Gå til innhold

Jeg stemmer FrP. Hva sier deg om meg? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

At du har lavere intelligens enn gjennomsnittnordmannen og lav forståelse for økonomi og samfunn.

for det er utelukkende Jens Stoltenberg som har fasiten på hvordan økonomi og samfunn fungerer?

Anonymous poster hash: 4d073...f93

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Det sier om deg at du ikke forstår konsekvensene av å la Norge gå rett i grøfta med FrP ved makten. 

Skrevet

At du ikke skjønner at du vil miste uføre-trygden din hvis de skulle komme til makta Anonymous poster hash: 4b76c...ec7

Hvilken uføretrygd?? De fleste av oss JOBBER faktisk!

Ikke HI

Anonymous poster hash: db403...6a7

Ja det er jo fint at du gjør det! Men en annen ting vet jeg.

At du bryr deg ikke om at man må ha masse penger for å få behandling først på sykehus, og de med mindre penger dilter sykere og sykere etter. Dette er jo en av de tingene som gjør Norge til et av verdens beste land, det at alle har rett på lik behandling uansett klasse... Det er hvertfall ikke gøy å bli syk når man ikke får trygda si lenger da. Herregud for noen idioter som stemmer FRP!

Anonymous poster hash: 4b76c...ec7

Skrevet

At du har lavere intelligens enn gjennomsnittnordmannen og lav forståelse for økonomi og samfunn.

for det er utelukkende Jens Stoltenberg som har fasiten på hvordan økonomi og samfunn fungerer?

Ikke bare han. Samtlige av de andre partiene ønsker å følge handlingsregelen.

Skrevet (endret)

Bare Frp som ikke forstår at det er uklokt å bruke med enn man har. Men dersom man ikke har noen tanke for fremtidige generasjoner eller en sunn økonomi er det jo bare å starte kjøpefesten.

Endret av LA8PV
Skrevet

men regjeringen nå bruker jo ikke handlingregelen...de ligger på nesten 3% når de kan bruke 4% det er jo mye penger pluss at de vil helst gå 25% i overskudd på statsbudsjettet. Greit at de vil gå i pluss men hva med å nøye seg med 5% ?

Hvis de bruker 5% da? tror du norge faller i grus?

Skrevet

Bare Frp som ikke forstår at det er uklokt å bruke med enn man har. Men dersom man ikke har noen tanke for fremtidige generasjoner eller en sunn økonomi er det jo bare å starte kjøpefesten.

men hva med vedlikeholde av veier, sykehus, skoler, sykehjem ? er ikke det en pris fremtidige generasjoner må betale for siden vi ikke evner å holde dette vedlike til tross for at regjeringen aldri har hatt så mye penger å rutte med?

haukeland er jo nedslitt, det er sørlandet sykehus i krsand og..det er tragisk..

Skrevet

At du vil ha både i pose og sekk?

Anonymous poster hash: 8b435...b10

Skrevet

Hehe.

Artig å lese hva dere tror om meg. Veldig lite av det stemmer.

Hver gang jeg tar dette valgbarometeret på nett, er det alltid FrP og Høyre som havner på 1. og 2. plass. Det samme med mannen min.

Jeg er ikke for billigere alkohol, men jeg er for at vin kan selges i dagligvarbutikker som i mange andre land.

Jeg er en gift 3-barnsmor. Er midt i 30-årene. Har høyskoleutdanning og en årslønn på 460 000,-. Husstanden totale brutto årsinntekt er på ca. kr 1,4 mill.

Bor i hus i Bærum.

Ja, stemmer at jeg er for en strengere innvandrerpolitikk. Men jeg er absolutt ingen rasist for det. Jeg er nemlig halvt afrikansk selv. Jeg mener at de som kommer hit for å jobbe og gjøre en innsats skal være hjertelig velkomne. Jeg vil ikke at folk skal komme hit for å snylte på godene våre, gjøre straffbare handlinger for deretter å bli buret inne (noe som er rene hotelloppholdet for dem).

Hva med dette er det dere er så uenige i??

HI

Anonymous poster hash: 527a3...9d1

Skrevet

At du vil ha både i pose og sekk?

Anonymous poster hash: 8b435...b10

Tja, det kan godt stemme. Hvem vil vel ikke det? ;-)

HI

Skrevet

Dessverre ikke så mye positivt.....

Anonymous poster hash: 94c85...c93

Skrevet

Du vil stemme på dem pga alkohol i dagligvarebutikk og strengere innvandringspolitikk? Ellers skrev du jo mest om hjem, utdanning og etnisitet. Vanskelig å si seg uenig i fakta om deg selv  ;)

Det er mye mer de står for enn de to tingene du skriver. Og du innrømmer du vil ha i pose og sekk? Vel, for å få det til å fungere i et samfunn blir det jo total systemsvikt, da den ene eliminerer den andre....

Skrevet

Du vil stemme på dem pga alkohol i dagligvarebutikk og strengere innvandringspolitikk? Ellers skrev du jo mest om hjem, utdanning og etnisitet. Vanskelig å si seg uenig i fakta om deg selv ;)

Det er mye mer de står for enn de to tingene du skriver. Og du innrømmer du vil ha i pose og sekk? Vel, for å få det til å fungere i et samfunn blir det jo total systemsvikt, da den ene eliminerer den andre....

Fortalte om meg selv for å vise dere at jeg ikke er en 19 år gammel uføretrygdede alenemor som bor i en trang og leid leilighet.

Bildet dere får av en som stemmer FrP stemmer med andre ord ikke.

HI

Skrevet

At du ikke er vel bevart. Faktaopplysningene om deg selv endrer ikke min oppfatning.

Anonymous poster hash: 85e12...f9f

Skrevet

Så, altså det samme som en AP'er?

Anonymous poster hash: 28b09...edd

Skrevet

Men tror ikke noen er overrasket over at du er en helt vanlig, flink dame heller. Vi kunne skrevet at du var ''en utdannet 30-40 år gammel dame fra Bærum'' men det er det jo ikke noe gøy, og dessuten bruker man ikke sjansen sin til å trekke frem det negative ved FRP ved å si akkurat det.

Jeg har venner som jeg er totalt politisk uenig i, jeg mener jo at det er helt blåst å stemme på et parti som FRP eller Høyre.

Så dermed snakker vi faktisk aldri om politikk :P  Hvorfor fokusere på ting som får en til å tenke helt annerledes om personen du ellers er så enig i og har så mye til felles med.

Hadde du skrevet for eksempel, ''jeg stemmer Rødt, hva sier det om meg?'' så ville alle som var uenige i Rødt ment du var en kommunistisk fattiglus, eller noe. Man tar det jo på spissen.

(ikke ment imot dere som stemmer Rødt! :D )

Skrevet

At du tjener over 1 million i året...

Anonymous poster hash: 794e6...a66
Skrevet

Men tror ikke noen er overrasket over at du er en helt vanlig, flink dame heller. Vi kunne skrevet at du var ''en utdannet 30-40 år gammel dame fra Bærum'' men det er det jo ikke noe gøy, og dessuten bruker man ikke sjansen sin til å trekke frem det negative ved FRP ved å si akkurat det. Jeg har venner som jeg er totalt politisk uenig i, jeg mener jo at det er helt blåst å stemme på et parti som FRP eller Høyre.Så dermed snakker vi faktisk aldri om politikk :P  Hvorfor fokusere på ting som får en til å tenke helt annerledes om personen du ellers er så enig i og har så mye til felles med. Hadde du skrevet for eksempel, ''jeg stemmer Rødt, hva sier det om meg?'' så ville alle som var uenige i Rødt ment du var en kommunistisk fattiglus, eller noe. Man tar det jo på spissen.(ikke ment imot dere som stemmer Rødt! :D ) Anonymous poster hash: 4b76c...ec7

Så hvorfor stemmer du rødt da? Hva er dine knusende gode argumenter?

Anonymous poster hash: 0cacb...f26

Skrevet

Men tror ikke noen er overrasket over at du er en helt vanlig, flink dame heller. Vi kunne skrevet at du var ''en utdannet 30-40 år gammel dame fra Bærum'' men det er det jo ikke noe gøy, og dessuten bruker man ikke sjansen sin til å trekke frem det negative ved FRP ved å si akkurat det. Jeg har venner som jeg er totalt politisk uenig i, jeg mener jo at det er helt blåst å stemme på et parti som FRP eller Høyre.Så dermed snakker vi faktisk aldri om politikk :P  Hvorfor fokusere på ting som får en til å tenke helt annerledes om personen du ellers er så enig i og har så mye til felles med. Hadde du skrevet for eksempel, ''jeg stemmer Rødt, hva sier det om meg?'' så ville alle som var uenige i Rødt ment du var en kommunistisk fattiglus, eller noe. Man tar det jo på spissen.(ikke ment imot dere som stemmer Rødt! :D ) Anonymous poster hash: 4b76c...ec7

Så hvorfor stemmer du rødt da? Hva er dine knusende gode argumenter?

Anonymous poster hash: 0cacb...f26

Jeg stemmer ikke rødt, det var jo et eksempel :P

Skrevet

At du ikke har så inngående forståelse for samfunnsøkonomi, internasjonale konvensjoner, fordelingspolitikk eller er spesielt kritisk overfor (åpenbart for )enkle løsninger.

Anonymous poster hash: 861ca...712

Skrevet

Jeg er skap-FrPer. Jobber på psykiatrisk avdeling som utdannet vernepleier, gleder meg til å ta fatt på masterstudiet neste år. Er langt over gjennomsnittlig interessert i politikk, religion og etikk og vil faktisk påstå at jeg er reflektert og relativt fordomsfri. Jeg leser andre aviser enn Aftenposten, Dagbladet og VG, i tillegg til å selv være vitne til skumle, relativt umerkelige forandringer i samfunnet.

For noen år siden var jeg selv en av dem som fnøys forkastelig hver gang noen nevnte FrP. Men det er stigmatiseringen og fordømmingen av Frps velgere som gjør at jeg ikke tør å stå frem som velger. Jeg vil ha forandring. Syns likevel at det er utrolig komisk å lese alt det stygge folk lirer ut av seg. Jeg som trodde at det var frpere som var så fordømmende? Mange av dere andre er jo minst like raske på den avtrekkeren selv.

Anonymous poster hash: 1b819...23a

Skrevet

Du er kanskje ikke klar over at regjeringen vi er under nå har opprettet enorme mengder statlige stillinger? Vi er nå oppe i 840 000 statlig ansatte. Regjeringen har allerede brukt det vi har. Vår oljeformue er på 3 723 milliarder kroner og bare pensjonsordningene til alle de statlige ansatte kommer til å overstige 4300 milliarder kroner. Oljeformuen er i praksis allerede long gone.

Men for all del, hvis du ser på byråkrati som økonomisk investering så er de rødgrønne tipp topp for deg.

Anonymous poster hash: 1b819...23a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...