Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #1 Skrevet 17. august 2013 Hvorfor har dere ikke det? Med barn på skole og med mye fritidsaktiviteter hadde jeg hatt problemer med å følge med om jeg ikke hadde hatt tilgang til fb-gruppene hvor det blir avtalt tidspunkt, hvem som gjør hva, hvem er syk og hvor møtes vi neste gang. Jeg er lite aktiv der ellers, men føler at jeg hadde gått glipp av enormt mye informasjon om jeg ikke hadde profil der. Dere vet at det ikke er nødvendig å legge ut bilder og skrive statusen? For meg virker det som å ikke ha fb-profil er et slags prinsipp som er vanskelig å gå tilbake på for mange. Stemmer det? Anonymous poster hash: 46fc8...408
Mine 3 småtroll! Skrevet 17. august 2013 #2 Skrevet 17. august 2013 For meg er det ingen prinsippsak. Jeg har vært der tidligere, lenge før mange andre da jeg boddei USA på det tidspunktet FB kom. Nå har jeg ikke hatt profil på 5 år. Herregud for en befrielse det er!!!! Jeg føler overhodet ikke at jeg går glipp av informasjon, hverken privat eller når det gjelder barnehage og skole. Det jeg muligenst går glipp av er hvem som har spist lunsj med hvem og hvem som har den lykkeligste familien med den mest fantastiske morgenkvisten osv. Føler at livet på hjemmebane og med mine faktiske venner, familie og jobb tar såpass mye tid av hverdagen min, Facebook blir derfor helt verdiløst for min del.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #3 Skrevet 17. august 2013 Jeg er på FB nettopp for informasjon. Turnforeningen som datteren min er med i legger ut alt av viktig info på FB. Høgskolen og samskipnaden legger også ut alt av viktig info på FB. Og andre aktiviteter vi har er på FB Veldig kjekt å få alt en plass og slippe å lete det opp. Anonymous poster hash: bb91e...fd2
Gjest Østfold-80 Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 Jeg har ingen behov for Facebook,aldri prøvd heller.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #5 Skrevet 17. august 2013 Gidder ikke. Ingen informasjon som deles på fb her. Anonymous poster hash: 48d70...b7c
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 Jeg er ikke på facebook, av prinsipp. Jeg liker ikke at en bedrift tjener penger med min personlig informasjon knyttet til mitt klartnavn og som krever eierskap av alt jeg legger ut. Dessuten er datasikkerhet og facebook uforenlig, men det betyr jo ikke så mye for folk flest har jeg skjønt. Dere bruker vel også Apple-produkter og Google? Enn så lenge har vi ikke gått glipp av nødvendig informasjon, men jeg ser helt klar tendensen til folks holdning at ting som ikke skjer hos facebook har aldri skjedd. Aldous Huxley hadde snudd seg i graven... Anonymous poster hash: 1eecd...a59
energibomba Skrevet 17. august 2013 #7 Skrevet 17. august 2013 Det er mer dritt innpå der enn godt, syns jeg.. Så mye svada og jeg blir flau av enkelte statuser.. Klarer meg fint uten.. Ser nå at jeg har 4 venner.. Haha) på fb var det mer kan du si. Jeg har tlf og det får holde..
Guttaboys Skrevet 17. august 2013 #8 Skrevet 17. august 2013 Har aldri følt behov for å ha fb, og nå har det nok blitt en prinsippsak, ja. Har bare barn i bhg.alder enda, men om det blir nødvendig for informasjon når de blir eldre, så kommer jeg til å skaffe meg det. All den tid jeg bruker på nettet ellers, er mer enn nok!!
Mia_73 Skrevet 17. august 2013 #9 Skrevet 17. august 2013 Facebook en er tidtyv! Jeg merker at man blir nesten uglesett når man sier man ikke er hos facebook men det får så være.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #10 Skrevet 17. august 2013 Jeg er ikke på facebook lenger. Etter at jeg slettet kontoen min har jeg opplevd at folk ringer meg for å spørre hvordan det går fordi det er lenge siden de har sett meg, noe jeg sjeldent opplevde før. Ang. arrangementer og slik så føler jeg ikke at jeg har gått glipp av noe. Jeg fikk et bedre og mer sosialt liv etter facebook, så jeg kommer aldri til å gå tilbake. Anonymous poster hash: 76b21...bf8
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 17. august 2013 #11 Skrevet 17. august 2013 Samme om dere er eller ikke er, dere bør registrere dere på facebook så dere ikke ender opp med at en annen tar deres navn og stjeler din identitet. Hva så tenker du kanskje. Hva så om den personen poster høyreekstreme meldinger for deg, og oppretter en blogg i ditt navn i tillegg? Hvordan skal du da kunne si at dette er ikke meg, når du ikke er der? Identitetstyveri rammer alle, og det beste du kan gjøre for å forebygge er å være til stede i alle arenaer.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #12 Skrevet 17. august 2013 Samme om dere er eller ikke er, dere bør registrere dere på facebook så dere ikke ender opp med at en annen tar deres navn og stjeler din identitet. Hva så tenker du kanskje. Hva så om den personen poster høyreekstreme meldinger for deg, og oppretter en blogg i ditt navn i tillegg? Hvordan skal du da kunne si at dette er ikke meg, når du ikke er der? Identitetstyveri rammer alle, og det beste du kan gjøre for å forebygge er å være til stede i alle arenaer. "Være til stede i alle arenaer", ok 1. Er du totalt paranoid? 2. Hva driver du med til daglig som har tid til å være til stede under alle arenaer? 3. Blir du ikke totalt utslitt? Anonymous poster hash: 55fbf...35e
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #13 Skrevet 17. august 2013 Jeg har men jeg begynner å bli så paranoid av det at jeg skal slette!! ALT kobles jo til facebook om dagen.. Kan ikke være innpå en eneste side uten at jeg må sjekke at det ikke kommer opp på tidslinja mi. Og selv om det ikke er kommet opp der er jeg redd det kommer opp på nyhetsoppdateringen til de andre. Så nå vil jeg slette kontoen så jeg kan dibbe, google pinlige spørsmål, lese blogger, høre på musikk og logge meg på nettbank uten å være redd for at andre skal finne ut av det. Må bare finne ut av hvordan jeg sletter den helt... Anonymous poster hash: 122f6...a52
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #14 Skrevet 17. august 2013 Jeg har men jeg begynner å bli så paranoid av det at jeg skal slette!!ALT kobles jo til facebook om dagen.. Kan ikke være innpå en eneste side uten at jeg må sjekke at det ikke kommer opp på tidslinja mi. Og selv om det ikke er kommet opp der er jeg redd det kommer opp på nyhetsoppdateringen til de andre. Så nå vil jeg slette kontoen så jeg kan dibbe, google pinlige spørsmål, lese blogger, høre på musikk og logge meg på nettbank uten å være redd for at andre skal finne ut av det.Må bare finne ut av hvordan jeg sletter den helt... Anonymous poster hash: 122f6...a52 Du kan ikke slette kontoen din, rett og slett. Du har bare mulighet til å deaktivere den. Anonymous poster hash: 2afda...bee
mamma_bergen Skrevet 17. august 2013 #15 Skrevet 17. august 2013 Vel,jeg har fb,men det er ikke en eneste info-ting som blir delt der.. Verken fra skolen eller fritidsaktiviteter
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #16 Skrevet 17. august 2013 Samme om dere er eller ikke er, dere bør registrere dere på facebook så dere ikke ender opp med at en annen tar deres navn og stjeler din identitet. Hva så tenker du kanskje. Hva så om den personen poster høyreekstreme meldinger for deg, og oppretter en blogg i ditt navn i tillegg? Hvordan skal du da kunne si at dette er ikke meg, når du ikke er der? Identitetstyveri rammer alle, og det beste du kan gjøre for å forebygge er å være til stede i alle arenaer. Så alle mennesker MÅ være på fb av den enkle grunn at ingen skal stjele navnet deres på, nettopp fb. Dummeste jeg har hørt. Jobber du for dem eller? Anonymous poster hash: d249e...ceb
energibomba Skrevet 17. august 2013 #17 Skrevet 17. august 2013 Enig! Uansett blir vi overvåket, bankkort, tlf bompenger.. Andre nettsider osv. Kan jo ikke gå rundt å være paranoid pga identitetstyveri pga fb.. Det kan skje utenom du må være tilstede overalt. Er deilig uten fb.. Og spesielt når du er i et forhold..
Rozinante Skrevet 17. august 2013 #18 Skrevet 17. august 2013 Bare til orientering - man kan godt slette fb-kontoen. men man skal først selv slette alt innhold og unfriende alle venner, for så å skrive en mail til facebook og be dem slette kontoen din for deg.Litt tidskrevende, men ikke umulig.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 17. august 2013 #19 Skrevet 17. august 2013 Samme om dere er eller ikke er, dere bør registrere dere på facebook så dere ikke ender opp med at en annen tar deres navn og stjeler din identitet. Hva så tenker du kanskje. Hva så om den personen poster høyreekstreme meldinger for deg, og oppretter en blogg i ditt navn i tillegg? Hvordan skal du da kunne si at dette er ikke meg, når du ikke er der? Identitetstyveri rammer alle, og det beste du kan gjøre for å forebygge er å være til stede i alle arenaer. Så alle mennesker MÅ være på fb av den enkle grunn at ingen skal stjele navnet deres på, nettopp fb. Dummeste jeg har hørt. Jobber du for dem eller? Anonymous poster hash: d249e...ceb Nope, og har et totalt avslappet forhold til det, men i motsetning til deg så vet jeg at det kan skje og jeg liker å ha "kontroll" med hva som postes om meg på nett. Anbefaler dokumentaren "du er googlet".
SagflisiHåret Skrevet 17. august 2013 #20 Skrevet 17. august 2013 Orker ikke, pluss er blitt en prinsippsak mer og mer når jeg forstår hvordan fjesboka "følger med" og lagrer ting... Kjenner overhodet ikke noe behov, sender sms eller mail til folk hvos jeg vil ha kontakt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå