Gå til innhold

Vil ikke mannen skal på jakt :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner snart jakt sessongen igjen.

Han har vert på jakt hvert år siden vi blei sammen (10 år siden)

Og sammen har vi 4 flotte unger.

Men nå sitter jeg her med en baby på 3 mnd.

Og 3 barn fra alderen 2-6.

Så det er faktisk helt galehus her når dei er i lag.

Slår, sparka, rive ned huset.

Og når jeg amma, utnytter dei sjangsen til og sloss.

Bare etter 1 dag alene med barna er jeg helt utmattet.

Han skulle gjerne fått gått på jakt om det ikke var for att babyen var så liten, og jeg ikke er så opplagt.

Men gruer meg til å si det til han, for han blir så sur !!!!!

Er snakk om 4 dager borte.

Nå synst sikkert alle att jeg er helt forferdig kone !

Anonymous poster hash: 8a0de...ba7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du får 4 dager fri senere, så tenker jeg at det blir verdt det...? Hvis ikke så må du bare si det til han, at han får vente til neste år.

Anonymous poster hash: 5b14f...f6f

Skrevet

Men dere må da kunne finne på noe annet disse fire dagene? Reise på besøk til besteforeldre?

Synes ikke fire dager var mye altså. Det handler bare om å planlegge litt.

Anonymous poster hash: 397e3...711

Skrevet

Er han mye borte ellers da? Her drar også mannen på elgjakt, blir borte en liten uke. Men han er ALDRI med på noe ellers i året, så den lar jeg han få. Nå er min yngste blitt 2år, så det er litt enklere da.

Men føler du at du ikke klarer det så er det bare slik det er, og det burde han forstå. Du har i alle fall min fulle forståelse! :)

Anonymous poster hash: 63499...6fd

Skrevet

Har ingen å besøke, siden besteforeldrene er reist på tur den uka han skal på jakt :(

Det  vi har pleid å gjøre.

Og dei nærmeste vennene mine bor ikke her lenger heller :(

Så jeg blir sittande helt alene, ikke bor vi sentralt heller.

Vi bor langt uti ødemarka.

Han får alltid gjøre som han vil, menst jeg alltid sitte igjen med ungene.

Han har ikke tilbydd seg att jeg kan få noen dager fri.

Men jeg har ikke hjerte til og la han sitte med alle ungene, for jeg vet hvor galehus det blir :(

HI

Skrevet

så lenge minsten er så liten så synes jeg ikke du er urimelig. Kunne han tenke seg å være alene med dem i 4 dager? På ordentlig, ikke bare for å si det så han kan dra på jakt? Når man får barn må man ofre noe, og han trenger ikke slutte med jakt for godt, men i år går det bare ikke.

Skrevet

Har ingen å besøke, siden besteforeldrene er reist på tur den uka han skal på jakt :(Det  vi har pleid å gjøre.Og dei nærmeste vennene mine bor ikke her lenger heller :(Så jeg blir sittande helt alene, ikke bor vi sentralt heller.Vi bor langt uti ødemarka. Han får alltid gjøre som han vil, menst jeg alltid sitte igjen med ungene.Han har ikke tilbydd seg att jeg kan få noen dager fri.Men jeg har ikke hjerte til og la han sitte med alle ungene, for jeg vet hvor galehus det blir :( HI Anonymous poster hash: 8a0de...ba7

Da ville jeg ikke latt han dra akkurat i år, som jeg nevnte over her. Ville heller ikke hatt flere barn med han. Høres urettferdig ut at han får gjøre som han vil og du ikke får det samme, men dere har jo valgt dette livet i sammen, så da er det kanskje greit? Er ikke den som skriker "løp" for bagateller men viktig at man som par er enige i de viktige tingene, og finner levelige løsninger på resten.

Anonymous poster hash: 5b14f...f6f

Skrevet

Slik du beskriver ungene tror jeg ikkedet er disse 4 dagene som er hovedproblemet deres. Med mindre de feiler ungene noe alvorlig er de ikke normalt at unger er så ville og uregjerlige at det må mer enn en person til for å passe på 3 stk + en baby. 4 dager på jakt i året synes jeg det bør være rom for, forutsatt at det ikke stadig e andre ting han skal hele tiden. Hvis ungene er for umulige til at det går foreslår jeg at dere tar kontakt med helsestasjonen og får hjelp til barneoppdragelsen.

Anonymous poster hash: db2f1...bad
Skrevet

Jeg synes faktisk han skal få dra på den jakten. Min mann gikk også på jakt hver høst, og reiste dessuten mye i jobben. Men han elsket det, og det var bra for ham, så da er jo det noe jeg gjerne ville oppmuntre til. Ofte ville han ha oss med, da var vi med, gikk lurer i skogen, så på dyrene på gården der jakten hadde utgangspnkt osv.

Så kan vel du ta en jentetur eller noe senere, like lenge.

Man skal være litt rause med hverandre, syns jeg (men når han har vært på jakt hver eneste høst i 10 år, hadde han jo også godt kunnet virdert å droppe den akkurat i år, hvis du er så sliten - at HAN kan være litt raus)

Men jeg skjønner at det blir fryktelig slitsomt for deg i år med tre såsmå barn alene. Hva med å få en venninne, søster, bror, mor eller noen til å komme og være sammen med deg disse dagene? Eller kanskje de elste kan sove hos besteforeldrene?

Det tror jeg hadde vært den aller beste løsningen.

Anonymous poster hash: 0b0ea...ff1
Skrevet

Skjønner deg egentlig godt. Men hadde ikke nektet mannen jakt altså! Hadde det vært 4 dagers fyllatur med gutta hadde jeg satt ned foten. Men jakt er en gang i året, han har sikkert hatt oppskytning (sorry, kommer ikke på hva det heter) i sommer også..

Hadde bare bitt sammen tenna og holdt ut, og prøvd så godt jeg kunne!

Jeg har 3 barn, og det er grusomt slitsomt av og til. Mannen har lange dager på jobb så er mye alene med de. Er spesilet litsomt når minstemann er så liten, men når han skal sove, sett på en film til de andre, og så kan du slumre litt på sofaen, hvis du er trøtt..

Og så håper jeg du får fri i 4 dager senere!

Anonymous poster hash: 9684e...2b2
Skrevet

Vet ikke om jeg ska kalle det jakt, siden han har med drikkevarer for flere tusen kr... hI

Skrevet

Selvfølgelig kan du si at det ikke passer at han reiser på jakt i år. Det er greit at man skal være rause med hverandre, men dere har akkurat fått en baby og du trenger han hjemme. Enkelt og greit!

Skrevet

Slik du beskriver ungene tror jeg ikkedet er disse 4 dagene som er hovedproblemet deres. Med mindre de feiler ungene noe alvorlig er de ikke normalt at unger er så ville og uregjerlige at det må mer enn en person til for å passe på 3 stk + en baby. 4 dager på jakt i året synes jeg det bør være rom for, forutsatt at det ikke stadig e andre ting han skal hele tiden. Hvis ungene er for umulige til at det går foreslår jeg at dere tar kontakt med helsestasjonen og får hjelp til barneoppdragelsen.

Anonymous poster hash: db2f1...bad

Seriøst? Man trenger hjelp med oppdragelsen fordi det kan bli litt voldsomt å være alene med 4 stk under 6 år i 4 dager? Hva slags barn har du...?

Anonymous poster hash: 6827a...8ed

Skrevet

Men du må jo selv ta en tur avsted eller finne på noe innimellom! Så ser han kanskje bedre hvor slitsomt det kan være å ha alle barna alene ;) Du sier at du ikke har hjerte til det, fordi det bare blir kaos. Vel, han virker ikke som han tenker det samme i motsatt tilfelle. Så dersom det samvittigheta di som stopper deg, så kan du bare ha det så godt.

Stå på krava jente :P

Skrevet

Men du må jo selv ta en tur avsted eller finne på noe innimellom! Så ser han kanskje bedre hvor slitsomt det kan være å ha alle barna alene ;) Du sier at du ikke har hjerte til det, fordi det bare blir kaos. Vel, han virker ikke som han tenker det samme i motsatt tilfelle. Så dersom det samvittigheta di som stopper deg, så kan du bare ha det så godt.

Stå på krava jente :P

Støtter denne!!

Skrevet

Han vet ikke hvor kaos det blir, for han har aldri opplevd det. Dra fram ham alene med alle ungene i en hel dag, og spør ham hvordan han liker det...

Anonymous poster hash: 7288b...69d
Skrevet

Mannen min jakter også... I årlig jeg hjemme alene med en nyfødt og en på 13 mnd.

