk det intravenøst. .gikk helt greit Anonymous poster hash: e9554...826
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #5 Skrevet 18. august 2013 Penicillin er ikke skadelig for fosteret/barnet: http://www.felleskatalogen.no/medisin/apocillin-actavis-546118 Graviditet, amming og fertilitet: Graviditet: Lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Amming: Går i liten grad over i morsmelk. Det er lite sannsynlig at barn som ammes kan få skadelige effekter, selv om risiko for påvirkning av tarm- og munnfloraen hos barnet ikke kan utelukkes. Små mengder virkestoff i morsmelken kan gi økt risiko for sensibilisering. Anonymous poster hash: c9175...ac6 "Graviditet, amming og fertilitet: Graviditet: Lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet." Det er bare de to små ordene: "liten risiko"... Men vet jo at det mest sannsynlig går bra! Og så at jeg var litt utydelig i hi, mente dere som hadde tatt penicillin under graviditeten - gikk alt bra med barne, og evt tennene da? Anonymous poster hash: 8456e...e4a
Fesshompa Skrevet 18. august 2013 #6 Skrevet 18. august 2013 Har gått på pinicilin de to siste gangene pga uvi. Alt bra med begge barn og tennene er fine:)
TanteTroll Skrevet 18. august 2013 #7 Skrevet 18. august 2013 Det er teteacycliner som kan gi skader på tennene til fosteret, ikke penicilliner. Tetracyclin gis ikke ved graviditet.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #8 Skrevet 18. august 2013 Jeg var veldig syk i det siste svangerskapet. 3 penicilinkurer på de 9 månedene.. Dattera mi er nå 3 år, og jeg kan ikke se at hun har tatt noen skade av det...ennå... Anonymous poster hash: 020cf...b51
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #9 Skrevet 18. august 2013 Takker for svar, alle sammen! :-) Er så sinnsykt sliten av å HOSTE (#$#&/&/&/&!!!!*`FfffF7&%/#"!!!!), og nå de siste dagene også av smerter i bihulene, at om ikke jeg er bedre i morgen får jeg vel bare hoppe i det. Har måttet ta paracett for å "overleve" disse dagene.. Anonymous poster hash: 8456e...e4a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #10 Skrevet 18. august 2013 Dette ville jeg hørt med legen min om, og definitivt ikke her. Anonymous poster hash: d6960...b30
Anne-B. Skrevet 18. august 2013 #11 Skrevet 18. august 2013 Jeg fikk penicillin to uker før fødsel, og kom altså virkelig i formen, før det hadde jeg bare gått og småhanglet gjennom hele svangerskapet. Ingen skader på tenner som jeg vet av.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #12 Skrevet 18. august 2013 Dette ville jeg hørt med legen min om, og definitivt ikke her. Anonymous poster hash: d6960...b30 Jeg HAR hørt med legen min. Og jordmor, og de på apoteket. Alle sier det samme, at nå har jeg gått så lenge med dette at det sikkert snart går over, men at jeg skal veie det opp mot om jeg blir verre og hvor dårlig jeg føler meg. De på apoteket var forresten ganske positive til å begynne på penicillin, så ikke jeg skulle slite meg ut. Men alle har et lite forbehold, som at "kan du holde ut uten, så gjør det". Og da kan jeg ikke annet enn å tenke: da kan det vel ikke være 100%trygt? Anonymous poster hash: 8456e...e4a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #13 Skrevet 18. august 2013 Dette ville jeg hørt med legen min om, og definitivt ikke her. Anonymous poster hash: d6960...b30 Nå får en ikke tak i Pencillin uten resept. Så legen må nok innvolveres uavhengig av svarene her. Anonymous poster hash: c9175...ac6
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #14 Skrevet 18. august 2013 Dette ville jeg hørt med legen min om, og definitivt ikke her. Anonymous poster hash: d6960...b30 Nå får en ikke tak i Pencillin uten resept. Så legen må nok innvolveres uavhengig av svarene her. Anonymous poster hash: c9175...ac6 "Nå er jeg uansett så sliten av å hoste og være syk, at jeg sterkt vurderer å ta penicillinen jeg har fått." Som jeg skrev i hi, jeg HAR fått penicillin! Den ligger klar, har bare så lite lyst til å ta den. Trenger bekreftelse fra "det virkelige liv" om at barna er helt fine på tross av mors bruk av penicillin i svangerskapet. HI Anonymous poster hash: 8456e...e4a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #15 Skrevet 18. august 2013 Dette ville jeg hørt med legen min om, og definitivt ikke her. Anonymous poster hash: d6960...b30 Nå får en ikke tak i Pencillin uten resept. Så legen må nok innvolveres uavhengig av svarene her. Anonymous poster hash: c9175...ac6 "Nå er jeg uansett så sliten av å hoste og være syk, at jeg sterkt vurderer å ta penicillinen jeg har fått." Som jeg skrev i hi, jeg HAR fått penicillin! Den ligger klar, har bare så lite lyst til å ta den. Trenger bekreftelse fra "det virkelige liv" om at barna er helt fine på tross av mors bruk av penicillin i svangerskapet. HI Anonymous poster hash: 8456e...e4a Pencillin fungere ikke mot hoste! Tåpelig å ta Pencillin fordi du tror det kan være kjekt. Anonymous poster hash: c9175...ac6
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #16 Skrevet 18. august 2013 Ja, jo skjønner det, men likevel, når jordmor, lege og farmasøyt sier det er trygt, tror jeg at jeg ville stolt mer på dem enn folk her. Du kan jo ikke akkurat lage en holdbar statistikk av sannsynligheten for misdannelser ved å høre her inne uansett, riktig god bedring til deg! Anonymous poster hash: d6960...b30
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #17 Skrevet 18. august 2013 Dette ville jeg hørt med legen min om, og definitivt ikke her. Anonymous poster hash: d6960...b30 Nå får en ikke tak i Pencillin uten resept. Så legen må nok innvolveres uavhengig av svarene her. Anonymous poster hash: c9175...ac6 "Nå er jeg uansett så sliten av å hoste og være syk, at jeg sterkt vurderer å ta penicillinen jeg har fått." Som jeg skrev i hi, jeg HAR fått penicillin! Den ligger klar, har bare så lite lyst til å ta den. Trenger bekreftelse fra "det virkelige liv" om at barna er helt fine på tross av mors bruk av penicillin i svangerskapet. HI Anonymous poster hash: 8456e...e4a Pencillin fungere ikke mot hoste! Tåpelig å ta Pencillin fordi du tror det kan være kjekt. Anonymous poster hash: c9175...ac6 Hæ? Du er tåpelig som svarer så uvennlig. Jeg tar penicillin pga bihulebetennelse, HVIS jeg tar det. Og hvor i huleste leser du at jeg syns det er KJEKT å ta penicillin? Hva hadde poenget med å spørre her om alt føltes "kjekt"? Anonymous poster hash: 8456e...e4a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #18 Skrevet 18. august 2013 Ja, jo skjønner det, men likevel, når jordmor, lege og farmasøyt sier det er trygt, tror jeg at jeg ville stolt mer på dem enn folk her. Du kan jo ikke akkurat lage en holdbar statistikk av sannsynligheten for misdannelser ved å høre her inne uansett, riktig god bedring til deg! Anonymous poster hash: d6960...b30 Hehe, sant nok! Ogtusen takk! Anonymous poster hash: 8456e...e4a
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #19 Skrevet 19. august 2013 Jeg var veldig syk i det siste svangerskapet. 3 penicilinkurer på de 9 månedene.. Dattera mi er nå 3 år, og jeg kan ikke se at hun har tatt noen skade av det...ennå... Anonymous poster hash: 020cf...b51 Huff, det var da ille. Stakkars deg! Godt det gikk så fint likevel! Anonymous poster hash: 8456e...e4a
Anonym bruker Skrevet 19. august 2013 #20 Skrevet 19. august 2013 Jeg fikk penicillin to uker før fødsel, og kom altså virkelig i formen, før det hadde jeg bare gått og småhanglet gjennom hele svangerskapet. Ingen skader på tenner som jeg vet av. Ja, det må være grusomt å ikke være i form før fødsel! Eller å ikke klare å presse og puste, fordi det setter i gang de verste hostekulene.. Anonymous poster hash: 8456e...e4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå