Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #1 Skrevet 16. august 2013 Har lenge tenkt på å bytte jobb,den jobben jeg har nå er ikke forenelig med å stå/gå hele dagen. Har tenkt på å studere til førskolelærer. Hvordan er hverdagen i barnehager,mye ståing og gåing?? Fortell meg gjerne hvordan din hverdag er i barnehagen og er det å anbefale? Anonymous poster hash: 04a6a...d3b
Oslomama Skrevet 16. august 2013 #2 Skrevet 16. august 2013 Tja, det er jo en del gåing og ståing i barnehagen, sitting på huk osv. Det er også en del papirarbeid, mye som må gå opp i opp med sykefravær, vikarer osv. Kan være en del stress i en travel hverdag, men jeg elsker jobben min og ville ikke ha byttet den for noe
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #3 Skrevet 16. august 2013 Jeg har jobbet i barehage i ca 6 år, både på storbarn og småbarn,som ped.leder. Og når jeg tenker etter,så vil jeg si at jeg er på føttene ca 80% av tida jeg er der. det er så fryktelig mange situasjoner i løpet av en dag, mange administrative oppgaver osv at jeg synes jeg springer hele tiden. veldig sjelden jeg sitter med barna over en lengre periode, fordi det bestandig er noe man skulle ha gjort. Jeg anbefaler det kanskje ikke heller... Hadde jeg vært mer skoleflink hadde jeg absolutt studert noe annet. Lavtlønnet og lav status har det også, ikke mye å hige etter. Et veldig pluss er at ingen dager er like og at alle dager er allsidige, vi sitter iallefall ikke på ræva bak en desk 8 timer hver dag. Anonymous poster hash: c3af5...5f0
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #4 Skrevet 16. august 2013 Jeg har jobbet i barehage i ca 6 år, både på storbarn og småbarn,som ped.leder. Og når jeg tenker etter,så vil jeg si at jeg er på føttene ca 80% av tida jeg er der. det er så fryktelig mange situasjoner i løpet av en dag, mange administrative oppgaver osv at jeg synes jeg springer hele tiden. veldig sjelden jeg sitter med barna over en lengre periode, fordi det bestandig er noe man skulle ha gjort. Jeg anbefaler det kanskje ikke heller... Hadde jeg vært mer skoleflink hadde jeg absolutt studert noe annet. Lavtlønnet og lav status har det også, ikke mye å hige etter. Et veldig pluss er at ingen dager er like og at alle dager er allsidige, vi sitter iallefall ikke på ræva bak en desk 8 timer hver dag. Anonymous poster hash: c3af5...5f0 Du tuller...Lav status? Føler du det sånn? I mine og barna mine skne øyne har dere høg status! For meg er jobben dere gjør den aller viktigeste i verden! Hadde jeg ikke kunnet stolt på de som jobber i barnehagen til barna mine, kunne ikke jeg ha jobbet! Og sånn er det vel for de fleste småbarnsfamilier. Vi er avhengig av dere! Dere har latterlig dårlig lønn! Er ikke rart det er/blir mangel på barnehagelærere! Anonymous poster hash: 0d4bf...e79
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #5 Skrevet 16. august 2013 Ja, man er på beina stort sett hele dagen. Men du kan variere arbeidsstilling hele tiden så hvis du sliter med ryggen er det drømme jobben sånn sett. Men det er mye løfting og bæring. Umulig å unngå uansett om du er på stor eller liten avd. Vi er mye ute og på tur flere ganger i uka. Lavtlønnet. Jeg ville forsøkt meg i bhg en stund som vikar eller noe før jeg tok utdannelsen hvis jeg var deg for å se om det er forenelig med plagene dine. Anonymous poster hash: de4a9...000
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå