Gå til innhold

Tenkt over dette hvis du skal stemme blått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

post-813176-0-31353700-1376823862_thumb.jpg

Anonymous poster hash: 60077...905

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nettopp...

dessuten så er det el minimal sjanse for at en som har blitt ufør noen gang blir "frisk nok" til å komme seg ut igjen i arbeidslivet likevel...

aldri hørt om en uføretrygdet som har blitt arbeidsfør 100% igjen i hvertfall, men nå kjenner jeg heller ikke mange uføre..

Så dere som er såpass uføre at dere trenger uføretrygd trenger jo pengene for å ha noe å leve av livet ut, dere er jo virkelig syke..

Mens dem som er uføretrygda og kan bli "frisk" etter et par behandlinger burde vel heller vært delvis sykmeldt i den perioden det gjaldt, spør du meg? da er det mye enklere for legen å si at "nå er du frisk nok og trenger ikke sykemelding lenger".. for det er bare for en periode, ikke for alltid.. og en beholder jo jobben i tillegg i mellomtiden , så har en noe å komme tilbake til.

Anonymous poster hash: cbdb6...86d
Skrevet

og ja, jeg er da enig i at dem VIRKELIG syke og uføretrygda skal få nok så de kan leve et greit liv økonomisk !! helt klart

Men ikke hu som kun trenger et par behandlinger og sliter med motivasjon og vilje, som synes det er enklest å være uføretrygdet

Skrevet

igjen, moralen til folk.....

De som stemmer høyre er jo dem som mener at det skal LØNNE SEG å jobbe, og det er helt rettferdig..

Skrevet

1098317_436156596497695_894726481_n.png

Strøkent :)

Åhh, ikke vær så hjernedød at du går på sånn propaganda fra den røde siden a, trodde faktisk bedre om deg sug lut.

Google de forskjellige punktene i dette "bildet" og se at det er ganske feil lagt frem. Høyresiden sa kanskje nei til venstresidens forslag, men de hadde jo motforslag med andre måter å gjøre ting på. Disse forslagene har jo i mange tilfeller faktisk fungert bedre. Og å dra frem saker fra 1800 tallet e rvel å dra den litt langt, det viser jo bare hvor desperat venstresiden begynner å bli.

De siste 8 årene med denne regjeringen taler jo for seg selv, det er på tide med et skifte. Selvom alle byråkratene blir jo sittende og det er jo langt ifra positivt, det er jo de som holder igjen alt -skulle blitt kvitt halvparten av dem.

Anonymous poster hash: f9793...76a

Skrevet

http://www.dagsavisen.no/samfunn/varsler-milliardkutt-i-sykelonn/

Gjelder visst både sykelønn, overgangsstønad og dagpenger (litt avhengig av hvor lagt til høyre det er). Blir litt vanskeligere å være alvorlig syk eller aleneforelder da...

Anonymous poster hash: 4523d...f0e

Du legger frem en artikken som en journalist har skrevet i 2012! Journalister skriver nye rart. Tar du alt de skriver som FAKTA? Da er du dum som ett brød!

Her er det sakset ut hva høyre egentlig mener:

"Høyre og sykelønn

Fagforbundet er tilsynelatende bekymret for at trygderettigheter og arbeidstakerrettigheter vil raseres dersom Høyre kommer i regjering. Det har de ingen grunn til. Høyre har ikke foreslått noen kutt i sykelønnen, og støtter en kompensasjonsgrad på 100 prosent over 12 måneder. Det vil selvsagt være landsmøtet som har siste ord i denne saken, men det vil overraske meg stort om landsmøtet vil mene noe nytt om det. Når det gjelder andre helserelaterte trygder, som arbeidsavklaringspenger og uføretrygd, har ønsker Høyre å videreføre dagens nivå – vi har endog inngått et bredt forlik om uføretrygden som vil gi uføre et lite løft fra 2015.

Men selv om vi ikke skal endre nivået eller lengden på sykelønnen betyr ikke det at vi kan være passive. Det er viktig, både for staten, bedriftene og for folk flest at sykefraværet er så lavt som mulig, og det er fortsatt langt igjen før vi når målene satt i IA-avtalen. Høyre har derfor foreslått å innføre veiledende normer for sykefravær, slik Jens Stoltenberg også foreslo i 2009. Hensikten med de nye retningslinjene er ikke å overprøve legenes skjønn, men å utarbeide en bedre og mer kvalitetssikret sykmeldingsprosess, med økt forutsigbarhet og bedre rettssikkerhet både for pasienter og helsepersonell.

Høyre vil også videreutvikle den norske modellen. Vi vil ha trygge arbeidsplasser i et konkurransedyktig næringsliv, tuftet på en sterk arbeidsmiljølov og et reelt trepartssamarbeid. Vi har blant annet foreslått å legge til rette for flere alternative turnusordninger der det er ønske om og behov for det. De stedene der dette allerede er utprøvd har både brukere, pasienter og ansatte vært svært fornøyde. Sykefraværet og bruk av deltid har gått ned, og trivselen opp. Dette mener vi det bør være større rom for å bestemme lokalt, forutsatt at man får godkjenning fra Arbeidstilsynet.

Vi vil også styrke trepartssamarbeidet mellom arbeidstakere, arbeidsgivere og staten, som er en av grunnplankene i den norske modellen. I dag bærer dette samarbeidet i for stor grad preg av å være et topartssamarbeid mellom AP og LO. Høyre vil høre på LO, men vi vil også høre på YS, Akademikerne og Unio i tillegg til arbeidsgiverorganisasjonene og småbedriftseierne. Norge og den norske modellen trenger nye ideer og bedre løsninger, ikke 12 år med en sliten, rødgrønn regjering."

Her er linken til FAKTAOPPLYSNINGER: http://www.hoyre.no/Høyre+og+sykelønn.d25-TNlzM41.ips

Jeg vil forøvrig gratulere den personen som har skrevet innlegget under deg med dagens mest idiotiske innlegg. Å komme med politiske saker fra bl.a. 1889 er godt gjort da dette gjelder valget i 2013! Har det ikke skjedd noe siden da mener du? Skulle likt å visst hva AP mente i 1889! Eller nei, det bryr jeg meg fint lite om, for det har null relevans til dagens valg!

Hvor mange ganger skal du kåre innlegg til dagens mest idiotiske?

Anonymous poster hash: b3f5f...12b

Skrevet

er liten tvil om at intelligensen på dem som stemmer høyre er ganske mye HØYERE enn dem som stemmer for eksempel AP.. lavere utdannede, trygdede, uselvstendige , Mange av dem sliter med å forsørge seg selv...

Så ikke forvent så mye mer av dem heller da ;)

Er liten tvil om at det heller er din egen intelligens du burde bekymre deg over. ;-) Blir ærlig talt sjokkert når jeg ramler over politisk relaterte tråder her på BIM, så mye BRØDHUER som ikke har minste peiling på politikk og samfunnsstruktur. Nei til fri stemmerett!

Skrevet

er liten tvil om at intelligensen på dem som stemmer høyre er ganske mye HØYERE enn dem som stemmer for eksempel AP.. lavere utdannede, trygdede, uselvstendige , Mange av dem sliter med å forsørge seg selv...

Er liten tvil om at det heller er din egen intelligens du burde bekymre deg over. ;-) Blir ærlig talt sjokkert når jeg ramler over politisk relaterte tråder her på BIM, så mye BRØDHUER som ikke har minste peiling på politikk og samfunnsstruktur. Nei til fri stemmerett!

i så fall er vel du en av de første til å miste den ! du er sikkert en snylter du og?

så ja, enig med deg der :)

Skrevet

Denne artikkelen er NYERE enn din, HI, så derfor er nok denne mer sann enn din! Plutselig stemmer ikke noe av det du la frem, gitt! Ditt NAUT!

http://www.klassekampen.no/61244/article/item/null/hoyre-freder-sykelonna

Oi så sinna du var da Erna, ro deg ned og ta deg en bolle.

Hilsen Jens;)

Anonymous poster hash: 1d215...998

Dette er et typisk svar fra en AP-velger. De drar "ta deg en bolle-kortet" da debatten blir for innviklet for de.

Jeg er imponert! :P

Er ikke ap velger, har aldri stemt ap i mitt liv, men svarte slik for du tar jo helt av! Slapp av litt kvinne!

(Btw så skal jeg stemme piratpartiet i år)

Anonymous poster hash: 1d215...998

Skrevet

Må le av hvor hysterisk redde ap velgere er. På Facebook, her og andre steder . Er jo bare de som legger ut dritt om andre partier.

Heia regjerings skifte!!!

Anonymous poster hash: cdf48...9a5

Skrevet

er liten tvil om at intelligensen på dem som stemmer høyre er ganske mye HØYERE enn dem som stemmer for eksempel AP.. lavere utdannede, trygdede, uselvstendige , Mange av dem sliter med å forsørge seg selv... Så ikke forvent så mye mer av dem heller da ;)Anonymous poster hash: cbdb6...86d

Men helledussan... Har du funnet på det der helt alene, du da? Flink du er...

Anonymous poster hash: 82ff7...1a5

Skrevet

Ikke mange som er veldig interessert i politikk her inne, bortsett fra skremselspropaganda med hvor fælt vi alle får det når det blir borgerlig regjering.

Ikke så rart, kanskje, da det virker som om 80% av de som er her er trygda og kun interessert i om andre har fått trygda/overgangsstønaden/kontantstøtten/barnetrygden på kontoen enda. De er nemmelig blakke på 2. uka og må låne penger av poden på 5 år!

Er du klar over hvor frekt og nedlatende svaret ditt er?

At noen spør når stønadene kommer, tyder på at kontoen er tom og at en trenger pengene. At en er tom for penger etter 2. uka tyder på at man har dårlig råd, og hvis man faktisk må gå til det skrittet å låne penger av 5 åringen, da er det jo bare trist!? Hva er det å hovere over?

Selv har jeg lite penger å rutte med hver mnd og må virkelig pusle det sammen for å få det til å gå rundt. Noen dager er det rett og slett ikke mer penger igjen og jeg må vente til lønning/trygd kommer, da spiser vi knekkebrød og drikker vann til maten. Hvis utbetalingsdatoen på barnetrygda faller på en søndag og jeg spør om noen her inne har fått pengene enda på en fredagen...

Er jeg da mindre intelligent og kun opptatt av når trygda mi kommer, eller kan jeg være et normalt oppegående menneske, som lurer på om det blir taco eller knekkebrød til kvelds? 

Jeg føler meg nogen lunde oppegående, ganske så normal, sosial med en super jobb, jeg tjener så lite at jeg mottar bostøtte, jeg har et barn, vi bor alene i en leid leilighet, jeg stemmer Ap og jeg er redd for hva som vil skje med min økonomi dersom det blir et regjeringsskifte. Jeg tror jeg stiller likt med ganske mange andre i landet, og det er vi som er mest sårbare, vi som har minst! Derfor mener jeg at å stemme for et regjeringsskifte er for de som tjener mest, for å sikre sin arv og sin gode inntekt med mindre skatt.

Jeg er ikke en som roper og driver skremselspropaganda over et regjeringsskifte, men jeg er oppriktig bekymret for hva som vil skje med min familie dersom det skjer.

Anonymous poster hash: 8f731...df9

Skrevet

er liten tvil om at intelligensen på dem som stemmer høyre er ganske mye HØYERE enn dem som stemmer for eksempel AP.. lavere utdannede, trygdede, uselvstendige , Mange av dem sliter med å forsørge seg selv... Så ikke forvent så mye mer av dem heller da ;)Anonymous poster hash: cbdb6...86d

Men helledussan... Har du funnet på det der helt alene, du da? Flink du er...

Anonymous poster hash: 82ff7...1a5

Sleng på "Ta deg ei bolle" og da, for det er slik dere nekene her inne argumenterer da ting blir litt for innviklet for dere.  :lol:

Skrevet

Ikke mange som er veldig interessert i politikk her inne, bortsett fra skremselspropaganda med hvor fælt vi alle får det når det blir borgerlig regjering.

Ikke så rart, kanskje, da det virker som om 80% av de som er her er trygda og kun interessert i om andre har fått trygda/overgangsstønaden/kontantstøtten/barnetrygden på kontoen enda. De er nemmelig blakke på 2. uka og må låne penger av poden på 5 år!

At noen spør når stønadene kommer, tyder på at kontoen er tom og at en trenger pengene. At en er tom for penger etter 2. uka tyder på at man har dårlig råd, og hvis man faktisk må gå til det skrittet å låne penger av 5 åringen, da er det jo bare trist!? Hva er det å hovere over?

Selv har jeg lite penger å rutte med hver mnd og må virkelig pusle det sammen for å få det til å gå rundt. Noen dager er det rett og slett ikke mer penger igjen og jeg må vente til lønning/trygd kommer, da spiser vi knekkebrød og drikker vann til maten. Hvis utbetalingsdatoen på barnetrygda faller på en søndag og jeg spør om noen her inne har fått pengene enda på en fredagen...

Er jeg da mindre intelligent og kun opptatt av når trygda mi kommer, eller kan jeg være et normalt oppegående menneske, som lurer på om det blir taco eller knekkebrød til kvelds? 

Jeg føler meg nogen lunde oppegående, ganske så normal, sosial med en super jobb, jeg tjener så lite at jeg mottar bostøtte, jeg har et barn, vi bor alene i en leid leilighet, jeg stemmer Ap og jeg er redd for hva som vil skje med min økonomi dersom det blir et regjeringsskifte. Jeg tror jeg stiller likt med ganske mange andre i landet, og det er vi som er mest sårbare, vi som har minst! Derfor mener jeg at å stemme for et regjeringsskifte er for de som tjener mest, for å sikre sin arv og sin gode inntekt med mindre skatt.

Jeg er ikke en som roper og driver skremselspropaganda over et regjeringsskifte, men jeg er oppriktig bekymret for hva som vil skje med min familie dersom det skjer.

Her går du i den samme fella som alle andre trygdede på dette forumet! Du har ikke lest deg opp på hva de forskjellige partiene står for og du henger igjen på 80-tallet da du kommer med den gamle, utgåtte og nå også GALE greia om at høyre er et parti for de som har mest, og som bare vil gi til de som har mye fra før av!

Det er latterlig å sitte å lese det dere skriver da dere fyrer hverandre opp og nærmest får panikk ved tanken på en blå regjering! Dere har jo helt feile fakta! Dere sitter her og lyver for hverandre og hauser opp panikken. Istede burde dere sette dere inn i politikken. Les hva høyre tenker å gjøre med fattigdomsproblematikken! Du vil nok bli overrasket. Kjenner jeg lusa på gangen så vil du ikke sette deg inn i det, og det vil ikke de andre damene her heller, dere vil heller fortsette å hause opp skremselspropagandaen dere elsker å velte dere i!

Skrevet

Her går du i den samme fella som alle andre trygdede på dette forumet! Du har ikke lest deg opp på hva de forskjellige partiene står for og du henger igjen på 80-tallet da du kommer med den gamle, utgåtte og nå også GALE greia om at høyre er et parti for de som har mest, og som bare vil gi til de som har mye fra før av!

Det er latterlig å sitte å lese det dere skriver da dere fyrer hverandre opp og nærmest får panikk ved tanken på en blå regjering! Dere har jo helt feile fakta! Dere sitter her og lyver for hverandre og hauser opp panikken. Istede burde dere sette dere inn i politikken. Les hva høyre tenker å gjøre med fattigdomsproblematikken! Du vil nok bli overrasket. Kjenner jeg lusa på gangen så vil du ikke sette deg inn i det, og det vil ikke de andre damene her heller, dere vil heller fortsette å hause opp skremselspropagandaen dere elsker å velte dere i!

Er det barnetrygden som gjør at du kaller meg trygdet? Jeg har aldri skrevet noe om dette tidligere, så ikke skjær alle over en kam. Verken elsker å velte meg i det eller driver med skremselspropaganda.. En reell bekymring må jeg da få lov til å ha?! Jeg følger godt med i politikken, leser mye, leser aviser, følger med på valgdebatter. 

Å lese inne på de ulike partienes nettsider, er jo en liste over gull og grønne skoger - hva får man ut av det?

Skrevet

i så fall er vel du en av de første til å miste den ! du er sikkert en snylter du og?

så ja, enig med deg der :)

Bitch, please. Trekke konklusjoner om folks økonomiske tilstand uten å ha peiling på hva du prater om, tsk tsk. Det er vel ganske åpenbart hvem av oss som ikke er den skarpeste kniven i skuffen. ;-) Og nei, jeg er ikke trygdet, takk som spør!

Skrevet

Politikk handler om veldig mye mer enn trygd, sykepenger og stønader og alle de fattige sliterne i dette landet.

Herregud, jeg blir helt sjokkert.

Skrevet

Har du vurdert om det er noe annet arbeid du kan ta som vil føre til at du tjener noen tusenlapper mer i måneden? Det beste er jo å klare seg selv, uten noen form for stønader.. Når andre klarer det, er jeg sikker på at du også kan få det til.

Anonymous poster hash: 30270...506

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...