Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #1 Skrevet 18. august 2013 Vi tenkte å ha en utebursdag, han har bursdag den 6. sep. Så det kan jo være litt høstkaldt. Bor i Nordland. Der vi skriver i inbydelsen at barna burde ha på seg gode klær etter forholdene og klær de ikke er så redde for. Vi har et stort område rundt huset, bor ganske landling. Har bålplass, tenkte at barna skulle få grille sine egen pølser. Kanskje også hjelpe til å spikke pølsepinner, hvis vi ikke får gjort det på forhånd. Ellers så tenker vi skattejakt, muffins og gele. etc. Det blir kanskje max 10 unger. Vi blir 4 voksne + de foreldrene som ønsker å være her. Vi har barna i friluftsbarnehage, så vet jo at barna er vant med å være ute pluss at jeg vat de har klær. Pøser det ned med regn blir vi inne. Er dette noe som dere hadde kunnet sendt barna i? Eller ser helst den store delen av foreldre at det er en vanlig innebursdag? Anonymous poster hash: 2e6e1...4be
Gjest sug lut Skrevet 18. august 2013 #2 Skrevet 18. august 2013 Høres prima ut, skulle ønske flere hadde slike bursdager.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #3 Skrevet 18. august 2013 Utebursdag er topp! Anonymous poster hash: c4aee...553
Gjest Skofantomet Skrevet 18. august 2013 #4 Skrevet 18. august 2013 Høres kjempe koselig ut! Barna kommer til å storkose seg
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #5 Skrevet 18. august 2013 Datteren min er en aktiv ute-unge så for henne hadde en slik bursdag vært midt i blinken De fleste unger liker bål, grilling, være ute og å være på tur. Tror det blir en suksess det der! Anonymous poster hash: 1bfb6...385
Gjest Skrevet 18. august 2013 #6 Skrevet 18. august 2013 JA helt klart. Gutta mine har vært i flere slike bursdager og har stortrivdes
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #7 Skrevet 18. august 2013 Synes det høres supert ut! Innebursdag er ofte bråkete og slitsomt. Godt å få ungene ut litt også! Anonymous poster hash: 6d5ec...40f
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #8 Skrevet 18. august 2013 Jeg trenger ikke en innebursdag for at ungen min skal få gå. Anonymous poster hash: 3d4d3...d5d
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #9 Skrevet 18. august 2013 Høres supert ut! Anonymous poster hash: f4ccc...7f1
Anne:-D Skrevet 18. august 2013 #10 Skrevet 18. august 2013 Syns det høres helt supert ut. Tror jenta mi hadde likt det godt, håper hun blir invitert i noen sånne bursdager
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #11 Skrevet 18. august 2013 har hatt utebursdag på sein høsten 3 ganger for min,det jeg har erfart,er at det å steke egne pølser er topp(lurt me ferdige spyd),og saft til drikke.før mat løper de og herjer masse,og er slitne etter mat,og litt mere herjing,så grilling av marsmellows,og da er muffins mer enn nok,har gått lite kake og boller de gangene vi har hatt det. skattejakt etter godtepose hadde vi i skogen,og de måtte finne eget navn på posen,det var en innertier. Anonymous poster hash: cab1a...aa4
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #12 Skrevet 18. august 2013 Det blir sikkert kjempemoro!! En kompis av sønnen min har bursdag i desember, og da er det akebursdag på høyt plan! Ungene elsker det Anonymous poster hash: 42462...295
Kliko Skrevet 18. august 2013 #13 Skrevet 18. august 2013 Høres kjempe flott ut :-D tenkte å gjøre det samme når guttungen ble seks :-)
Fomle84 Skrevet 18. august 2013 #15 Skrevet 18. august 2013 Høres gøy ut og det beste er: å slippe å stresse hjem fra jobb for å dusje og pynte barnet.. Bare sørg for å ha do tilgjengelig
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #17 Skrevet 18. august 2013 Kjempefin bursdag det! Anonymous poster hash: 3fd7f...681 Anonymous poster hash: 3fd7f...681
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #18 Skrevet 18. august 2013 Det planlegger vi til neste år når guttungen blir 6 år. Han elsker selv å være ute og i barnehagen er de mye ute. Guttungen har bursdag i mars, og vi bor på Vestlandet, men likevel skal vi dette.Det er som regel de voksne som griner på nesen over å være ute i drittvær, ikke ungene, for de er ofte vant med det fra barnehage. Så jeg sier - go for it. Anonymous poster hash: 6c318...94f
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #19 Skrevet 18. august 2013 Hørtes ut som en kjempebursdag som ikke blir glemt! Opplever at barn kommer i flere konflikter inne. Støynivået blir ogsåhelt annerledes+ at barna får lov til å herje det dem makter! Hadde sendt barnet i en slik bursdagmed kjempegod samvittighet!! Anonymous poster hash: 1846d...4bf
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #20 Skrevet 18. august 2013 Ah! For en positiv gjeng! Da kjører vi på med bål og skattejakt:D Anonymous poster hash: 2e6e1...4be
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #21 Skrevet 18. august 2013 Ungene har vært i flere slike bursdager og det har vært stas. Den ene endte i øs pøs regnevær, så det ble litt kaldt til slutt siden det var litt å gå hjem. Men de har hatt det supert. Var med tantebarnet mitt når han hadde utebursdag i mars, det var stas. Greit å være noen voksne for litt knall go fall må en regne med, og vente på pølser osv da blir det fort mas og kjas av. Kjøp inn engangsglass, og mange. Ta med noen sprittusjer slik at du kan skrive på de. For de blir lagt her og der, ødelagt osv. Våtservietter bør du ha med for å tørke alt mulig, og tørkeruller. Han hadde gele i plastglass, veldig greit å bare kaste i søppelsekken etterpå, samme med plastskje. Engangsasjetter til evt kake og pølse. Kaker bør være kaker som kan holdes i hånden, slik atdet ikke blir så mye gris rundt omkring. Løpe med kake blir fort gris. Store planer for en utebursdag er ikke nødvendig er min erfaring ettersom ungene finner på ting selv, men lurt å ha noen leker på lur om det trengs. Ringsspill konkuranse, sisten, slå spiker fortest ned i en planke eller minst slag, stivheks eller sndre vanlige uteleker som går litt fort men som de kan holde på med litt. Lurt å skrive i invitasjonen at blir det regn flytter dere inn, men kom i utetøy. Fortgjort at noen ikke dukker opp om de er redde for regn. Anonymous poster hash: f2a60...17a
Gjest Vinglepetrine Skrevet 18. august 2013 #22 Skrevet 18. august 2013 Hvor har det blitt av alle de hysteriske mødrene som pleier å dukke opp her på forumet med en gang PØLSER blir nevnt? Har jo fått med meg at mange syntes det er en uting med pølser i barnebursdag til og med! HI: Slike bursdager er helt topp!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #23 Skrevet 18. august 2013 Vi tenkte å ha en utebursdag, han har bursdag den 6. sep. Så det kan jo være litt høstkaldt. Bor i Nordland. Der vi skriver i inbydelsen at barna burde ha på seg gode klær etter forholdene og klær de ikke er så redde for. Vi har et stort område rundt huset, bor ganske landling. Har bålplass, tenkte at barna skulle få grille sine egen pølser. Kanskje også hjelpe til å spikke pølsepinner, hvis vi ikke får gjort det på forhånd. Ellers så tenker vi skattejakt, muffins og gele. etc. Det blir kanskje max 10 unger. Vi blir 4 voksne + de foreldrene som ønsker å være her. Vi har barna i friluftsbarnehage, så vet jo at barna er vant med å være ute pluss at jeg vat de har klær. Pøser det ned med regn blir vi inne. Er dette noe som dere hadde kunnet sendt barna i? Eller ser helst den store delen av foreldre at det er en vanlig innebursdag? Anonymous poster hash: 2e6e1...4be Helt topp! Anonymous poster hash: 04ecd...64d
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #24 Skrevet 18. august 2013 Ungene mine har vært i en utebursdag. De var ikke imponerte, de var skuffet over at de ikke fikk sett huset inne. Dette var en bursdag med aking, grilling etc. De var også skuffa over at de måtte være ute i kulda, de følte de var nok ute. Forresten, har vært i en sommerbursdag også, ene barnet og det var kjempe gøy. Anonymous poster hash: 863a0...124
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå