Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #1 Skrevet 16. august 2013 Jeg er 50 % sykmeldt fra jobben. Tenkte å hive meg på et deltids nettstudie nå. Men kom til å tenke på: har jeg egentlig lov til det??? Anonymous poster hash: 68f75...64a
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #2 Skrevet 16. august 2013 Nei Anonymous poster hash: 99a45...1c7
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #3 Skrevet 16. august 2013 Jeg er usikker på akkurat hvordan reglene er, men de gangene jeg har blitt sykemeldt har jeg også blitt sykemeldt fra studiet mitt, men det blir kanskje annerledes ved nettstudier? Anonymous poster hash: 17d33...7e8
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #4 Skrevet 16. august 2013 Du skal ikke finansiere studier med sykepenger. Er du frisk nok til å studere får du heller gå ned i stillingsprosent så du kan kombinere. Hvis du er frisk nok til studier er du sikkert frisk nok til å være på jobb med enkelte tilrettelegginger også. 50% kontorrelaterte oppgaver eller noe annet som ikke er fysisk tungt. Anonymous poster hash: 99a45...1c7
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #5 Skrevet 16. august 2013 Jeg er 100% sykemeldt nå på slutten av svangerskapet og har begynt på deltidsstudier. Snakket med de på nav og de sa da at jeg skulle skrive ferie på de dagene det var samling på skolen. Det er 2 ganger i måneden ca. Det var den letteste måten å gjøre det på. Anonymous poster hash: 3f13c...ba8
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #6 Skrevet 16. august 2013 I utgangspunktet har du ikke lov, men hvis studiene ikke på noen måte gjør at du har større problem med å komme tilbake i jobb kan det være mulig å få tillatelse. Du må da ha godkjenning av både arbeidsgiver og NAV. Anonymous poster hash: 2159c...9f3
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #7 Skrevet 16. august 2013 Legen min sa det var lov!:/ Anonymous poster hash: fee8a...c56
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #8 Skrevet 16. august 2013 Jeg er 100% sykemeldt nå på slutten av svangerskapet og har begynt på deltidsstudier. Snakket med de på nav og de sa da at jeg skulle skrive ferie på de dagene det var samling på skolen. Det er 2 ganger i måneden ca. Det var den letteste måten å gjøre det på. Anonymous poster hash: 3f13c...ba8 Men da får duk ikke sykepenger de dagene du har samling. Anonymous poster hash: 4ffcd...e0c
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #9 Skrevet 16. august 2013 Jeg er 100% sykemeldt nå på slutten av svangerskapet og har begynt på deltidsstudier. Snakket med de på nav og de sa da at jeg skulle skrive ferie på de dagene det var samling på skolen. Det er 2 ganger i måneden ca. Det var den letteste måten å gjøre det på. Anonymous poster hash: 3f13c...ba8 Men da får duk ikke sykepenger de dagene du har samling. Anonymous poster hash: 4ffcd...e0c Det er ikke samlinger. Dette er kun nettbasert, og jeg gjør alt hjemmefra. I det tempoet jeg selv klarer. Blir det annleredes da? Takk for svar til alle! :-) HI Anonymous poster hash: 13b2f...645
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #10 Skrevet 16. august 2013 Jeg er 100% sykemeldt nå på slutten av svangerskapet og har begynt på deltidsstudier. Snakket med de på nav og de sa da at jeg skulle skrive ferie på de dagene det var samling på skolen. Det er 2 ganger i måneden ca. Det var den letteste måten å gjøre det på. Anonymous poster hash: 3f13c...ba8 Men da får duk ikke sykepenger de dagene du har samling. Anonymous poster hash: 4ffcd...e0c Det er ikke samlinger. Dette er kun nettbasert, og jeg gjør alt hjemmefra. I det tempoet jeg selv klarer. Blir det annleredes da? Takk for svar til alle! :-) HI Anonymous poster hash: 13b2f...645 Nei, det blir egentlig ikke annerledes, bare litt vanskligere spessielt for arbeidsgiver å oppdage. Det tryggeste er å være åpen om det så slipper du ubehaglige overaskelser som oppsigelse eller krav om tilbakebetaling av sykepenger. Sansynligvis ville ikke noe av det skje, men faren er der. Anonymous poster hash: 2159c...9f3
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #11 Skrevet 16. august 2013 Jeg er 100% sykemeldt nå på slutten av svangerskapet og har begynt på deltidsstudier. Snakket med de på nav og de sa da at jeg skulle skrive ferie på de dagene det var samling på skolen. Det er 2 ganger i måneden ca. Det var den letteste måten å gjøre det på. Anonymous poster hash: 3f13c...ba8 Men da får duk ikke sykepenger de dagene du har samling. Anonymous poster hash: 4ffcd...e0c Det er ikke samlinger. Dette er kun nettbasert, og jeg gjør alt hjemmefra. I det tempoet jeg selv klarer. Blir det annleredes da? Takk for svar til alle! :-) HI Anonymous poster hash: 13b2f...645 Nei, det er ikke lov. Jeg var i akkurat samme båt - var delvis sykmeldt fra min 100% jobb, hadde allerede meldt meg på 50% nettstudier. FIkk ikke lov til å fortsette studiene - da måtte jeg i tilfelle gitt avkall på sykepengene. Jeg spurte NAV, btw. Anonymous poster hash: 88e3e...c51
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #12 Skrevet 16. august 2013 Jeg er NN rett over her - når du sender inn sykmeldingen, skriver du under bl.a. på at du skal gi beskjed ved endringer som f.eks. studier og lignende, jeg husker ikke formuleringen, men den er også rimelig klar. Du plikter selv å gi beskjed til NAV, og gjør du ikke det, kan du bli tatt for trygdesvindel. Studiepoeng du tar rapporteres til Lånekassen, selv om du ikke tar opp studielån. Det er dermed en ganske enkel sak for NAV å sjekke om du studerer på nett eller ei. Arbeidsgiver har ikke noe med dette å gjøre, det er NAV du evt får problemer med. Anonymous poster hash: 88e3e...c51
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #13 Skrevet 16. august 2013 Jeg fikk IKKE lov til det, med nettstudier.. Anonymous poster hash: d8aaa...342
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå