Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #1 Skrevet 17. august 2013 Hvordan er hverdagen for dere som har fem barn? (Og hvilken alder er de på?) Hvordan går det økonomisk, hvor høy inntekt har dere (i forhold til boutgiftene i området. Er jo klar over at boutgiftene i storbyer er noe helt annet enn på små plasser) Føler dere utgiftene er "veldig store" for barna, og hvor mye ekstra utgifter ble det med nr fem, kontra nr 4? Jeg har nå fire flotte barn (ganske tette), men kjenner at jeg overhodet ikke føler meg ferdig med å få barn.. Men samtidig føler jeg det er litt "galskap" å skulle få enda en. (Ville ikke blitt før om noen år til, da minste fortsatt er ganske liten, og kunne tenkt meg i så fall at de ikek var alt for tette.) Vi har grei økonomi nå, ca 750.000 (Jeg jobber 80%), ikke veldig høye bokostnader, og ca 1,4mill i lån. Har ingen problem med å få det til å gå rundt i det daglige, men prioriterer ikke dyre ferieturer f.eks. Men jeg kan tenke meg å kutte enda mer ned på jobb, så da vil jo inntektene gå litt ned Og dere som kjenner/kjente på savnet etter en til, går det noen gang over, eller må man evt bare "leve med" å alltid lengte etter en til, dersom man velger å ikke få en ekstra? Dette ble veldig rotete føler jeg, men... Anonymous poster hash: 56e1d...5cf
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #2 Skrevet 17. august 2013 Tja, om man vil ha flere barn når man alt har fire ... Jeg har fått syv , fem i et kull og 2 stykker etter noen år. Vi har omtrent det samme som dere i inntekt og 1 mill i lån. Går rundt men kan ikke sløse for mye og det er barna som fortsatt går på vg og er eldre en atten som er ren utgift. Anonymous poster hash: 5ef13...131
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #3 Skrevet 17. august 2013 Tja, om man vil ha flere barn når man alt har fire ... Jeg har fått syv , fem i et kull og 2 stykker etter noen år. Vi har omtrent det samme som dere i inntekt og 1 mill i lån. Går rundt men kan ikke sløse for mye og det er barna som fortsatt går på vg og er eldre en atten som er ren utgift. Anonymous poster hash: 5ef13...131 5 i ett kull?? Du har fått femlinger?? Anonymous poster hash: 7ad97...03d
Gjest Gullguttene Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 Tja, om man vil ha flere barn når man alt har fire ... Jeg har fått syv , fem i et kull og 2 stykker etter noen år. Vi har omtrent det samme som dere i inntekt og 1 mill i lån. Går rundt men kan ikke sløse for mye og det er barna som fortsatt går på vg og er eldre en atten som er ren utgift. Anonymous poster hash: 5ef13...131 5 i ett kull?? Du har fått femlinger?? Anonymous poster hash: 7ad97...03d Jeg vil tro hun mente fem relativt tette og to litt senere?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #5 Skrevet 17. august 2013 Tja, om man vil ha flere barn når man alt har fire ... Jeg har fått syv , fem i et kull og 2 stykker etter noen år. Vi har omtrent det samme som dere i inntekt og 1 mill i lån. Går rundt men kan ikke sløse for mye og det er barna som fortsatt går på vg og er eldre en atten som er ren utgift. Anonymous poster hash: 5ef13...131 5 i ett kull?? Du har fått femlinger?? Anonymous poster hash: 7ad97...03d Jeg vil tro hun mente fem relativt tette og to litt senere? Ja men da heter det ikke 5 i ett kull. Anonymous poster hash: 7ad97...03d
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 Tja, om man vil ha flere barn når man alt har fire ... Jeg har fått syv , fem i et kull og 2 stykker etter noen år. Vi har omtrent det samme som dere i inntekt og 1 mill i lån. Går rundt men kan ikke sløse for mye og det er barna som fortsatt går på vg og er eldre en atten som er ren utgift. Anonymous poster hash: 5ef13...131 5 i ett kull?? Du har fått femlinger?? Anonymous poster hash: 7ad97...03d Jeg vil tro hun mente fem relativt tette og to litt senere? Ja men da heter det ikke 5 i ett kull. Anonymous poster hash: 7ad97...03d Å rull inn, vær så snill! Anonymous poster hash: ee520...c69
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #7 Skrevet 17. august 2013 Er sånn man sier det, to i ett kull, og tre i ett annet. Feks. Ikke gjør deg dum. Anonymous poster hash: 59487...a53
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #8 Skrevet 17. august 2013 Jeg har 5. Eldste går på videregående og yngste i bhg. Har det greit økonomisk, men dyre ferieturer må spares til. Det som er verst er nok det å ha nok alenetid med alle. De yngste tar mye tid, og føler de 2 eldste avogtil blir litt "forsømt". Samtidig er jo de så store at de er mye ute med venninner, trening o.s.v. Anonymous poster hash: 7493f...540
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 17. august 2013 #9 Skrevet 17. august 2013 God damn, jeg beundrer dere! Her sitter jeg og kjenner på at kanskje vi får gi oss med de to vi har, spesielt på slike dager der tur til lekeplassen og middag på restaurant med trassig frivillig døv og (tydeligvis) totalt uoppdragen treåring kombinert med ammepauser for hun på 2 mnd, samt synkronisert snørrtørking på oss alle etter siste dagers herlige forkjølelse, totalt har tatt luven av meg. Nå sitter jeg bare og lengter meg ca fem år fremover i tid...med den obligatoriske dårlige samvittigheten knugende i magen. Hadde virkelig ønsket meg minst tre, og helst fire. Men vet neimen ikke om jeg har ork til det, skuffende nok.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #10 Skrevet 17. august 2013 Har 5 barn og vi skulle stoppe der. Mannen ventet på å få time til å sterilisere seg. Men før den tid kom ble jeg gravid... med tvillinger!!! Så om 4 uker kommer nr 6 og 7! Ungene er 11,10, 8, 4 og 1,5år. Jeg er 33 år og mannen er 35. Har brutto 850 000 i året. Lån på 1,2 mill. Klarer oss greit, er veldig økonomisk av oss. Anonymous poster hash: 979b4...706
Ugl@ ruger... Skrevet 17. august 2013 #11 Skrevet 17. august 2013 God damn, jeg beundrer dere! Her sitter jeg og kjenner på at kanskje vi får gi oss med de to vi har, spesielt på slike dager der tur til lekeplassen og middag på restaurant med trassig frivillig døv og (tydeligvis) totalt uoppdragen treåring kombinert med ammepauser for hun på 2 mnd, samt synkronisert snørrtørking på oss alle etter siste dagers herlige forkjølelse, totalt har tatt luven av meg. Nå sitter jeg bare og lengter meg ca fem år fremover i tid...med den obligatoriske dårlige samvittigheten knugende i magen. Hadde virkelig ønsket meg minst tre, og helst fire. Men vet neimen ikke om jeg har ork til det, skuffende nok. Gi det noen år, så kansje situasjonen forandrernseg, når de kommer over trassalder og begynner å feks kle på seg selv osv så blir situasjonen litt anna :-). Har tre barn, så får tida vise om det blir fler...kansje en atpåklatt siden mannen ønsker seg det :-)
Dorrimor ♂♂ Skrevet 17. august 2013 #12 Skrevet 17. august 2013 God damn, jeg beundrer dere! Her sitter jeg og kjenner på at kanskje vi får gi oss med de to vi har, spesielt på slike dager der tur til lekeplassen og middag på restaurant med trassig frivillig døv og (tydeligvis) totalt uoppdragen treåring kombinert med ammepauser for hun på 2 mnd, samt synkronisert snørrtørking på oss alle etter siste dagers herlige forkjølelse, totalt har tatt luven av meg. Nå sitter jeg bare og lengter meg ca fem år fremover i tid...med den obligatoriske dårlige samvittigheten knugende i magen. Hadde virkelig ønsket meg minst tre, og helst fire. Men vet neimen ikke om jeg har ork til det, skuffende nok. Kunne ikke sagt det bedre selv! Har også en sånn sag i dag.. Om fem år, da blir ting enklere! Men ja, jeg ville også i utgangspunktet ha minst tre, helst fire barn..
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #13 Skrevet 17. august 2013 Så flott å høre erfaringer fra dere med flere barn Selv har både jeg og mannen vokst opp i store søskenflokker, og har begge trivdes veldig godt med det. Jeg føler vi har hjerterom til en til, selv om det selvsagt vil bli jobb når han/hun er liten, som med alle de andre fire. Og selvsagt blir alenetid vanskeligere jo flere barn man får, men jeg tror i alle fall ikke de tre eldste føler seg forsømt til nå de tre største går allerede og drømmer om når vi skal få en baby til. Og de forguder virkelig lillebroren sin, de duller og daller, koser og trøster, og er bare gode med han. Tidsmessig klarer vi fint å følge de opp, vi er bestandig med på kamper og arrangementer, stiller opp som frivillige osv. Jeg tenker litt som så, at man vil aldri angre på de barna man fikk, men man kan angre på de man ikke fikk... Alle dilemmaer man skal ha, altså Tusen takk for svar, alle sammen HI Anonymous poster hash: 56e1d...5cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå