Gå til innhold

Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Gilmore girls? Husker jeg ville ha Jesse. Skjønte aldri greia med logan og han treige før Jesse.

Skrevet

“Because my brain is a wild jungle full of scary gibberish…I’m writing a letter…I can’t write a letter…why can’t I write a letter?…I’m wearing a green dress…I wish I was wearing my blue dress…my blue dress is at the cleaners…the Germans wore grey…you wore blue…Casablanca, Casablanca…such a good movie…Casablanca…the White House…Bush…why don’t I drive a hybrid car? I should really drive a hybrid car…I should really take my bicycle to work…bicycle, unicycle, unitard…hockey puck, rattle snake, monkey, monkey, underpants.”

- Hehe, føles ut som hjernen min av og til. :P

Gjest sug lut
Skrevet

Må jeg google? Utenfor IGJEN.

Gilmore Girls totalgjennomkjøring for andre gang på dvd, bænka akkurat siste episode i siste sesong i kveld.

Forøvrig med sånne mengder pizza og pink lemonade at jeg nå er oppe for å tisse for annen gang.

Gjest sug lut
Skrevet

Gilmore girls? Husker jeg ville ha Jesse. Skjønte aldri greia med logan og han treige før Jesse.

Akkurat diskutert dette med ungen (mitt med-publikum) - vi fant ut at for sammenlikning måtte vi egt tenke oss dem alle på samme alder, enten alle som sytte-atten eller alle som par-og-tjue. Uansett framgangsmåte: han treige (Dean) var nok en veldig bra første-kjæreste, på mange måter, men han mangla jo schwung og ønske om luft under vingene og ville jo helst bare bli en kjedelig middelaldrende fortest mulig (minner om min store kjærlighet på barneskolen, faktisk, idrettshelten og kjekkasen som ble middelalrende allerede som tjueåring), og det var mye godt med Logan også men som ungdom var han antakelig enda mer pappaguttufyselig og pengerfikseralt. Jess var ikke en dans på roser akkurat, men definitivt ham som var vårt valg også, særlig siden han uansett bare viste bedre og bedre sider etterhvert som han ble eldre. Han var smart nok og ga akkurat nok faen.

Gjest amandine
Skrevet

Nok en gang konkluderer jeg med at jeg ser for lite på tv. Har hørt om GG. men knapt sett en eneste episode. Hvordan rekker dere alt???

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Nok en gang konkluderer jeg med at jeg ser for lite på tv. Har hørt om GG. men knapt sett en eneste episode. Hvordan rekker dere alt???

så de på tv når jeg var ung singel og barnløs. Gikk videregående samtidig de tre siste sesonger har jeg enda ikke sett. Da arbeidslivet tok meg og ga meg kveldsvakter. Men nettflix og DVD er flotte oppfinnelser. Da kan DU se det DU vil når det passer deg. Og ikke honey boo boo og annen reality fordi det er det eneste som går i den timen med sitting du har tid til
Gjest Nerdens'mus
Skrevet

så de på tv når jeg var ung singel og barnløs. Gikk videregående samtidig de tre siste sesonger har jeg enda ikke sett. Da arbeidslivet tok meg og ga meg kveldsvakter. Men nettflix og DVD er flotte oppfinnelser. Da kan DU se det DU vil når det passer deg. Og ikke honey boo boo og annen reality fordi det er det eneste som går i den timen med sitting du har tid til
Skrevet

Netflix er genialt, og så legger du til en liten ting som heter media hint i nettleseren din (forefox ellr chrome, ikke IE) og så kan du se alt fra amerika. Og det er der alle ting kommer fra og du får tilgang til Greys, private Practise og kanskje også Gilmore? Det har jeg ikke sjekka. 

Gjest amandine
Skrevet

Ja ja jeg ser den, altså, med netflix. Hadde det på prøve en måned. rakk å se en halv film. Så tilbake til spørsmålet mitt: hvordan finne tid? Så Hairy Bikers i går kveld, det var deilig. Da hadde jeg nesten ikke sett på tv siden forrige søndag. Da så jeg en nyhetssending. I dag kommer Liverpool-Stoke til å stå på i bakgrunnen mens jeg er på kjøkkenet da husets mannlige publikum er over middels interessert i You'll never walk alone. Men setter jeg meg i sofaen om kvelden, da sovner jeg...

