Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Jeg vil gjerne ut å jobbe i nordsjøen. jeg vet jeg er tre år unna to fagbrev. har familie rundt oss. ikke barnefar. men bestemor vil stille opp. 8 år vil jenta mi vera da. feil av meg å jobbe vekk to uker selv om jg er hjemme fire? Anonymous poster hash: 03b6d...006
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 Jeg er alenemor og jeg kunne gjort det dersom faren til barnet hadde stilt opp. Ellers ville jeg ikke reist fra barnet for å jobbe borte i 2 uker så ofte Anonymous poster hash: d3e15...672
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 Ville ikke vurdert det en gang. Tenk så mye som skjer på to uker. Anonymous poster hash: 140cd...01b
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #4 Skrevet 15. august 2013 Hvis hun trives hos bestemor og hun er frisk og rask så hvorfor ikke. Er alenemor selv og kunne gjort det..men er ikke ett alternativ grunnet ikke riktig utdannelse..men reiser mye i jobben min.. Anonymous poster hash: 20ee2...be9
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 Det blir vel ikke stort værre for barnet enn skilte som har barnet 50/50 eller 40/60, men jeg hadde synes det var grusomt å flytte så mye som barnet må. Anonymous poster hash: aee23...98b
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #6 Skrevet 15. august 2013 Jeg har selv vokst opp hos min mor. og far jobber i nordsjøen. jeg har store mål å oppnå med livskvalitet. (kosntnadsrike) hva er egentlig forskjellen på to uker sammenhengende enn å ha ungen borte hos bestemor annenhver helg? Anonymous poster hash: 03b6d...006
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #7 Skrevet 15. august 2013 Ville ikke gjort det Anonymous poster hash: 9eef5...2ed
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #8 Skrevet 15. august 2013 Jeg har selv vokst opp hos min mor. og far jobber i nordsjøen. jeg har store mål å oppnå med livskvalitet. (kosntnadsrike) hva er egentlig forskjellen på to uker sammenhengende enn å ha ungen borte hos bestemor annenhver helg? Anonymous poster hash: 03b6d...006 Jeg kjenner ingen som har ungene hos besteforeldrene annenhver helg Anonymous poster hash: d3e15...672
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #9 Skrevet 15. august 2013 Jeg har selv vokst opp hos min mor. og far jobber i nordsjøen. jeg har store mål å oppnå med livskvalitet. (kosntnadsrike) hva er egentlig forskjellen på to uker sammenhengende enn å ha ungen borte hos bestemor annenhver helg? Anonymous poster hash: 03b6d...006 Jeg kjenner ingen som har ungene hos besteforeldrene annenhver helg Anonymous poster hash: d3e15...672 hva har d med saken å gjøre. vi alle lever forskjellig.. Anonymous poster hash: 03b6d...006
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #10 Skrevet 15. august 2013 Kan bestemor flytte inn i huset ditt mens du er i Nordsjøen? Da er jenta hjemme de to ukene, har sine ting og venner. Dersom jenta og bestemor har et godt forhold kan dette bli en god løsning. Men du er sikker på at din mor alltid kan stille opp to hele uker hver gang? Anonymous poster hash: 98ed6...f11
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #11 Skrevet 15. august 2013 Jeg har selv vokst opp hos min mor. og far jobber i nordsjøen. jeg har store mål å oppnå med livskvalitet. (kosntnadsrike) hva er egentlig forskjellen på to uker sammenhengende enn å ha ungen borte hos bestemor annenhver helg? Anonymous poster hash: 03b6d...006 Jeg kjenner ingen som har ungene hos besteforeldrene annenhver helg Anonymous poster hash: d3e15...672 hva har d med saken å gjøre. vi alle lever forskjellig.. Anonymous poster hash: 03b6d...006 Det hadde ikke noe med saken å gjøre før du stilte spørsmålet ang. å ha barnet hos bestemor annenhver helg og da svarer jeg at jeg kjenner ikke noen som gjør det. Anonymous poster hash: d3e15...672
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #12 Skrevet 15. august 2013 Hun har vert fast hos sin bestemor en helg mnd siden hun ble født. Hun har nettverk og alle sine familiemedlemmer nære. samt at bestemor bor kun 5-10 minutter kjøring unna oss. Bestemor å tuppa kan få fri tilgang til veslas hjem. :-) Anonymous poster hash: 03b6d...006
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #13 Skrevet 15. august 2013 Hun har vert fast hos sin bestemor en helg mnd siden hun ble født. Hun har nettverk og alle sine familiemedlemmer nære. samt at bestemor bor kun 5-10 minutter kjøring unna oss. Bestemor å tuppa kan få fri tilgang til veslas hjem. :-) Anonymous poster hash: 03b6d...006 Jeg mener at besteforeldre bør slippe å ta en foreldrerolle og en oppdragerrolle. De skal få være besteforeldre og bare det Anonymous poster hash: d3e15...672
