Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #1 Skrevet 18. august 2013 http://www.dagsavisen.no/samfunn/varsler-milliardkutt-i-sykelonn/ Gjelder visst både sykelønn, overgangsstønad og dagpenger (litt avhengig av hvor lagt til høyre det er). Blir litt vanskeligere å være alvorlig syk eller aleneforelder da... Anonymous poster hash: 4523d...f0e
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #3 Skrevet 18. august 2013 Jeg mener ikke at alt Høyre gjør, vil være forferdelig for "vanlige folk", Høyre vil nok føre ansvarlig politikk som ikke kjører økonomien i grøften. Men det er ikke det samme som at alt de ønsker er bra for de svakeste av oss. Når du er alvorlig syk, er det ikke kjekt med ekstra økonomiske bekymringer i tillegg. Og hvorfor skal byråkrater overstyre leger på hvor lange du kan være sykemeldt pr diagnose? (Jfr normerte sykemeldingerpr diagnose). Anonymous poster hash: 4523d...f0e
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #4 Skrevet 18. august 2013 kanskje folk begynner å skjønne at det ligger noe i å stå på og jobbe... man kan ikke bare sitte på rævva og motta. Ingenting er gratis. jo færre som går under kategorien syk og hjelpeløs, jo mer blir det på dem som faktisk har behov for det. De som har vondt i Vilja eller i håret - de får ta seg sammen eller ta konsekvensene. Vi har alle litt vondt her og der i blant, men smerteterskelen er visst ganske forskjellig blant folk. For noen er terskelen om å be om sykemelding eller uføretrygd alt for lav. Igjen, det blir sett på som "unnasluntring" fordi det er mange som jukse... og de stakkarene som faktisk skal ha disse stønadene føler seg uglesett og late, når de ER syke.. Anonymous poster hash: cbdb6...86d
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #5 Skrevet 18. august 2013 mao det er noe galt med MORALEN i dette landet.. ikke stønadene. folk slipper for lett unna. Og det tror jeg mange har godt av ta en runde med seg selv på.. Anonymous poster hash: cbdb6...86d
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #6 Skrevet 18. august 2013 http://www.hoyre.no/www/aktuelt/arkiv/2011/1.2+Høyres+alternative+statsbudsjett+for+2012%3A+Gode+muligheter+for+barn+og+familier.d25-TMlLUXI.ips Heia Høyre! Anonymous poster hash: 25a56...1f3
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #7 Skrevet 18. august 2013 Heller Høyre og endring av trygdeytelser enn AP som er gjennomsyret av kameraderi og maktarroganse. Hvorfor kaller de seg et arbeiderparti? De er jo så langt unna det de tidligere stod for. Anonymous poster hash: d39f2...4af
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #9 Skrevet 18. august 2013 mao det er noe galt med MORALEN i dette landet.. ikke stønadene. folk slipper for lett unna.Og det tror jeg mange har godt av ta en runde med seg selv på.. Anonymous poster hash: cbdb6...86d Det kan jeg være delvis enig i. Det er for mange som får urettmessige stønader, men det gjelder ikke bare sykepenger eller uføretrygd, det gjelder også f.eks. OS eller kontantstøtte. Men de som misbruker disse ordningene nå vil gjøre det også i fremtiden, selv om det er 11 mnd sykepenger i stedet for 12, eller andre innskrenkinger. HI Det bør jobbes med hvordan de som snylter på fellesskapet "taes", og evt straffes, avhengig av alvorlighetsgrad. Anonymous poster hash: 4523d...f0e
Miamimom Skrevet 18. august 2013 #10 Skrevet 18. august 2013 Ser bra ut for meg! Vi har ikke råd til å opprettholde dagens nivå, endringer må til.
Himmel og hav Skrevet 18. august 2013 #11 Skrevet 18. august 2013 Resultatet av kutt i sykelønn, dagpenger eller standardiserte sykemeldinger er ikke lavere sykefravær eller økt sysselsetning, men flere mennesker på sosiale stønader, og vips så ser statsbudsjettet penere ut, og kommunene bærer byrden og må kutte i ikke lovpålagte tjenester. Men det er klart at et slikt grep vil se bra ut. De som sitter i regjering vil etter en stund kunne vise til noen % færre mennesker på dagpenger, eller langtidssykmeldte. De må bare passe på å ikke nevne statistikken over mennesker som må ha supplering eller som lever kun av sosialstønad.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #12 Skrevet 18. august 2013 kanskje folk begynner å skjønne at det ligger noe i å stå på og jobbe...man kan ikke bare sitte på rævva og motta. Ingenting er gratis.jo færre som går under kategorien syk og hjelpeløs, jo mer blir det på dem som faktisk har behov for det. De som har vondt i Vilja eller i håret - de får ta seg sammen eller ta konsekvensene. Vi har alle litt vondt her og der i blant, men smerteterskelen er visst ganske forskjellig blant folk. For noen er terskelen om å be om sykemelding eller uføretrygd alt for lav.Igjen, det blir sett på som "unnasluntring" fordi det er mange som jukse... og de stakkarene som faktisk skal ha disse stønadene føler seg uglesett og late, når de ER syke.. Anonymous poster hash: cbdb6...86d Ja, det må jobbes med å finne de som unnasluntrer. Men de er ikke bra å gjøre ordninger for de som virkelig trenger dem dårligere, for å straffe mindretallet som får urettmessige stønader. De som gjør det fortsettervel med det, uansett om de får mindre penger enn i dag. Anonymous poster hash: 4523d...f0e
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #13 Skrevet 18. august 2013 http://www.dagsavisen.no/samfunn/varsler-milliardkutt-i-sykelonn/ Gjelder visst både sykelønn, overgangsstønad og dagpenger (litt avhengig av hvor lagt til høyre det er). Blir litt vanskeligere å være alvorlig syk eller aleneforelder da... Anonymous poster hash: 4523d...f0e Du legger frem en artikken som en journalist har skrevet i 2012! Journalister skriver nye rart. Tar du alt de skriver som FAKTA? Da er du dum som ett brød! Her er det sakset ut hva høyre egentlig mener: "Høyre og sykelønn Fagforbundet er tilsynelatende bekymret for at trygderettigheter og arbeidstakerrettigheter vil raseres dersom Høyre kommer i regjering. Det har de ingen grunn til. Høyre har ikke foreslått noen kutt i sykelønnen, og støtter en kompensasjonsgrad på 100 prosent over 12 måneder. Det vil selvsagt være landsmøtet som har siste ord i denne saken, men det vil overraske meg stort om landsmøtet vil mene noe nytt om det. Når det gjelder andre helserelaterte trygder, som arbeidsavklaringspenger og uføretrygd, har ønsker Høyre å videreføre dagens nivå – vi har endog inngått et bredt forlik om uføretrygden som vil gi uføre et lite løft fra 2015. Men selv om vi ikke skal endre nivået eller lengden på sykelønnen betyr ikke det at vi kan være passive. Det er viktig, både for staten, bedriftene og for folk flest at sykefraværet er så lavt som mulig, og det er fortsatt langt igjen før vi når målene satt i IA-avtalen. Høyre har derfor foreslått å innføre veiledende normer for sykefravær, slik Jens Stoltenberg også foreslo i 2009. Hensikten med de nye retningslinjene er ikke å overprøve legenes skjønn, men å utarbeide en bedre og mer kvalitetssikret sykmeldingsprosess, med økt forutsigbarhet og bedre rettssikkerhet både for pasienter og helsepersonell. Høyre vil også videreutvikle den norske modellen. Vi vil ha trygge arbeidsplasser i et konkurransedyktig næringsliv, tuftet på en sterk arbeidsmiljølov og et reelt trepartssamarbeid. Vi har blant annet foreslått å legge til rette for flere alternative turnusordninger der det er ønske om og behov for det. De stedene der dette allerede er utprøvd har både brukere, pasienter og ansatte vært svært fornøyde. Sykefraværet og bruk av deltid har gått ned, og trivselen opp. Dette mener vi det bør være større rom for å bestemme lokalt, forutsatt at man får godkjenning fra Arbeidstilsynet. Vi vil også styrke trepartssamarbeidet mellom arbeidstakere, arbeidsgivere og staten, som er en av grunnplankene i den norske modellen. I dag bærer dette samarbeidet i for stor grad preg av å være et topartssamarbeid mellom AP og LO. Høyre vil høre på LO, men vi vil også høre på YS, Akademikerne og Unio i tillegg til arbeidsgiverorganisasjonene og småbedriftseierne. Norge og den norske modellen trenger nye ideer og bedre løsninger, ikke 12 år med en sliten, rødgrønn regjering." Her er linken til FAKTAOPPLYSNINGER: http://www.hoyre.no/Høyre+og+sykelønn.d25-TNlzM41.ips Jeg vil forøvrig gratulere den personen som har skrevet innlegget under deg med dagens mest idiotiske innlegg. Å komme med politiske saker fra bl.a. 1889 er godt gjort da dette gjelder valget i 2013! Har det ikke skjedd noe siden da mener du? Skulle likt å visst hva AP mente i 1889! Eller nei, det bryr jeg meg fint lite om, for det har null relevans til dagens valg! Anonymous poster hash: 60077...905
