Gå til innhold

Hva gjør tenåringene deres hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på plikter?

Anonymous poster hash: 53539...67e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke en dritt, rett og slett! Blir gal! Er heldig om dem bærer ut søpla eller lager middag en og annen gang! De er 15 og 19 år!

Anonymous poster hash: 2e7c4...454

Skrevet

Har ei på 13 år og en på 15 år.

De har begge ansvar for å rydde og vaske rommene sine. De har ansvar for å lufte hunden etter skoletid og for å sette på poteter til middag.

Har lagd en ansvarsliste som de rullerer på:

En vasker badet. Den andre vasker gangen.

En setter inn i oppvaskmaskinen. Den andre tømmer.

Rydde bort egne klær som er rene.

De gjør det de skal og det de får beskjed om. Flinke unger :)

Anonymous poster hash: 01821...789
Skrevet

Gutten gjør kun det han må... Av og til. Går ut med søppel, rydder rommet en gang i uka, og legge seg kl 11 skoledager. Jenta på 17, gjør mye.. Vasker bad, passer lillesøster, og lager litt mat rydder huset og støvsuger.. Ellers liker jeg gjøre en del selv så det går greit her.. Eneste merker det blir mye pc og tlf på tenåringene

Skrevet (endret)

14 åringen bidrar med mye. Rydder bord, vasker kjøkken. Tømmer oppvaskmaskin, bretter tøy, legger bort tøy, støvsuger, passer søsken. Går tur med hund, tar ut søppel, rydder, vasker eget rom. Han forberedes godt på på å klare seg når han flytter for seg selv, og på å bli en likestilt mann. Her må alle bidra, stort som smått :-)

Endret av Lykke X 4
Skrevet

Minst mulig. Tar oppvaskmaskina på befaling, det er deres oppgave, men de er så trege at jeg må mase. Ellers kan de gjøre mye dersom de er i modus til det, men ellers minst mulig. De tar rommene sine selv da.

Anonymous poster hash: 76454...2f9
Skrevet

Rydder og vasker egne rom og kjellerstuen en gang i uken, tar ut søppel, rydder etter middagen og vasker og bretter egne klær. Så har de hver sin dag i uken hvor de må handle inn til-og lage middag.

Anonymous poster hash: 32667...c31

Skrevet

13og16åringene gjør helst ingen ting. Må mases og mases på, og klager påat det ikke komm noe lommepenger. Lommepenger får de utifra hva de gjør hjemme.

13 åringen skal holde rommet ryddig. Ut med søppel hver dag og støvsuge gangen(må det for å holdeden grei, for hun gidder ikke støvsuge skikkelig og hun er den værste til å gå inn med sko) også må hun da evt rydde sko på plass før hun kan støvsuge.

16 åringen skal støvsuge stua hver dag. Rydde klær som ligger ferdigbretta på vaskerommet på plass. Og holde rommet ryddig.

Igrunn er det ikke mye jobb på de, for det tar ikke lang tid noen av de. Har sagt de må gjør det hver dag, for vi startet med annen hver dag og da ble det bare kranglinging. De mente de gjorde det igår og de skulle gjøre det i morra osv.

De to minste har flere ting de skal gjøre, og de gjør det. De jobber hardt for å få penger. De er slike som ønsker seg ting, jobber for å spare seg opp penger slik at de får kjøpt det.

Anonymous poster hash: abf51...14e

Skrevet

om mine tenåringer ikke gjør noen ting (når de blir så gamle) så drar jeg ut internettledningen og sperrer telefonabonnementet deres. ukelønn blir det ikke noe av og jeg kjører ikke en meter! så skal vi se hvor gøy det er å være bortskjemte skitunger :)

seriøst, mine kommer ikke til å slippe unna med å ikke hjelpe til. de er 7 og 5 år nå og har allerede plikter de må gjøre for å gjøre seg fortjent til ukelønn. de henter posten hver sine dager. må rydde ut oppvaskmaskin og rydde etter middagen en dag i uka (sammen med en voksen) og rydde rommet sitt en dag i uka før vaskehjelpa kommer! =) etterhvert som de blir eldre, vil det bli mer å hjelpe til med =)

Skrevet

De rydder rommene sine, har ansvar for å holde kjellerstuen og badet i kjelleren ryddig og rent, rydder på plass sine egne rene klær, rydder av bordet etter middag, tar ut søppel, må bidra på kjøkkenet og med rydding når det trengs, i tillegg gjør de ting de blir bedt om som å vaske bilen, klippe gresset osv.

De har det godt, vi bor 6 personer i dette huset og jeg gjør definitivt mest, men alle må bidra og det skjønner de heldigvis.

Anonymous poster hash: 47dd5...830
Skrevet

Ja her har de mulighet til å få 200 kr i ukelønn, så de ser jo fort det hvor kjedelig det er uten penger.. Men da må de også gjøre noe. Internetten forsvinner her også viss det blir problemer med avlogging av pc og de er vanskelig å få opp om morgen.. Etter noen dager uten nett, så skjønner de ståa)) er stort sett greie da.. Litt late til tider, men men kommer da hjem når de skal

Skrevet

Gutten gjør kun det han må... Av og til. Går ut med søppel, rydder rommet en gang i uka, og legge seg kl 11 skoledager. Jenta på 17, gjør mye.. Vasker bad, passer lillesøster, og lager litt mat rydder huset og støvsuger.. Ellers liker jeg gjøre en del selv så det går greit her.. Eneste merker det blir mye pc og tlf på tenåringene

Da håper jeg jenta di belønnes evt får fler goder enn gutten din. Dette hadde jeg aldri akseptert her hjemme. Gutten skal lære at han også må ta i et tak. Jeg og søstren hans er ikke tjenerne hans. Høres ut som du lærer ham til å bli en håpløs mann på hjemmebane. Tragisk.

Anonymous poster hash: a3f61...1ef

Skrevet

Så flink jente :) Min datter er også mye flinkere enn broren sin:)
Skrevet

Nei, han gjør da sine ting han også, er bare det at jenta i huset gjør ting av seg selv, for at hun vil ikke for hun må. Gutten gjør det han må stort sett, syns bare det er et pluss at jenta gjør det for ho vil. Firventer ikke akkurat at gutten på 15 vasker badet for han har lysst.. At han lufter hunden eller går ut med søppel for han har lysst er bra det. Men ser jo klart forskjell på jente og gutt her.. Tror ikke det blir et problem når han flytter ut, da ser han jo konsekvensene.. Samme som han ser her hjemme.

Skrevet

Et ordtak: bedre med litt rot enn et reint helvete..)

Skrevet

Holder rommet sitt i orden - vasker/rydder (dog ikke like ofte som jeg skulle ønske ;) ) Går med søpla, støvsuger, står opp med lillebror en og annen søndag, klipper gress om sommeren og måker litt snø om vinteren... han er 13 - og får ikke ukelønn - alle må bidra til fellesskapet, han får det han trenger ved behov :)

Anonymous poster hash: fbeb1...f0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...