Gå til innhold

Dagpenger - svangerskapspenger - studere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg forsøker å spørre her, i tilfelle noen andre har vært borti det samme. (Skal høre med NAV, men min saksbehandler er ikke tilbake før om noen uker :/ )

 

Jeg gikk fra permisjon, begynte å søke jobber, ingen napp og begynte å motta dagpenger mens jeg søkte jobber. Så ble jeg gravid igjen, og fortsatte å søke jobber. Men har ennå ikke fått noen jobbtilbud, og nå er jeg såpass langt på vei, ca 4 mnd +, at jeg ser meg lite attraktiv for en arbeidsgiver..

Har ønske om å jobbe, men forstår også at arbeidsgivere ikke er interessert i å ansette meg, da jeg skal ut i permisjon om noen måneder, og kanskje blir sykmeldt om det skulle skje..

Samtidig er jeg interessert i å ta noe nettstudier! Vil gjerne gjøre noe mens jeg "venter"..

 

Så det jeg lurer på er om kan jeg søke om svangerskapspenger?

Og kan jeg studere mens jeg mottar svangerskapspenger?

 

På forhånd tusen takk for svar :)

 

Anonymous poster hash: 1eebe...d76


Anonymous poster hash: 1eebe...d76



Anonymous poster hash: 1eebe...d76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å få svangerskapspenger må du jo ha en jobb som er til fare for fosteret. Du har ingen jobb, ergo ingen rett på svangerskapspenger. Du kan ikke motta dagpenger mens du studerer, du kan i utgangspunktet heller ikke studere om du er sykemeldt.... 



Anonymous poster hash: 7f26c...f29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant et svar som var likt det jeg lurte på, og hun fikk beskjed om at hun kunne søke om svangerskapspenger, i stedet for å motta dagpenger. Da det ble regnet som yrkesaktiv.

Vet jeg ikke kan studere mens jeg mottar dagpenger (som hovedregel), men jeg lurte på ang å studere mens man mottok svangerskapspenger, om noen hadde gjort det tidligere.

 

Anonymous poster hash: 1eebe...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...