Gå til innhold

Ansiennitet sykepleiere


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Utdanner meg nå. Jeg har jobbet flere år innen helse fra før, regnes det som ansiennitet når jeg begynner å jobbe som sykepleier?

 

Anonymous poster hash: 2e6ab...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss vil det regnes med, mens jobb i butikk etc ikke vil telle... Der jeg jobba før ble all arbeidspraksis telt med, uansett hva det var. 



Anonymous poster hash: 853ba...0d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Hos oss jobbet det ei i 10 år som assistent før hun utdannet seg som hjelperpleier. Hun startet på bunn igjen. Samme med ei venninne som jobber i barnehage. Startet på 0 som fagarbeider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

I enkelte kommuner regnes alt du har jobbet siden fylte 18 år, enten det er som assistent eller mekaniker, eller hjemme med små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nokre arbeidsgjevarar gir ansiennitet kun frå autorisasjonsdato, andre reknar "relevant praksis" og andre igjen alt ein har jobba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har jobbet innen helse, teller det både i KS (kommunen) og Spekter (sykehus). Her er mer info:

https://www.sykepleierforbundet.no/vis-artikkel/867078/Ansiennitet---et-forhandlingssporsmaal-!

spør deg og håper Du kan hjelpe meg litt.

Hvis man har vært hjemme med barn blir det regnet med i ansienniteten? Jobber på sykehus, er ikke sykepleier, men helsesekretær. Fylte ut det skjemaet slik at lønsavdelingen kunne regnet ut ansienniteten min. Skrev den all jobb jeg har hatt og at jeg har vært hjemme med to barn. Fikk ikke ansiennitet for når jeg var hjemme med barna siden jeg ikke hadde levert dokumentasjon på det( var hjemme i ett år med begge) var student så fikk ikke foreldrepenger. Har jeg likevel rett at dette skal taes med i ansienniteten? Og hva dokumentasjon kreves?

 

Anonymous poster hash: 781c5...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel inntil tre år som er vanlig godskriving av ansiennitet for omsorgsarbeid/arbeid i hjemmet. Tror ikke dette kan foregå parallelt med annet arbeid du får ansiennitet for en stilling med krav om utdanning. Det skal være nok at du leverer fødselsattest for barna dine. Du har helt rett i at du skal ha ansiennitet for de to årene. Er de vanskelige på din arbeidsplass ift. dette så vil jeg råde deg å ta kontakt med din tillitsvalgte/fagforbund.

Endret av Lykke X 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke jobbet i helsevesnet når jeg begynte å jobbe som sykepleier for to år siden, bortsett fra to sommerer. Men jeg hadde jobbet deltid/heltid/kun sommer litt om hverandre i 11 år (siden jegvar 18 år), og dermed startet jeg med 10 års ansiennitet fra første arbeidsdag som sykepleier. Jeg forhørte meg med hun jeg skrev arbeidskontrakt med (representant for arbeidsgiver), og hørte om det stemte (jeg ville ikke risikere å måtte betale tilbake lønn dersom det plutselig ble oppdaget at jeg hadde fått for mye lønn),mda svarte hun bare at det var helt rett å starte med 10 år. Men det virker jo her som at det kommer veldig an på hvem som fyller ut arbeidskontrakten.

 

Anonymous poster hash: 69ba4...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner ikke ansinitet når hjemme med barn under studier nei. Om du er hjemme med barn i et arbeidsforhold telles det derimot.

 

Hva som telles av tidligere praksis? Mannfolk har en tendens til å få regnet vesentlig bredere "relevant praksis" enn kvinner, det er desverre min erfaring...

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 68d12...5fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her teller alt, rubbel og bit, så jeg startet på 8 års ansiennitet som nyutdannet sykepleier :)



Anonymous poster hash: dc5e3...bbd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...