Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #1 Skrevet 16. august 2013 Har en gutt som elsker Teletubbies å snakker om de hele tiden. Har sett på en Teletubbies sekk som er blå og grønn å hadde så lyst å kjøpe den til barnehagesekk. Men blir det for jentete til en gutt? Han er straks 2 år. Anonymous poster hash: a764f...377
me_87 Skrevet 16. august 2013 #2 Skrevet 16. august 2013 Jeg hadde ikke brydd meg om hva andre tenkte! Visst gutten din liker den så hadde jeg kjøpt den så lenge den ikke var rosa eller lilla.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #3 Skrevet 16. august 2013 Nei hadde den vært i jentefarger så hadde jeg ikke vurdert det en gang hehe! Men siden den er blå og grønn så er det jo ikke utpreget jente sekk. Anonymous poster hash: a764f...377
Trultemor85 Skrevet 16. august 2013 #4 Skrevet 16. august 2013 Synes jeg ikke gjør noen ting han er jo bare to, Når min gutt var 3 ville han ha rosa navnelapp i barnehagen, og det er helt normalt. Vil han ha den så kjøp drt. Teletubbies er for gutter og jenter, kanskje annerledes om det var prinsesser eller noe
BellaSuz Skrevet 16. august 2013 #5 Skrevet 16. august 2013 http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=teletubbies+backpack+kids&_nkwusc=telebubbies+backpack+kids&_rdc=1 her er mange rimelige :-) Og ja, jeg synes at en 2 årig gutt godt kan ha en teletubbies sekk.
MammantilNurket Skrevet 16. august 2013 #6 Skrevet 16. august 2013 Ojoj!! Her gjelder det å være meget forsiktig Tinky Winky (som er en gutt!!!) er lilla (jentefarge) OG utstyrt med HÅNDVESKE Det vil si at han er homofil og/eller transvestitt. Dette vil garantert smitte over på din sønn og før du vet ordet av det vil han kle seg ut som Liza Minelli på barnehagens karneval!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #7 Skrevet 16. august 2013 http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=teletubbies+backpack+kids&_nkwusc=telebubbies+backpack+kids&_rdc=1 her er mange rimelige :-) Og ja, jeg synes at en 2 årig gutt godt kan ha en teletubbies sekk. Ja var på ebay jeg fant den jeg vil kjøpe Men styrer glatt unna den lilla som kom der,den blir litt for jentete Anonymous poster hash: a764f...377
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #8 Skrevet 16. august 2013 saklig svar MammatilNurket. Anonymous poster hash: a764f...377
MammantilNurket Skrevet 16. august 2013 #9 Skrevet 16. august 2013 saklig svar MammatilNurket. Anonymous poster hash: a764f...377 Saklig spørsmål.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #10 Skrevet 16. august 2013 saklig svar MammatilNurket. Anonymous poster hash: a764f...377 Saklig spørsmål. Må da være lov å spørre om dere tror andre reagerer på at han går med jentete sekk. Anonymous poster hash: a764f...377
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #11 Skrevet 16. august 2013 Hallo. Gutten er to år. Hvem i all verden skal reagere, snakker vi om andre mødre da eller ? Skaff dere et liv, please! Anonymous poster hash: 97295...64d
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 16. august 2013 #12 Skrevet 16. august 2013 Nå får jeg vel så ørene flagrer, men jeg må bare spør om hva som ev er problemet OM sekken var for 'jentete' (jeg har ikke åpnet linken)? Gutten er TO år og ønsker seg teletubbiesekk. Hva så om han ønsket seg prinsessesekk? Hva galt kan skje, tenker dere?
MammantilNurket Skrevet 16. august 2013 #13 Skrevet 16. august 2013 (endret) Nå får jeg vel så ørene flagrer, men jeg må bare spør om hva som ev er problemet OM sekken var for 'jentete' (jeg har ikke åpnet linken)? Gutten er TO år og ønsker seg teletubbiesekk. Hva så om han ønsket seg prinsessesekk? Hva galt kan skje, tenker dere? Signerer. Det er mange ulike måter å "gjøre kjønn" Endret 16. august 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #14 Skrevet 16. august 2013 Da jeg så tittelen tenkte jeg at her var det en svigermor som hadde gått agurk og kjøpt en slik sekk til en førsteklassing. Og mor var fortvila. Da hadde jeg skjønt problemstillingen. Til en 2 åring må jeg flire litt. Tenker da på min gutt som gikk med en rosa håndveske med blomster på og hadde alle bilene sine i den. Unger i den alderen bryr seg ikke. Anonymous poster hash: 78fae...ea7
Caprica Skrevet 17. august 2013 #15 Skrevet 17. august 2013 Da jeg så tittelen tenkte jeg at her var det en svigermor som hadde gått agurk og kjøpt en slik sekk til en førsteklassing. Og mor var fortvila. Da hadde jeg skjønt problemstillingen. Til en 2 åring må jeg flire litt. Tenker da på min gutt som gikk med en rosa håndveske med blomster på og hadde alle bilene sine i den. Unger i den alderen bryr seg ikke. Anonymous poster hash: 78fae...ea7 Herlig :-)
Poetika med K Skrevet 17. august 2013 #16 Skrevet 17. august 2013 Kjøp teletubbiesekk hvis det er det han vil ha, hva skulle problemet være med det? Det er jo ikke "jentefarger" på den heller, som om en toåring uansett ville brydd seg. Min eldste ville gjerne ha rosa rom da han var to. Gudskjelov ga jeg ikke etter, for i løpet av få måneder nå har han blitt fryktelig bevisst på at rosa ikke er for gutter. Han er tre nå. Får han servert smarties så tvangsforer han meg med de rosa, for de kan ihvertfall ikke han spise!! (Han synes foreløpig at lilla og gul er guttefarger, men det kommer nok en tid når jeg må spise de også)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #17 Skrevet 17. august 2013 Nå får jeg vel så ørene flagrer, men jeg må bare spør om hva som ev er problemet OM sekken var for 'jentete' (jeg har ikke åpnet linken)? Gutten er TO år og ønsker seg teletubbiesekk. Hva så om han ønsket seg prinsessesekk? Hva galt kan skje, tenker dere? Signerer! Gutten min begynner i Bhg denne måneden, og han får kitty flaske og matpakke i knall rosa, for det var det han valgte selv. Han er straks to år. Han har også sluttet med bleie nå, og da vindmølle kjøpe truser så valgte han også kitty truser. Ja vel, da fikk han det da! Anonymous poster hash: 37590...529
MammantilNurket Skrevet 17. august 2013 #18 Skrevet 17. august 2013 Hvorfor er det slik at det er langt høyere aksept for atypisk kjønnsatferd hos jenter enn hos gutter? Guttejente betraktes som "tøffe og kule", men gutter med feminine trekk latterliggjøres og ekskluderes. Det bør være like mye rom for at en gutt skal få ryggsekk med prinsesser som at en jente får sekk med Spiderman-motiv.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #19 Skrevet 17. august 2013 Da ble det til slutt teletubbies barnehagesekk. Blir nok en glad og stolt gutt når han fåt vist den i barnehagen Anonymous poster hash: a764f...377
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #20 Skrevet 17. august 2013 Har en gutt som elsker Teletubbies å snakker om de hele tiden. Har sett på en Teletubbies sekk som er blå og grønn å hadde så lyst å kjøpe den til barnehagesekk. Men blir det for jentete til en gutt? Han er straks 2 år. Anonymous poster hash: a764f...377 Ser virkelig ikke problemet jeg? Her hos oss eksisterer ikke kategorier som 'jenteting, jentefarger, gutteting, guttefarger'. Anonymous poster hash: 3b87c...ed4
2005&2010 Skrevet 17. august 2013 #21 Skrevet 17. august 2013 Jenta vår på 3 år elsker einsteins, og etter nye leting, så fant jeg en einsteins sekk, den er marineblå og litt rød med romskipet. En typisk guttesekk, men skal si jenta vår ble i ekstase når hun fikk den:-) Og jeg bryr meg ikke, samme om jeg ser en gutt hadde kommet med hellokitty skjorte og prinsesse sekk;-) Syns barn skal få velge selv, eneste som tar "skade" om gutten vil ha rosa sko eller ei jente med cars genser, er foreldrene, for enkelte bryr seg mer om hva andre kan tenke enn at barnet er kjempeglad :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå