Gå til innhold

privatisering? Nei takk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er flere sider av den saken ;) Stemmer definitivt Høyre i år!

Anonymous poster hash: a2162...a60
Skrevet

Tror ikke det er flere sider av den saken og kan av den grunn ikke stemme på høyresiden. 

Skrevet

Jeg er også imot privatisering, tror ikke det kommer den enkelte til gode, men de som driver med de private tjenestene. De yter selvfølgelig en god tjeneste for pasienten/brukeren/eleven/barnet, men når målet hele tiden er å tjene penger, mener jeg det ikke er bra.

Skrevet

Jeg er også imot privatisering, tror ikke det kommer den enkelte til gode, men de som driver med de private tjenestene. De yter selvfølgelig en god tjeneste for pasienten/brukeren/eleven/barnet, men når målet hele tiden er å tjene penger, mener jeg det ikke er bra.

Så lenge man slipper å dø i helsekøer, gå på den skolen man sogner til selv om skolen har drittdårlig undervisningstilbud, de eldre på sykehjem får tilbud om dusjing oftere enn 1 gang i måneden så er jeg for privatisering. Hvis jeg for eksempel skal få gjøre noe med helsa mi så MÅ jeg til privatpraktiserende lege siden verken fastlege eller noen andre tar meg på alvor (og nei, jeg har ingen "innbildt sykdom"). Mine barn har krav på morsmålsundervisning ifølge loven, men ingen av dem får det likevel. Veien som går fra oss til sentrum, dit vi MÅ kjøre for å komme oss på jobb, på butikken, i basseng, på trening osv er belagt med bompenger. Hadde gledelig sluppet dem, særlig når det i nyere rapport påvises at enkelte veier finansieres helt og holdent av bilister, i stedet for halv/halv mellom bilister og staten. I tillegg er enkelte veier finansiert av bilister med 200% av kostnader for veien, siden så mye penger går til administrasjon av bompengestasjonen og innkreving av bompenger.

Anonymous poster hash: 6a5e1...739

Skrevet

Jeg har ikke lest artikkelen. Men er redd for privatisering. De private er ute etter profitt, så om de ikke ønsker å fortsette kan de legge ned. Da risikerer man å atå uten tilbud på enkelte tjenester. Kan ikke se at det ganger noen. Jeg stemte blått ved forrige valg, kommer nok ikke til å gjøre det i år. Har likevel ikke yst til å stemme sv eller ap heller. Så dette kan bli tricky for meg :P

Anonymous poster hash: 25b5b...9c9
Skrevet

Jeg har ikke lest artikkelen. Men er redd for privatisering. De private er ute etter profitt, så om de ikke ønsker å fortsette kan de legge ned. Da risikerer man å atå uten tilbud på enkelte tjenester. Kan ikke se at det ganger noen. Jeg stemte blått ved forrige valg, kommer nok ikke til å gjøre det i år. Har likevel ikke yst til å stemme sv eller ap heller. Så dette kan bli tricky for meg :P

Bedre at man gjør jobben sin skikkelig og er ute etter profitt enn at man sitter og glaner i PC'en og sier "ta paracet og gå hjem" siden man vet at man uansett får penger for hver pasient man har på sin liste som fastlege.

Skrevet

Bedre at man gjør jobben sin skikkelig og er ute etter profitt enn at man sitter og glaner i PC'en og sier "ta paracet og gå hjem" siden man vet at man uansett får penger for hver pasient man har på sin liste som fastlege.

De vil de jo få likevel da, fordi det offentlige skal betale for private tjenester. Eneste vi vil få er mangel på leger i det offentlige helsevesen, og et tydelig a og b tilbud. 

Skrevet

Jeg har ikke lest artikkelen. Men er redd for privatisering. De private er ute etter profitt, så om de ikke ønsker å fortsette kan de legge ned. Da risikerer man å atå uten tilbud på enkelte tjenester. Kan ikke se at det ganger noen. Jeg stemte blått ved forrige valg, kommer nok ikke til å gjøre det i år. Har likevel ikke yst til å stemme sv eller ap heller. Så dette kan bli tricky for meg :PAnonymous poster hash: 25b5b...9c9

Bedre at man gjør jobben sin skikkelig og er ute etter profitt enn at man sitter og glaner i PC'en og sier "ta paracet og gå hjem" siden man vet at man uansett får penger for hver pasient man har på sin liste som fastlege. Anonymous poster hash: 6a5e1...739

Det du beskriver nå er personavhengig, man kan møte dårlige leger både i det private og det offentlige (mange av dem jobber faktisk begge steder). Og du kan jo bytte fastlege hvis du vil? Jeg har hatt flere forskjellige fastleger, ingen av dem har sittet med nesen i pc-skjermen, men lyttet og gjort en god jobb, selv om mange ventet på tur på venterommet.

Skrevet

Det eneste de som driver privat kan spare inn penger i forhold til det offentlige, er enten bemanning eller lønna og pensjonen til de som jobber på sykehjem og i barnehager. Og dette er jo ikke akkurat høytlønnsyrker fra før. Det er allerede avdekket grove tilfeller i Høyre-styrte Oslo, der arbeidsmiljøloven er brutt, og folk har jobbet altfor mange timer uten å ha fått verken overtid eller UB-tillegg (Adecco-saken).

Høyre snakker om valgfrihet, men det gjelder jo bare for de som har penger til å betale til de private skolene/barnehagene/helsetjenestene.

Hvorfor får Høyre og FrP masse pengestøtte fra finanseliten i Norge? I hvertfall ikke for at de skal sørge for god og nok bemanning i barnehagen der mine unger går eller for at min bestemor på noenogåtti skal få en trygg plass på sykehjemmet uten stoppeklokkeomsorg fordi et eller annet firma skal tjene penger på henne.

Skjønner at folk er lei av de rødgrønne, men de som tror de får det bedre med blåblå regjering er enten naive eller tjener veldig godt.

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Jeg har ikke lest artikkelen. Men er redd for privatisering. De private er ute etter profitt, så om de ikke ønsker å fortsette kan de legge ned. Da risikerer man å atå uten tilbud på enkelte tjenester. Kan ikke se at det ganger noen. Jeg stemte blått ved forrige valg, kommer nok ikke til å gjøre det i år. Har likevel ikke yst til å stemme sv eller ap heller. Så dette kan bli tricky for meg :PAnonymous poster hash: 25b5b...9c9

Bedre at man gjør jobben sin skikkelig og er ute etter profitt enn at man sitter og glaner i PC'en og sier "ta paracet og gå hjem" siden man vet at man uansett får penger for hver pasient man har på sin liste som fastlege. Anonymous poster hash: 6a5e1...739

? Denne kommentaren skjønte jeg ikke.

Skrevet

Det eneste de som driver privat kan spare inn penger i forhold til det offentlige, er enten bemanning eller lønna og pensjonen til de som jobber på sykehjem og i barnehager. Og dette er jo ikke akkurat høytlønnsyrker fra før. Det er allerede avdekket grove tilfeller i Høyre-styrte Oslo, der arbeidsmiljøloven er brutt, og folk har jobbet altfor mange timer uten å ha fått verken overtid eller UB-tillegg (Adecco-saken).

Høyre snakker om valgfrihet, men det gjelder jo bare for de som har penger til å betale til de private skolene/barnehagene/helsetjenestene.

Hvorfor får Høyre og FrP masse pengestøtte fra finanseliten i Norge? I hvertfall ikke for at de skal sørge for god og nok bemanning i barnehagen der mine unger går eller for at min bestemor på noenogåtti skal få en trygg plass på sykehjemmet uten stoppeklokkeomsorg fordi et eller annet firma skal tjene penger på henne.

Skjønner at folk er lei av de rødgrønne, men de som tror de får det bedre med blåblå regjering er enten naive eller tjener veldig godt.

hvis AP hadde skjønt at de var tjent med å la sv og sp ikke komme i regjering kanskje de hadde fått litt mer støtte. AP og høyre er ikke langt fra hverandre, hadde vært mye bedre med ett slik samarbeid. 

Det som er realiteten nå er at den velferdsordningn vi har nå er ikke bærekraftig. Våre barn vil betale prisen for at vi ikke klarte å effektivisere mens vi kunne. Når det blir ansatt så mange nye byråkrater hver dag og de ikke er presset på å få ett godt resultat så er kampen tapt. Det private kunne aldri styrt som staten gjør.

Var på nav her en dag for å levere noen papirer og der var det så mange som bare satt og glante..det va rlitt kø men ting gikk om sirup. Enten må staten inn med mye penger for å få nye datasystemer som er kjappere og ett system som styrer alt eller så må ting bli delprivatisert. 

For å ikke snakke om pensjonen og godene de offentlige ansatte har, de som er i det private har ikke på nærheten av disse godene, de har og ett stillingsvern som er helt utrolig. 

Det går an å privatisere, det går også an for staten og pålegge visse retningslinjer de private foretakene skal ta seg til. 

Anonymous poster hash: ba41e...a6a

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Hva tenker du er løsningen på den enorme krisen helsevesenet står overfor?

Skrevet

Snakk om å drite seg på leggen, HI!!!

Er du klar over at ingen, noensinne har lagt ned så mange skoler som det den rød/grønne regjeringen har gjort de siste åra? Visste du ikke det, kanskje? LITT lurt å sjekke fakta før man legger ut en artikkel fra SVERIGE (vi bor i NORGE).

Er du heller ikke klar over at høyre er for å beholde flere av de små skolene som de rød/grønne vil eller allerede har lagt ned? 

Anonymous poster hash: 6a81f...89f
Skrevet

Ja tenk, artikkelen var fra SVERIGE! Godt observert! Et land likt vårt som har testet ut privaisering, og funnet ut at de var dårlige greier. Om en skole eller en helsestasjon ikke lønner seg, så legger de bare ned. Private aktører har ikke noe ansvar for hva som skjer med brukerne av tjenesten. Og kvaliteten var ikke noe å rope hurra for heller.

HI

Anonymous poster hash: b5587...32f

Gjest Anonymbruker85
Skrevet

blir ikke bra uansett hvem som styrer dette landet her,for ingen holder det de lover uansett,men heller nok mest mot høyre fordi er mest enig i deres politikk,blant annet at foreldrene selv kan bestemme hvor mye permisjon dem skal ha,slik som det er idag,passer ikke inn i alle familier

Skrevet

Ja tenk, artikkelen var fra SVERIGE! Godt observert! Et land likt vårt som har testet ut privaisering, og funnet ut at de var dårlige greier. Om en skole eller en helsestasjon ikke lønner seg, så legger de bare ned. Private aktører har ikke noe ansvar for hva som skjer med brukerne av tjenesten. Og kvaliteten var ikke noe å rope hurra for heller.

HI

Anonymous poster hash: b5587...32f

Hadde du hatt litt greie på hva høyre står for hadde du vært klar over at de har adressert dette med å sammenligne norge meg sverige slik du gjør. Om du går inn på hoyre.no så kan du lese det der, slik at du slipper å drite deg ut før du oppretter enda en tråd som beviser at du ikke aner hva du snakker om!

Her er det sakset ut hva de sier om sammenligning:

"Norsk politikk utformes etter norske forhold. Og jeg tør påstå at det skjer uansett hvem som sitter i regjering. Norge blir ikke lik Storbritannia fordi om Labour styrer der. Og vi blir ikke som USA uansett om republikanere eller demokratene styrer der. Norge er Norge på godt og vondt og det er dette Norge vi skal bygge videre. En verdikonservativ regjering i Norge må ha andre løsninger enn en verdikonservativ regjering i Sverige. Høyre ønsker virkelige løsninger på virkelige utfordringer for virkelige mennesker i Norge."

Her er lenken http://www.hoyre.no/Høyres+egentlige+politikk!.d25-T2dLMZz.ips

Anonymous poster hash: 6a81f...89f

Skrevet

Siden jeg kommer fra ett land med privat helsevesen ser jeg godene ved det.

Har ikke stemmerett til stortingsvalg, siden jeg ikke vil skifte statsborgerskap, men hadde jeg hatt så hadde jeg nok stemt Høyre.

Skrevet

Jeg er veldig splittet i denne saken og har forsåvidt ikke satt meg så veldig godt inn i faktaen heller. Men et faktum er at mennesker som kunne levd i mange år (med rask nok behandling) dør i helsekø og køene blir bare lengre og lengre. Dette kunne vært løst, blant annen med økt privatisering...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...