Gå til innhold

Noen som har erfaring med antidepressivaet Escitalopram Actavis 10 mg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått dette utskrevet av legen mot sosial angst. Noen som har erfaringer med dette, evt bivirkninger?

 

Anonymous poster hash: 60253...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør susen og har ikke hatt en eneste bivirkning. Gav meg et nytt liv verdt å leve.



Anonymous poster hash: d6cfc...865
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har erfaring med dette legemiddelet? Jeg sliter med sosial angst og sterk rødming, noen her som har blitt bedre av disse tabl? Evt bivirkninger?

 

Anonymous poster hash: 60253...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt de i 7år mot panikkangst. Virka kjempebra frem til ett par år siden. Eneste bivirkningene jeg har hatt er litt tørr munn på morgenen. Når du begynner på de, så vil du nok merke litt mer angst enn vanlig, kanskje litt kvalme og tretthet, men det går bort etter noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme som Cipralex, som jeg har god effekt av som antidepressiva.



Anonymous poster hash: 5aa18...ad9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde masse bivirkninger de første dagene. Første gangen jeg prøvde å begynne på dem var det så ille at jeg gav opp etter to dager. Prøvde igjen noen uker etterpå og bivirkninger dabbet av etter under ei uke.

 

Jeg gikk opp fem kilo når jeg gikk på dem som jeg ikke klarer å kvitte meg med, men hadde veldig god effekt. De snudde virkelig livet mitt såpass mye at etter 11 måneder hadde livssituasjonen min bedret deg såpass at jeg var sterk nok til å seponere. Har mindre angst nå enn før jeg startet på pillene.

 

Seponeringen var litt tøff, men også den var bra etter få dager.

 

Anonymous poster hash: 09e48...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at mange har hatt god effekt med disse, det er betryggende. Jeg har tidligere brukt Fontex som jeg hadde god effekt av. Senere brukte jeg et annet legemiddel som jeg ikke husker hva heter, og med da la jeg på meg ti kilo på kort tid! D er dette jeg er redd for nå som bivirkning.. Hi

 

Anonymous poster hash: 60253...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme som Cipralex.

 

Det hjalp meg ut av en depresjon, og den sosiale angsten er blitt myye bedre!! :-)

 

Anonymous poster hash: 73411...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte det i en 7-8 dager, så jeg vet selvfølgelig ikke om de funker. Jeg fikk så heftige migreneanfall med oppkast og hele pakka, at jeg gav opp. Har ikke turt å starte på tablettene igjen.

 

Men dette er vel individuelt, du kan jo oppleve å ikke få noen bivirkinger og at det vil gjøre livet ditt lettere. Lykke til :)

 

Anonymous poster hash: 89a57...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på dem i 4 år, hadde ikke nevneverdig effekt. Slet veldig med seponering da jeg først prøvde å slutte. Har også ei venninne som var sengeliggende med angst og "abstinenser" i flere uker da hun seponerte.

 

Anonymous poster hash: cbd4b...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Annonse

Hvordan kan jeg hjelpe samboer som opplever at de hjelper, men har mye bivirkninger. Nekter selv å se det siden medisinen hjelper ,men sliter med smerter i muskler og ledd blant annet. Mister hår og sexliv er noe bare andre har. Er litt fortvilet siden dette har vært et tema de siste 3 årene. Prøver å støtte, men sjokkerende nok så er det iferd med å ødelegge forholdet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme som Cipralex. Jeg gikk på det i åtte år, hadde god effekt. Bivirkningen som var en utfordring, var at jeg fikk klart redusert sexlyst og opplevde noe av denne "flatheten" som er typisk for antidepressiva. Men medisinene var absolutt nødvendige.

Anonymkode: 4b928...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som fungerer/ikke fungerer er individuelt. Jeg bruker Modiodal, det fungerer for min del. Det har ingen bieffekter som jeg merker, og jeg kan seponere når jeg vil, uten noen abstinenser eller form for vanskeligheter som følge av seponeringen. Jeg kan ta en dag, la være i et par uker, ta i flere uker, la være i noen dager. Der er ingen avhengighet.

Jeg anbefaler ikke, jeg sier bare at dette fungerer for min del.

Anonymkode: acadf...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...