Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Leste akkurat denne artikkelen i vårt land, http://www.vl.no/samfunn/her-gar-barn-likt-kledd/ Her har barnehagen med kommunenes og foreldreutvalgets godkjennelse kjøpt like t-skjorter til barna og oppfordrer dem til å bruke dem fremfor noe annet pga motepress. (???? i en barnehage) Er dette virkelig en reel problemstillng der ute i vårt langstrakte land? Jeg bor på indre østlandet med to barn i skolealder og har ikke opplevd noe motepress. Det presset som jeg har opplevd er faktisk her inne og da selvfølgelig den berømte reimadressen. I vår var det populært med caps, men hva slags caps var ikke viktig bare man hadde en caps. Alle barna går stort sett i klær fra de vanlige kjedebutikkene enda og jeg har inntrykk at de andre foreldrene på skolen er veldig bevist på å ikke skape et press på hva klærne heter. Anonymous poster hash: f1124...e06
♥ anonym♥ Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 Jeg er for skoleuniformer jeg da, selvom jeg syns barnhage er litt tidlig for press pga av klær. På jobben merker jeg selvfølgelig at det er ett press for å kle seg "riktig", (på kontor) og husker selv fra barneskolen at en guitt i lklassen ble mobbet pga av arvede klær. Har en på skolen men han er ikke noe nøye på hva han har på seg og det tror jeg ikke de andre tenker over, men alle i klassen har hele og pene klær. Mest klær fra hm, lindex, name it osv.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 På jobb er det mange som kun går kledd i klær fra Eger og div. dyre butikker i Bogstadveien og Steen og Strøm. Selv ser jeg knapt forskjell, men de er veldig opptatt av det. Spesielt mye menn! Foreløbig ikke opplevd motepress blant barn, men det er veldig press på å bruke ulltøy, klær fra nøstebarn og uteklær fra reima og andre merker som jeg knapt har hørt om. Anonymous poster hash: 5b81c...411
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå