Gå til innhold

Fire tette barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står i en situasjon hvor jeg er gravid med nummer fire(akkurat funnet det ut). Og går vi fram med det blir det fire veldig tette barn! Vi har det flott med våre tre, og nummer fire hadde nok kommet uansett, men det var ikke planlagt at det skulle skje så tidlig.

Jeg ønsker ingen skjennepreken av de av dere som er sterkt imot abort og som sier at man må ta konsekvensen hvis man skal ha sex, for jeg er voksen nok til å skjønne dette selv og dette ikke er noe som hviler lett på mine skuldre. Tanken på abort er avskrekkende og grusom. Jeg trodde aldri jeg skulle sitte å si at "jeg har blitt gravid på pillen", men nå har det altså skjedd... og vår livssituasjon for øyeblikket er godt tilpasset de tre barna vi allerede har, men å få nummer fire oppi det hele var ikke helt med i beregningen. Selv om hjertet og morsinstinktet holder denne lille spiren tett inntil seg. Så derfor er jeg veldig nysgjerrig og søker råd hos dere som kanskje har fått fire tette barn!? :)

Noen her inne som har fire tette barn??

Hvor tette er de i alder?

Hvordan opplever du/dere hverdagen som firebarns foreldre?

Stor forskjell kontra tre??

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Broren min har 3 tette. Veldig tette. Og jeg tror ikke jeg hadde blitt kjempe glad hadde han kommet å fortalt at di skulle ha enda en. Jeg tenker at barna krever utrolig mye, og man skal faktisk ha tid til oppdra disse barna og. Kapasitet, tid, penger osv osv er jo svært individuelt, men jeg tenker at det skal ekstremt mye til for å klare alt man bør klare(tenker i hovedsak når det kommer til ungene) hvis man har 4 tette. Nå spiller alder også inn, har man tre stykk på 6,7 og 8 år er det noe annet enn hvis man har 3 stykk på 2,3 og 4 år. Jeg er heller ikke kjempe begeistret for abort, men noen ganger er det faktisk det beste. Nå har jeg snakket ut fra situasjonen på denne kant, kanskje er det helt anderledes på deres kant, eller noen andre sin. Lykke til ivertfall uansett hva du gjør! :)

Skrevet

Hei, har 4 barn 8, 6,4 og 1...det er slitsomt!! hadde jeg valgt på nytt hadde jeg venta kanskje med de to siste..men må også si at vi får det til å gå rundt, masse gode rutiner så går jo hverdagen..men er nok klesvasken jeg synes er verst...blir kanskje bedre når de blir enda større og kan hjelpe til mer i huset..lykke til..mye glede i mange barn..men vær forberedt på at overgangen til 4 barn er ganske stor...

Skrevet

Har 3 på 7, 4 og 2 og håper på en liten til. Tenker at det går kjempefint:) (Har også 3 store.) Vet du ikke ønsker argumenter mot abort, men tenker at praktiske hensyn ihvertfall ikke skal vinne over et lite barneliv. Det er jo travelt mens det står på, men å, for en glede resten av livet!

Skrevet

• våre 3 barn vil akkuratt bli 7,5 og 2 år når barn nr 4 kommer :) spennende :)

Skrevet

En venninne av meg har 4 barn på 6, 4, 2, og 1. Det går veldig bra for dem, men så er hu vel den beste mammaen jeg vet om å. Hu blir faktisk ALDRI lei av barna uansett hvor mye sutring og mas det er til tider. Har fått redusert bhg plass til de tre yngste fordi hu elsker å ha dem alle hjemme med seg når hun selv har fri. Jeg personlig hadde ikke klart det :P Men går jo for noen så..... :)

Skrevet

Jeg har 3 stykker på 2, 4 og 6, og venter nr 4. Vi hadde ikke tenkt å ha 4 i det hele tatt, men jeg hadde aldri klart å lever med at jeg hadde valgt bort et lite liv bare fordi det ikke var helt planlagt!

Min søster har for øvrig fire tette (2, 5, 6 og 8), og venter nr 5 når som helst. Det går aldeles strålende, og hun sier at hun ikke regner med å merke noen forskjell på om hun har 3, 4 eller 5 unger i hus. Både min søster og hennes mann arbeider, og det gjør vi også, så vi deler litt på å ha ungene etter skoletid/barnehage, og har gjerne 6-7 unger i hus samtidig flere ganger i uka. Det er selvsagt både travelt og bråkete, men jeg ville i hvert fall ikke vært uten noen av dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...