Gjest Siklerotte
Skrevet

Prioriteringer, som med alt annet. Jeg følger sikkert med på ti forskjellige serier, som heldigvis ikke har sesong samtidig. Det betyr definitivt mindre søvn og det går på bekostning av lesing av bøker, håndarbeid og andre ting jeg kunne ha brukt tiden på, men alt til sin tid. Har dessuten maraton når jeg har masse tid til rådighet.

Skrevet

Jeg har fredet timen mellom 22 og 23. Den er min og brukes til meg-ting. Tv, data, hva som helst jeg vil. 

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

21-22 er min time. Jeg trenger søvn også

Gjest amandine
Skrevet

Her hos oss er det ikke akkurat så rolig. Kveldene er stryking, gjøre klart for dagen etter, dekke frokostbord og sitte på pc og sende alle mailene som må ut for at fotball, friidrett, klatring, FAU og alt det andre skal bli administrert... * slå meg i panna*

Skrevet

Her hos oss er det ikke akkurat så rolig. Kveldene er stryking, gjøre klart for dagen etter, dekke frokostbord og sitte på pc og sende alle mailene som må ut for at fotball, friidrett, klatring, FAU og alt det andre skal bli administrert... * slå meg i panna*

Ja, men man trenger tid til å koble ut også. Jeg vet at jeg "holder meg bedre" etter at jeg innførte egotime. Og seriøst, en time hver dag til seg selv er ikke mye forlangt. Kanskje du ikke skal ta ansvar for alt?

Gjest amandine
Skrevet

Ja, men man trenger tid til å koble ut også. Jeg vet at jeg "holder meg bedre" etter at jeg innførte egotime. Og seriøst, en time hver dag til seg selv er ikke mye forlangt. Kanskje du ikke skal ta ansvar for alt?

Nei..du sier noe Doppler. Jeg er skikkelig dårlig på å si nei. Jeg er alltid hun som står med åpen dør, åpne armer og ledig plass på fanget. Jeg er hun som husker alle bursdager, sender sneglepost og baker brød. Alltid klassekontakt, alltid lagleder, alltid hun alle ringer til når de lurer på noe. Jeg er hun som av og til nyter en kveldsvakt fordi det innebærer at dagen er min og bare min, da kan jeg sy og gå meg en tur og la hodet få fri litt. Jeg tror nok jeg skulle gjort som deg. Jeg skal nok det. En gang. Frem til det får jeg visst klare meg uten å se for mye på tv. Det er jo så mange bøker jeg må lese;-)

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Og jeg som skulle til å lage et "kalle på Luten for å nerde litt om tv" innlegg og så var det et her! Ble et litt lengre opphold for meg, men har drevet med fødings og deretter fostring av 1 stk kolikk og refluksbefengt barn!

Det er jo ingen umulighet å gå løs på S60 igjen, men den er så kort :( har sett alle bunheads som gikk på tv nå og det var det med den for de har kansellert den der borte i unaiten.. Har kjøpt nyeste til Julia Louis-Dreyfus - den heter Veep og etter klipp på jutube, så virker den ganske ok - http://www.imdb.com/title/tt1759761/

Men har du forslag til noe nytt? Jeg tilbringer nemlig endel kvelder hvor jeg har en hand på senga og vugger på den, så da kunne det jo vært interessant å kikket på noe annet enn veggen:)

Og ikke minst på dagtid - det er nemlig på det nivået nå at 7th heaven er dagens høydare.. Det er jo så spennende, alt det de må gjennom den familien der altså ;)

Så jeg trenger litt nerding nå :)

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Er ikke Luten, men hvis det er nerdetv du er ute etter vil jeg slå et slag for dr. Who og fierfly. Hvis du vil nerde om dramaserier typ greys og gilmore stiller jeg dessverre svakt da jeg bare ser det mest mainstreame der.

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Luten og jeg fant hverandre i en felles glede over serien studio 60 on the sunset strip; et praktverk som dessverre ble kuttet så altfor tidlig. Hver episode en høydare i one liners, samfunnskritiske skildringer og godis for øyet i form av mr steven Weber.

Gilmore har ikke gått meg hus forbi heller altså, jeg er verre på nerding om greys, men skulle da få det til i en nødens stund:)

Gjest sug lut
Skrevet

Luten og jeg fant hverandre i en felles glede over serien studio 60 on the sunset strip; et praktverk som dessverre ble kuttet så altfor tidlig. Hver episode en høydare i one liners, samfunnskritiske skildringer og godis for øyet i form av mr steven Weber.

Gilmore har ikke gått meg hus forbi heller altså, jeg er verre på nerding om greys, men skulle da få det til i en nødens stund:)

Ah, min nerd i nøden, der er du jo - gratulerer med fødings og forhåpentligvis overstått kolikk og avklart refluks, det høres ut som en stri tørn!

Gilmore er faktisk den serien alle jentunger bør se med sin mor, er min påstand - vi har sett den (flere ganger nå) i utgangspunktet fordi vi hadde sett alle ti sesongene Friends og jeg hadde et lyst øyeblikk av inspirasjon, og deretter fordi den bare er så ravende god. Også på oneliners og perifere referanser (som bare nerder kan føle glede ved, antakelig) - det er ikke oneliners i Grey's (men den er ellers beyond utmerket som serie betrakta).

Jeg har starta såvidt (da uten barnet) å se True Blood, men det er mer høstserie, kjente jeg. Og så har jeg kjøpt meg første sesong av Nashville, som jeg har tenkt å begynne på i dette øyeblikk, faktisk, fordi den alltid gikk parallelt med noe (Grey's?) men så fin ut. Utover det har jeg idetørke - altså, det finnes fine serier men nerdbare serier er noe annet...

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Vi henger litt etter i og med husets nye sjef bestemte seg for å komme i rakett fart noen uker før noen i det hele tatt hadde begynt å tenke fødsel:) det hjelpes på med kolikken og refluksen medisineres det godt mot, så jeg har trua! Og jeg er uendelig imponert over ungens stahet/utholdenhet - her skal man ikke lukke øynene før man absolutt må og da kun i kortest mulig intervall!

Jeg er helt enig - gilmore er en sann mor/datter serie! Har du/dere sett på bunheads? Man kunne jo tatt en nerding gilmore vs bunheads siden opptil ganske mange av gilmoresene dukker opp i Buns.

Jeg så forresten Lane som barnelege i House - kjøpte den på salg før sommeren. Jeg er jo fan av alt britisk og Hugh Laurie er bra selv om han snakker med feil aksent :) Jeg venter forøvrig i spenning på Miranda sesong 3, men de er trege der altså. Husker min nå noe dårlige hukommelse en felles glede i Graham Norton og Alan Carr?

Greys er dårlig på oneliners dog jeg er imponert over hvor raskt tv2 har vært med å sende de etter sending i USA.

Gjest sug lut
Skrevet (endret)

Utholdende barn er spennende, du kan jo regne med at han/hun kommer til å være like utholdende på andre ting også, på godt og vondt (minner meg på at jeg må farge over mine grå hår igjen... og jeg mistenker mitt nå omtrent voksne men like utholdende barn for å være skyld i dem...).

Jeg har også sett noen her og der, men har feriemodushode og kommer ikke på hvem og hvor. Miranda så jeg faktisk på klatretur i Alpene med Bear Grylls her forrige dagen, henne må man bare like!

Hva tror du er aldersgrensa på Bun Heads? Har ikke sett noe av den i det hele tatt, bortsett fra ett lite glimt der jeg syntes jeg så Emily Gilmore, stemmer det? Og er den litt "ordentlig og oppbyggelig" også, ikke bare intriger? Det er det jeg liker så godt med Gilmore Girls, det er en god serie å se hvis man er en smart liten jente som skal bli en smart stor jente... den er ikke sukkerfarga, ikke tenåringsintrigebasert, men har ordentlige karakterer selv om de er over the top i mange tilfeller.

Endret av sug lut
Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Netflix er genialt, og så legger du til en liten ting som heter media hint i nettleseren din (forefox ellr chrome, ikke IE) og så kan du se alt fra amerika. Og det er der alle ting kommer fra og du får tilgang til Greys, private Practise og kanskje også Gilmore? Det har jeg ikke sjekka. 

Tuller du? er det bare å laste ned noe i nettleseren??

Gir du meg en link? :rolleyes:  :wub:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...