Vi er blitt enige om at han bare drar 2 dager. Kunne det vært et alternativ??

Jeg vet hva jakta betyr, og ønsker at han skal kse seg denne ene gangen året, men ble enige om 2 dg istedenfor nesten en uke.. ?? :))

Lykke til!!

Skrevet

Si nei. Og få time med noen som kan snakke han til rette. Han virker som en ego fjompenisse. Da mitt barn var tre måneder var jeg helt utslitt, og jeg hadde bare en. Det er faktisk ikke mulig å passe på de andre og ta vare på en liten en på samme tid. Du er bare en person. Pluss at du trenger faktisk søvn innimellom du og.

Jeg synes par skal være rause og gi hverandre frihet, og min mann har dratt på mang en guttetur og fylletur alene. Men ikke da barnet var så liten. Og vi har bare en!!!!

Hadde selvsagt vært noe annet hvis du hadde noen som kunne hjelpe deg der, men det har dere jo ikke. Da kan han rett og slett ikke dra. Ikke iår. Og det er urimelig av han å forvente det.

Anonymous poster hash: f6737...70c
Skrevet

....ah, så glad jeg er gift med en mann som ser på jakt som steinaldersk og barbarisk tidsfordrivelse.

Uansett, hadde han heller ikke forlatt hjemmet med en liten baby, 3 større barn, og en (tydligvis) utslitt mor. Han er heldigvis så hensynsfull og tar ansvar hjemme, så turer/hobbyer må pent vente.

Skrevet

Ærlig talt....

Anonymous poster hash: 3ae08...77d

Skrevet

Syns man har for mange unger når man sier at man blir helt utslitt av og være alene med dem. Tenker ikke folk på at dem kan bli alene en dag med alle barna? Hva gjør der da?

Men siden barna er så "ille" får du be mannen være hjemme da.

Anonymous poster hash: e92bc...c95

Skrevet

Regner med barna går i barnehage? Da får du jo tid til å hente deg litt inn. Spør om eldstemann og evt nr 2 kan være med kompiser hjem en ettermiddag fra barnehagen.

Lag middager som er enkelt å varme opp. La huset flyte litt de dagene.

Kjøp en kjekk film som barna kan se.

Allier deg med de eldste om belønning dersom sånn og sånn.

4 dager bør du kunne ha barna alene.

Anonymous poster hash: 40748...7f1

Skrevet

Det er lov å si ifra til mannen at du syns det blir mye og du ser helst at han ikke drar. Så får det bli opp til han.

Men det er jo litt dumt å få så mange barn når man egentlig ikke klarer å håndtere de alene i noen dager. Hva om mannen din skulle bli innlagt på sykehus en ukes tid og besteforeldrene var på tur?

Når han skal ha perm så kan du ta deg en storbyferie med ei venninne for å veie opp.

Anonymous poster hash: 7ebe5...73a

Skrevet

Det er lov å si ifra til mannen at du syns det blir mye og du ser helst at han ikke drar. Så får det bli opp til han.

Men det er jo litt dumt å få så mange barn når man egentlig ikke klarer å håndtere de alene i noen dager. Hva om mannen din skulle bli innlagt på sykehus en ukes tid og besteforeldrene var på tur?

Når han skal ha perm så kan du ta deg en storbyferie med ei venninne for å veie opp.

Anonymous poster hash: 7ebe5...73a

nå er det forskjell på en jakttur som på ingen måte er obligatorisk og en innleggelse på sykehus også da...

Og ingen her vet om alle fire ungene er planlagt, de blir dessuten større og ikke like krevende etter relativt kort tid.

Men dersom han aldri har opplevd hvordan det er ville jeg ha latt han prøve først, slik at han ser at du ikke er urimelig. Du trenger ikke reise i mange dager, men en lørdag for deg selv ville vel ikke vært for ille?

Skrevet

Hva med oss som har menn som MÅ være borte på UKESVIS pga jobb. Ja, det er slitsomt, men man overlever. Finn måter å gjøre ting på som er litt lettere. Bruk fantasien. Slå av den forbanna pc'n eller legg fra deg nettbrettet. Da jeg hadde nyfødt og småbarn hjemme så satt jeg ikke på nettover hode første halvåret, ethvert ledig øyeblikk le brukt til enten søvn, hvile, husarbeid eller til å finne på noe med de som var større.

Anonymous poster hash: 0ccd5...f2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...