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #14 Skrevet 18. august 2013 Gratulerer Fru Nilsen, med dagens mest IDIOTISKE innlegg. Hva politiske saker fra bl.a. 1889 har med dagens valg å gjøre er da revnende likegyldig? Eller? Nå lever vi i 2013. Hvordan så APs partiprogram ut i 1889 da? For legger du frem A, får du komme med B også, siden du er så jævlig god til å debattere politikk! Anonymous poster hash: 60077...905
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #15 Skrevet 18. august 2013 Denne artikkelen er NYERE enn din, HI, så derfor er nok denne mer sann enn din! Plutselig stemmer ikke noe av det du la frem, gitt! Ditt NAUT! http://www.klassekampen.no/61244/article/item/null/hoyre-freder-sykelonna Anonymous poster hash: 60077...905
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #16 Skrevet 18. august 2013 Denne artikkelen er NYERE enn din, HI, så derfor er nok denne mer sann enn din! Plutselig stemmer ikke noe av det du la frem, gitt! Ditt NAUT! http://www.klassekampen.no/61244/article/item/null/hoyre-freder-sykelonna Anonymous poster hash: 60077...905 Oi så sinna du var da Erna, ro deg ned og ta deg en bolle. Hilsen Jens;) Anonymous poster hash: 1d215...998
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #17 Skrevet 18. august 2013 Denne artikkelen er NYERE enn din, HI, så derfor er nok denne mer sann enn din! Plutselig stemmer ikke noe av det du la frem, gitt! Ditt NAUT! http://www.klassekampen.no/61244/article/item/null/hoyre-freder-sykelonna Anonymous poster hash: 60077...905 Oi så sinna du var da Erna, ro deg ned og ta deg en bolle. Hilsen Jens;) Anonymous poster hash: 1d215...998 Dette er et typisk svar fra en AP-velger. De drar "ta deg en bolle-kortet" da debatten blir for innviklet for de. Jeg er imponert! Anonymous poster hash: 60077...905
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #18 Skrevet 18. august 2013 er liten tvil om at intelligensen på dem som stemmer høyre er ganske mye HØYERE enn dem som stemmer for eksempel AP.. lavere utdannede, trygdede, uselvstendige , Mange av dem sliter med å forsørge seg selv... Så ikke forvent så mye mer av dem heller da Anonymous poster hash: cbdb6...86d
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #19 Skrevet 18. august 2013 er liten tvil om at intelligensen på dem som stemmer høyre er ganske mye HØYERE enn dem som stemmer for eksempel AP.. lavere utdannede, trygdede, uselvstendige , Mange av dem sliter med å forsørge seg selv... Så ikke forvent så mye mer av dem heller da Anonymous poster hash: cbdb6...86d Ap velgerne på BIM er ihvertfall ikke de skarpeste knivene i skuffen! Det er så gøy å se at de drar " Ta deg en bolle-kortet" da debatten blir for innviklet for de. Legg frem fakta for de, som beviser at de kommer med feilopplysninger! Det er veldig gøy, for ta kommer dette: "Uff, så sinna da! Ta deg ei bolle!" ... og vips, så er de borte fra debatten! Anonymous poster hash: 60077...905
Mia_73 Skrevet 18. august 2013 #20 Skrevet 18. august 2013 Ikke mange som er veldig interessert i politikk her inne, bortsett fra skremselspropaganda med hvor fælt vi alle får det når det blir borgerlig regjering.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #21 Skrevet 18. august 2013 Ikke mange som er veldig interessert i politikk her inne, bortsett fra skremselspropaganda med hvor fælt vi alle får det når det blir borgerlig regjering. Ikke så rart, kanskje, da det virker som om 80% av de som er her er trygda og kun interessert i om andre har fått trygda/overgangsstønaden/kontantstøtten/barnetrygden på kontoen enda. De er nemmelig blakke på 2. uka og må låne penger av poden på 5 år! Anonymous poster hash: 60077...905
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #23 Skrevet 18. august 2013 Hvordan skal man bli frisk/friskere/fortere frisk som ufør ved kutt i uføretrygda? Anonymous poster hash: 0fcc8...a37
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #24 Skrevet 18. august 2013 Hvordan skal man bli frisk/friskere/fortere frisk som ufør ved kutt i uføretrygda? Anonymous poster hash: 0fcc8...a37 Altså,jeg blir hverken friskere eller mindre ufør selvom de hjelper meg mindre...Mye av pengene jeg har går til nettopp det,behandling. Har jeg mindre penger,har jeg faktisk råd til mindre behandling. Da blir jeg ihvertfall ikke bedre med det første... Anonymous poster hash: 0fcc8...a37
Anonym bruker Skrevet 18. august 2013 #25 Skrevet 18. august 2013 Hvordan skal man bli frisk/friskere/fortere frisk som ufør ved kutt i uføretrygda? Anonymous poster hash: 0fcc8...a37 Altså,jeg blir hverken friskere eller mindre ufør selvom de hjelper meg mindre...Mye av pengene jeg har går til nettopp det,behandling. Har jeg mindre penger,har jeg faktisk råd til mindre behandling. Da blir jeg ihvertfall ikke bedre med det første... Anonymous poster hash: 0fcc8...a37 Det er så fantastisk å se at enda man legger ut link til en artikkel der det står hva de faktisk har tenkt å gjøre så fortsetter dere med den samme furtinga! Klarer dere ikke lese? Hva med å oppdatere seg litt og sette seg inn i hva politikerne faktisk sier? Dere maner frem rundt samme løgnen hele tiden, jo! Hva feiler det dere? KAN dere ikke lese? Anonymous poster hash: 60077...905
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå