Gjest yrild Skrevet 16. august 2013 #26 Skrevet 16. august 2013 Heia deg :-) Ikke tenk på å ha då®lig samvittighet engang! Dere er to om å ha barn! Spør ham om han hadde syntes det var greit å være alene med barna i fire dager alene... Hvis han absolutt må på jakt... kunne det vært mulig at han organiserte hjelp til deg i de dagene? Evt at de to eldste var hos besteforeldre? Du er ikke vanskelig og han burde rett og slett ta vare på deg og ikke kun seg selv!
Gjest yrild Skrevet 16. august 2013 #27 Skrevet 16. august 2013 og jeg blir helt sint når man snakker om at man har for mange barn hvis man blir sliten av å ha dem alene i fire dager!!! Jeg har fått barn med min mann fordi VI hadde lyst på barn og da tas alle avgjørelser om fritidsaktiviteter (i noen tilfeller også jobb) i lys av at vi har to barn. Når eldste var 2 mnd var jeg helt skutt og det hadde vært uaktuellt at han var fire dager borte på noe han ikke måtte. Når yngste var 2 mnd hadde det vært uproblematisk for hun var en liten sovebaby. ikke hør på disse superdamene som klarer alt alene. Ta hensyn til deg selv og dine behov :-) Vi er ikke bare mammaer, men mennesker og enkeltindivider :-)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #28 Skrevet 16. august 2013 3 trass alderbarn er vanskelig når en nyfødt trenger mye pupp. Og sover dårlig om natten. I tillegg trenger jeg mye søvn for å overleve dagen pga en sykdom. Hadde babyen vert litt større hadde han selvfølgelig fått lov. HI Anonymous poster hash: 8a0de...ba7
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #29 Skrevet 16. august 2013 og jeg blir helt sint når man snakker om at man har for mange barn hvis man blir sliten av å ha dem alene i fire dager!!! Jeg har fått barn med min mann fordi VI hadde lyst på barn og da tas alle avgjørelser om fritidsaktiviteter (i noen tilfeller også jobb) i lys av at vi har to barn. Når eldste var 2 mnd var jeg helt skutt og det hadde vært uaktuellt at han var fire dager borte på noe han ikke måtte. Når yngste var 2 mnd hadde det vært uproblematisk for hun var en liten sovebaby. ikke hør på disse superdamene som klarer alt alene. Ta hensyn til deg selv og dine behov :-) Vi er ikke bare mammaer, men mennesker og enkeltindivider :-) Var ingen som sa at man klarer alt, men antall unger. Forskjell på 2 og 4... Anonymous poster hash: e92bc...c95
Guttaboys Skrevet 16. august 2013 #30 Skrevet 16. august 2013 Det hadde jeg rett og slett ikke gått med på. Hadde heller ikke behøvd å si det til min samboer. Han hadde skjønt det av seg selv. Du må bare si fra...
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #31 Skrevet 16. august 2013 Jeg hadde sett mørkt på å være alene i 4 dager med 4 unger der en av dem er baby som skal ammes. Selv synes jeg det var vanskelig med en baby + en 2-åring som gjorde alt mulig tull mens jeg ammet og en baby som skreik hele kvelden mens jeg prøvde å legge 2-åringen som ikke sovnet særlig enkelt. Nå derimot er det uproblematisk å være alene med dem i noen dager. Rart hvis ikke mannen din tenker på at dette kan bli slitsomt. Men samtidig så hører jeg jo hvordan mannen min og andre snakker om menn som "ikke får lov" å dra på helgetur osv. De liker vel dårlig å innrømme at de føler at de bør bli hjemme. Selv om det egentlig burde være helt naturlig. Anonymous poster hash: 84a20...983
Gjest yrild Skrevet 16. august 2013 #32 Skrevet 16. august 2013 og jeg blir helt sint når man snakker om at man har for mange barn hvis man blir sliten av å ha dem alene i fire dager!!! Jeg har fått barn med min mann fordi VI hadde lyst på barn og da tas alle avgjørelser om fritidsaktiviteter (i noen tilfeller også jobb) i lys av at vi har to barn. Når eldste var 2 mnd var jeg helt skutt og det hadde vært uaktuellt at han var fire dager borte på noe han ikke måtte. Når yngste var 2 mnd hadde det vært uproblematisk for hun var en liten sovebaby. ikke hør på disse superdamene som klarer alt alene. Ta hensyn til deg selv og dine behov :-) Vi er ikke bare mammaer, men mennesker og enkeltindivider :-) Var ingen som sa at man klarer alt, men antall unger. Forskjell på 2 og 4... Anonymous poster hash: e92bc...c95 Og poenget ditt var? Hun har jo fire! Mener du at jeg som kun har to ikke har lov til å være sliten og ønske at min mann og jeg er enige om hvordan vi utnytter tiden vår? He he... Vi er alle ulike og tenk det, jeg var til og med sliten iblandt før vi fikk barn!!!
Gjest yrild Skrevet 16. august 2013 #33 Skrevet 16. august 2013 Hva med oss som har menn som MÅ være borte på UKESVIS pga jobb. Ja, det er slitsomt, men man overlever. Finn måter å gjøre ting på som er litt lettere. Bruk fantasien. Slå av den forbanna pc'n eller legg fra deg nettbrettet. Da jeg hadde nyfødt og småbarn hjemme så satt jeg ikke på nettover hode første halvåret, ethvert ledig øyeblikk le brukt til enten søvn, hvile, husarbeid eller til å finne på noe med de som var større.Anonymous poster hash: 0ccd5...f2f Betyr det at siden din man jobber borte og du klarer deg alene så skal alle andre hustruer synes det er helt ok at mannen stikker av gårde på fritidsaktiviteter og lar dem være alene med barna uten tanke for om dette er ok for henne? Er jobb og jakt det samme? Sprøyt!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #34 Skrevet 16. august 2013 og ingen som støtter henne i at han kan la dette være i år, mye pga at han har med seg drikkevarer for tusenvis av kr, og at det er lite jakt det er snakk om, men en real fyllekule på 4 dager.... Jeg hadde ikke godtatt det.... Anonymous poster hash: 15d3c...9ab
Mrs. Kaizer Skrevet 16. august 2013 #35 Skrevet 16. august 2013 (endret) ....ah, så glad jeg er gift med en mann som ser på jakt som steinaldersk og barbarisk tidsfordrivelse. Uansett, hadde han heller ikke forlatt hjemmet med en liten baby, 3 større barn, og en (tydligvis) utslitt mor. Han er heldigvis så hensynsfull og tar ansvar hjemme, så turer/hobbyer må pent vente. Og kjøttet kommer fra butikken der du bor? Endret 16. august 2013 av Violeta Violeta
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #36 Skrevet 16. august 2013 Det er lov å si ifra til mannen at du syns det blir mye og du ser helst at han ikke drar. Så får det bli opp til han. Men det er jo litt dumt å få så mange barn når man egentlig ikke klarer å håndtere de alene i noen dager. Hva om mannen din skulle bli innlagt på sykehus en ukes tid og besteforeldrene var på tur? Når han skal ha perm så kan du ta deg en storbyferie med ei venninne for å veie opp. Anonymous poster hash: 7ebe5...73a nå er det forskjell på en jakttur som på ingen måte er obligatorisk og en innleggelse på sykehus også da... Og ingen her vet om alle fire ungene er planlagt, de blir dessuten større og ikke like krevende etter relativt kort tid. Men dersom han aldri har opplevd hvordan det er ville jeg ha latt han prøve først, slik at han ser at du ikke er urimelig. Du trenger ikke reise i mange dager, men en lørdag for deg selv ville vel ikke vært for ille? I utgangspunktet blir ikke forskjellen så stor for mor som er hjemme. Uansett har livet ingen garantier, så man burde kunne håndtere alle barna sine alene i noen dager. Jeg påstår ikke at far absolutt burde reise på jakt. Han burde forstå mors side av saken og bli hjemme, men han bør få velge selv. Anonymous poster hash: d2734...c60
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #37 Skrevet 16. august 2013 Dette er sikkert som å banne i kirka, men: jeg mener seriøst at ingen burde skaffe seg flere barn enn det man kan hanskes med helt alene! Ingen vet hva som skjer i livet... (skilsmisse, invaliditet, død osv) plutselig en dag er man mutters alene om alt, og hva da? Anonymous poster hash: dde69...545
HeltPerfekt<3 Skrevet 16. august 2013 #38 Skrevet 16. august 2013 Dette er sikkert som å banne i kirka, men: jeg mener seriøst at ingen burde skaffe seg flere barn enn det man kan hanskes med helt alene! Ingen vet hva som skjer i livet... (skilsmisse, invaliditet, død osv) plutselig en dag er man mutters alene om alt, og hva da? Anonymous poster hash: dde69...545 Selvfølgelig kan uforutsette ting hende, men det er da virkelig forskjell på å VÆRE alene, og å være i et forhold hvor det er meningen at man skal samarbeide, men i praksis er alene. Det å få barn er noe som krever to, og mannen skal da også måtte ta sin del av ansvaret. HI, jeg synes at du har all rett til å be mannen din være hjemme. Det er fullstendig urimelig av ham å forvente at han kan reise vekk i 4 dager, uten å ta hensyn til din situasjon. Det er i hvert fall det jeg ville forventet av min mann.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #39 Skrevet 16. august 2013 Kunne aldri vært sammen med en mann som er så dårlig utstyrt i hodet at han ser på dreping av uskyldige og forsvarsløse dyr som morsomt. Anonymous poster hash: 26b9c...362
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #40 Skrevet 16. august 2013 ....ah, så glad jeg er gift med en mann som ser på jakt som steinaldersk og barbarisk tidsfordrivelse. Uansett, hadde han heller ikke forlatt hjemmet med en liten baby, 3 større barn, og en (tydligvis) utslitt mor. Han er heldigvis så hensynsfull og tar ansvar hjemme, så turer/hobbyer må pent vente. Og kjøttet kommer fra butikken der du bor? Det går fint an å ikke spise kjøtt, vet du. Anonymous poster hash: 26b9c...362
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #41 Skrevet 17. august 2013 Høres ut som om ungene trenger bedre oppdragelse. Anonymous poster hash: 47852...d27
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #42 Skrevet 17. august 2013 3 trass alderbarn er vanskelig når en nyfødt trenger mye pupp. Og sover dårlig om natten. I tillegg trenger jeg mye søvn for å overleve dagen pga en sykdom. Hadde babyen vert litt større hadde han selvfølgelig fått lov. HI Anonymous poster hash: 8a0de...ba7 Jeg hadde heller ikke likt tanken på å være alene med så mange barn så lenge, så skjønner den. Har tre selv og det kan være slitsom nok alene i noen dager. Men, tre barn i trassalderen? Var ikke eldste 6 år? Man bør vel ha kommet seg forbi trassalder da? Lurer også litt på hvorfor dere har fått hele fire barn om det er så ute av kontroll som du beskriver? Det virker som om du generelt har påtatt deg litt mye (med en sykdom i tillegg!), og at det kanskje ligger mer bak enn denne jakten? Ønsker deg lykke til og håper du finner ut av det. Anonymous poster hash: a86de...7fd
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #43 Skrevet 17. august 2013 og jeg blir helt sint når man snakker om at man har for mange barn hvis man blir sliten av å ha dem alene i fire dager!!! Jeg har fått barn med min mann fordi VI hadde lyst på barn og da tas alle avgjørelser om fritidsaktiviteter (i noen tilfeller også jobb) i lys av at vi har to barn. Når eldste var 2 mnd var jeg helt skutt og det hadde vært uaktuellt at han var fire dager borte på noe han ikke måtte. Når yngste var 2 mnd hadde det vært uproblematisk for hun var en liten sovebaby. ikke hør på disse superdamene som klarer alt alene. Ta hensyn til deg selv og dine behov :-) Vi er ikke bare mammaer, men mennesker og enkeltindivider :-) Var ingen som sa at man klarer alt, men antall unger. Forskjell på 2 og 4... Anonymous poster hash: e92bc...c95 Og poenget ditt var? Hun har jo fire! Mener du at jeg som kun har to ikke har lov til å være sliten og ønske at min mann og jeg er enige om hvordan vi utnytter tiden vår? He he... Vi er alle ulike og tenk det, jeg var til og med sliten iblandt før vi fikk barn!!! Dette er jo en periode i livet hvor det er krevende med fire barn. Når de blir litt større så blir alt mye enklere - til neste år er mannens jakttur sikkert helt ok. Akkurat perioden med baby som henger i puppen er vrien med eldre søsken: de ser selvsagt sitt snitt når mor sitter fast med babyen. Å si at man ikke bør få barn pga den perioden er det samme som å si at mange ikke kan få flere barn enn ett. Det er naturlig å trenge ekstra hjelp med eldre søsken når baby er 3 mnd. Jeg hadde ikke likt tanken på at han dro med seg så mye alkohol, siden jeg mener jakt og alkohol ikke hører sammen. Bakfulle og fulle jegere får meg til å tenke på de jaktulykkene man leser om i avisen. Anonymous poster hash: 8e2aa...40b
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #44 Skrevet 17. august 2013 ....ah, så glad jeg er gift med en mann som ser på jakt som steinaldersk og barbarisk tidsfordrivelse. Uansett, hadde han heller ikke forlatt hjemmet med en liten baby, 3 større barn, og en (tydligvis) utslitt mor. Han er heldigvis så hensynsfull og tar ansvar hjemme, så turer/hobbyer må pent vente. Og kjøttet kommer fra butikken der du bor? Selvfølgelig, trodde alle visste at kjøttet bare mystisk dukker opp i ferskvaredisken/kjøledisken på butikken. Anonymous poster hash: 8c213...dcd
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #45 Skrevet 17. august 2013 Dette er sikkert som å banne i kirka, men: jeg mener seriøst at ingen burde skaffe seg flere barn enn det man kan hanskes med helt alene! Ingen vet hva som skjer i livet... (skilsmisse, invaliditet, død osv) plutselig en dag er man mutters alene om alt, og hva da?Anonymous poster hash: dde69...545 Er enig med denne og vi har langt flere barn enn HI spredt over mange år nettopp pga at jeg skal være sikker :-) Anonymous poster hash: 8c213...dcd
Anonym bruker Skrevet 17. august 2013 #46 Skrevet 17. august 2013 Min mann reiste bort på kurs torsdag-søndag når minste var baby. Vi har også en 2 åring og ett skolebarn. Det gikk fint første to dagene, men søndags morgen var jeg totalt utslitt og holdt på å begynne å gråte ved tanken på at han ikke kom hjem før kvelden. Dere må huske på det, dere som kritiserer HI for å uttrykke dette: Det følger også en del nattevåk med en 2 mnd gammel baby, som bidrar til at man er litt på felgen. I alle fall hadde jeg det sånn! Og en 2 åring er for liten til å ta noe særlig hensyn, den skal jo også ha en stor dose lek, oppmerksomhet og ofte bleieskift. Ja, jeg overlevde og jeg angrer ikke på at jeg sa ja da mannen spurte. Men at det var slitsomt er lite å lure på! Enda jeg la meg så fort eldste var i seng. Hva med kompromiss, HI? Kan han reise to dager? Synes du skal være ærlig, jeg, på at du er sliten og synes fire dager er lenge. Det ER jo det. Og nei, det handler ikke om at man ikke takler egne barn. Bare at perioden med nyfødt baby krever EKSTRA mye i de fleste tilfeller, så det kan for mange være litt unntakstilstand. Anonymous poster hash: b507f...581
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå