Gå til innhold

UL undersøkelse av bryst for noen måneder siden. Funnet 2 kuler nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så det jeg lurer på er hvor fort en kreft-kul kan oppstå. Jeg hadde en grundig undersøkelse av brystene og armhulene for 3-4 mndr. siden og da fant de absolutt ingenting.

Nå har jeg en bitteliten kul i armhulen, ca 1x1 mm. En litt større i brystet på samme siden (høyre) og det venstre er rett og slett vondt, som om jeg har melkespreng.

Har nylig sluttet å amme, kanskje det kan ha noe å si?

Jeg har bestilt time hos Radiologen, men jeg ville vel bare høre her m hva jeg kan forvente meg. Være forberedt liksom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Selvsagt har det med ammingen å gjøre :)

Var selv plaget med slike tette melkeganger i flere mnd etter amming. Var livredd for hva det kunne være. Kulen jeg fant var sikkert tre cm i diameter og øm.

Når den minsket så ble jeg overbevist. Og en farlig kul er sjelden vond. Og de fleste har vokst over år før de oppdages.

Men ta en tur til legen i stedet for å bekymre deg.

Anonymous poster hash: 21001...e6d

Skrevet

Det høres veldig ut som om kulene og smertene kommer av ammeslutten. Så tror neppe du har noe å bekymre deg for.

Men, ta deg en tur til legen for sikkerhets skyld.

Skrevet

Den i armhulen er ikke øm, men jeg regner egentlig med at det er en tett kjertel eller noe i den duren. Det er bare så lett å bli lettere nervøs når man finner slike kuler. Takk for svar! :)

Skal til radiolog etter henvisning fra legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...