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #14 Skrevet 15. august 2013 Ja hun er ikke i arbeid og trygdet og er ei ung bestemor. med mye energi og gode regler for oppdragelse. :-) føler egentlig at det er et mulig mål for meg.. Anonymous poster hash: 03b6d...006
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #15 Skrevet 15. august 2013 Ikke i arbeid? Trygdet? Ung bestemor? Mye energi og gode regler? Hvorfor i helvete jobber hun ikke? Anonymous poster hash: 140cd...01b
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #16 Skrevet 15. august 2013 Ja hun er ikke i arbeid og trygdet og er ei ung bestemor. med mye energi og gode regler for oppdragelse. :-) føler egentlig at det er et mulig mål for meg.. Anonymous poster hash: 03b6d...006 Hvordan kan et menneske som er i stand til å ta seg av barn alene på fulltid, har mye energi og er "ung" ha rett på pensjon. Merklig land vi lever i! Anonymous poster hash: aee23...98b
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #17 Skrevet 15. august 2013 Heh.. Den ble vrien å svare på uten å gå dypt inn. alle har sine grunner. Anonymous poster hash: 03b6d...006
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #18 Skrevet 15. august 2013 Hun har vert fast hos sin bestemor en helg mnd siden hun ble født. Hun har nettverk og alle sine familiemedlemmer nære. samt at bestemor bor kun 5-10 minutter kjøring unna oss. Bestemor å tuppa kan få fri tilgang til veslas hjem. :-) Anonymous poster hash: 03b6d...006 Jeg mener at besteforeldre bør slippe å ta en foreldrerolle og en oppdragerrolle. De skal få være besteforeldre og bare det Anonymous poster hash: d3e15...672 det er jeg jo forsovidt veldig enig i. det får bli i tankene å se hva som skjer.. :-) er fint med folk sine synspungter da :-) Anonymous poster hash: 03b6d...006
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #19 Skrevet 15. august 2013 Vet om mange jobber en ung, energisk bestemor som har kapasitet til å ta vare på et barn kunne utført. Nei faen heller, det er bare så altfor enkelt å gå på trygd i dette snille landet. Be mora di skjerpe seg og skaffe seg en skikkelig jobb, isteden for å snylter som en parasitt på staten, det er vi som betaler, og jeg er lei! Hun er en vorte på samfunnets rumpe. Anonymous poster hash: 140cd...01b
Sniksanne Skrevet 15. august 2013 #20 Skrevet 15. august 2013 Hvis bestemor vil bidra, hvorfor skal hun ikke få slippe til? Helt gull hvis de kan få et godt forhold, når det ikke er en far i bildet. Barnet kan få en kjærlig oppdragelse også fra besteforeldre, som ikke nødvendigvis trenger å fore ungen med godteri og brus, og heller ikke vegrer seg for å oppdra barnet. Det er etter min mening ikke mye hjelp i besteforeldre som bare skjemmer bort barna, og ikke setter grenser eller bidrar til oppdragelse fordi det "ikke er deres bord". Min mann jobber i Nordsjøen, og han har mulighet til å gjøre akkurat det han vil når han er hjemme. Da har han 100% fri, og barna kan være hjemme fra barnehagen med ham, han kan ta barna med på hytta, eller annet. Det gir andre muligheter i perioder, enn det klassiske "ni til fire"-livet der en får tre-fire timer sammen med barnet hver ukedag fram til legging.
Gjest meg&mini Skrevet 15. august 2013 #21 Skrevet 15. august 2013 Hvorfor ikke? Du kan prøve og se. Går det bra, så er det supert, hvis ikke så kan du si opp. Tenk på ALL den tiden dere kan få sammen når du kommer hjem da. Jeg forstår at andre ikke hadde klart dette, men jeg forstår også de som velger dette:)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #22 Skrevet 15. august 2013 Hvorfor ikke? Du kan prøve og se. Går det bra, så er det supert, hvis ikke så kan du si opp. Tenk på ALL den tiden dere kan få sammen når du kommer hjem da. Jeg forstår at andre ikke hadde klart dette, men jeg forstår også de som velger dette:) det er en følelse i meg som sier d. all den tiden. :-) åh jg har ikke hatt noe fri omtrent siden hun ble til. Samt d økonomiske. det. ville vert fantastisk å kunne prøvd :-) Anonymous poster hash: 03b6d...006
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #23 Skrevet 15. august 2013 Hvis far ikke er inne i bildet, så er vel datteren din nært knyttet til resten av familien og kanskje særlig mormor? Synes godt du kan prøve dette, barn har godt av ha flere voksne ressurspersoner i livet sitt. Trives dere ikke så går det an å kutte ut igjen, ikke verre.. Anonymous poster hash: b407d...109
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #24 Skrevet 15. august 2013 Faktisk er dette bestemor på far sin side. en god mulighet te og fortsette en god kontakt med begge sider av familien. selv om far ikke deltar.. hi Anonymous poster hash: 03b6d...006
Anonym bruker Skrevet 16. august 2013 #25 Skrevet 16. august 2013 Tror d vil gå fint jeg. Blir en vanesak.. :-) Anonymous poster hash: 03b6d...006
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå