Gå til innhold

Hva vil du anbefalle av regntøy og høstdress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til en som ikke går, men som kryper og reiser seg opp etter ting?

Anonymous poster hash: 5500a...09d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regntøy er en nødvendighet. Høstdress kan du vurdere i tillegg.

Anonymous poster hash: 9d66c...cac
Skrevet

Jeg anbefaler Reima-dress, de er gode og myke så det blir lettere for de minste å bevege seg og reise seg opp og ned. Siden barnet ikke går ennå ville jeg passet på å ikke kjøpe for stort, for da får du plutselig 1 meter ben og støvler hengende etter barnet når de kryper bortover... ;)

Av regntøy har jeg egentlig grei erfaring med de fleste merker, så jeg kommer ikke på noe spesielt jeg vil anbefale.

Skrevet

reima!

Jeg mente ikke merke, men hva som var av regntøy og dress som var best å bruke.

Men takk for svar:)

Skrevet

Ah, enten eller, ja... men går han/hun i barnehagen? I så fall ville jeg hatt både dress og regntøy jeg, altså. Dress puster litt bedre enn regntøy og passer bra til dager det er vått ute, men ikke regner. I fossregn er det best med regntøy.

Skrevet

?

Jeg forstod det slik at du vil vite hvilke regntøy folk er fornøyde med og hvilke dresser folk er fornøyde med?

Feks synes jeg reflex regntøy er supert for de små, og når det gjelder høstdress er jeg ikke så fornøyd med reima. (Til vinter er reima og isbjørn superdupert) I en annen tråd ble Molo og nameit varmt anbefalt som høstdress.

Men nå kan jeg ha svart på noe annet enn du mente men pytt..;)

Anonymous poster hash: 2f50f...4a2

Skrevet

Ah, enten eller, ja... men går han/hun i barnehagen? I så fall ville jeg hatt både dress og regntøy jeg, altså. Dress puster litt bedre enn regntøy og passer bra til dager det er vått ute, men ikke regner. I fossregn er det best med regntøy.

Nei, går ikke i bhg. Er åtte mnd.

Tenkte mer til når vi var ute og lekte. Når det var vått og litt regn. Når det fossregner er vi nok inne ;)

Tenker at de vokser så utrolig fort utav klærne i den alderen, så Reima blir vel gjerne litt dyrt når han bare skal bruke det en time/to enkelte dager, og så vokser han utav det etter en mnd/to.

Men kan jo kanskje kjøpe brukt.

Hehe, diskuterer med meg selv her. Går nok for begge deler da.

Takk for svar:)

Skrevet

Gå for all del ikke bare for regntøy! Det blir altfor klamt som eneste plagg! Høstdress/jakke/overtrekksbukse er en NØDVENDIGHET i tillegg.

Dårlig merke på regntøy: Europris, Vill. Bra merke regntøy: Helly Hansen, Reflex, Stormberg. Dårlig merke høstdress: Vill, europris. Bra merke høstdress: Helly Hansen (best), Stormberg.

Hilsen firebarnsmamma og barnehageansatt :-)

Anonymous poster hash: 863c3...d30

Skrevet

?

Jeg forstod det slik at du vil vite hvilke regntøy folk er fornøyde med og hvilke dresser folk er fornøyde med?

Feks synes jeg reflex regntøy er supert for de små, og når det gjelder høstdress er jeg ikke så fornøyd med reima. (Til vinter er reima og isbjørn superdupert) I en annen tråd ble Molo og nameit varmt anbefalt som høstdress.

Men nå kan jeg ha svart på noe annet enn du mente men pytt..;)

Anonymous poster hash: 2f50f...4a2

Var nok bare dårlig formulert, men jeg hadde sikkert begynt å lure på hvilket merke som var best etter at jeg hadde bestemt meg for regntøy eller dress, så setter pris på svar om det og :D

Skrevet

I barnehage så slipper du ikke unna med å kjøpe regntøy uansett, det MÅ man ha. Så kan du vurdere dress i tillegg.

Jeg forsto også spørsmålet som at du var ute etter merke.

Anonymous poster hash: 5ad08...f53

Skrevet

I barnehage så slipper du ikke unna med å kjøpe regntøy uansett, det MÅ man ha. Så kan du vurdere dress i tillegg.

Jeg forsto også spørsmålet som at du var ute etter merke.Anonymous poster hash: 5ad08...f53

Han går som sagt over her ikke i bhg. Skjønner jo at jeg må ha begge deler når han begynner der:)

Skjønner og at jeg formulerte meg dårlig ;)

Gjest sussie77
Skrevet

Hvis barnet ikke går enda og ikke går i barnehage så hadde jeg ikke kjøpt regntøy. Har ikke brukt dette til mine barn når de ikke kunne gå. Men en høst dress kan være greit å ha. Reflex sin er bra :)

Skrevet

Jeg syns det var greit med en regnbukse når det var vått ute før de kunne gå, så kunne de ligge på gresset uten å bli gjennomvåte. Bra i sandkasse også når de kan sitte der.

Anonymous poster hash: 27683...abb
Skrevet

Nei, går ikke i bhg. Er åtte mnd.

Tenkte mer til når vi var ute og lekte. Når det var vått og litt regn. Når det fossregner er vi nok inne ;)

Tenker at de vokser så utrolig fort utav klærne i den alderen, så Reima blir vel gjerne litt dyrt når han bare skal bruke det en time/to enkelte dager, og så vokser han utav det etter en mnd/to.

Men kan jo kanskje kjøpe brukt.

Hehe, diskuterer med meg selv her. Går nok for begge deler da.

Takk for svar:)

Hvis han bare er åtte måneder, ville jeg ikke gått for Reima, nei. :) Jeg så for meg en ettåring som ikke hadde lært å gå ennå, men skulle begynne i bhg. ;)

Sjekk på kjedebutikkene (Lindex, HM, Kappahl) om du finner en grei høstdress der, hvis du kjøper en tynn en (bare skall) kan du ha passende varme klær under (ull/fleece) ettersom det blir kaldere ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...