Gå til innhold

kjerringråd mot migrene (med aura) noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir snart gal! Har konstant mirgene syn:-(

Anonymous poster hash: 31ede...d46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen kjerringråd, men kan anbefale akupunktur for å forebygge.

Anonymous poster hash: 1524e...177
Skrevet

Går på Inderal forbyggende, får bare murring nå. Verdt å prøve.

Hvilke migrene medesiner har du?

Anonymous poster hash: 70650...4ef

Skrevet

Kjerringråd virker ikke på reelle sykdommer!

Ved migrene vider blodårer i hodet seg for så å trekke seg sammen igjen. Hva slags kjerringråd kan gjøre noe med blodårene i hjernen din?

Har du ofte migrene kan du få betablokkere (f.eks. Selo-sok) som forebyggende, disse må du ta hver dag.

Anonymous poster hash: 4fb6a...459
Skrevet

Ammer jenta mi på 1 år litt enda, så ingen medisin. Har ikke vært så plaget før, men etter jeg fikk nr to har jeg lysglimt hele tiden og oftere anfall:-( er så slitsomt! Prøver magnesium nå, men ingen effekt enda. .

HI

Skrevet

Ingen? Noe man kan bruke selv om man ammer?

Hi

Skrevet

Jeg må bruke medisiner fast morgen og kveld. I tillegg har tbl jeg tar som vorker akutt. Ingen av disse medisinene kan brukes under graviditet eller amming. Det er ikke uten grunn at jeg kun har ett barn som nå er åtte år og jeg ikke har fått flere. Jeg klarer meg ikke uten medisiner. Har ingen kjerringråd til deg dessverre. Men er jo viktig å forebygge anfall. Spise ofte, drikke nok, nok søvn osv

Anonymous poster hash: bc3de...627

Skrevet

Når jeg får de første symptomene på auramigrene( stjerner i synsfeltet og lammelser) så tar jeg en 500 paracet og en 500 ibux, forhindrer et langvarig anfall hos meg ihvertfall. Gjør dette før hodepinen slår inn. ( kan kanskje hive innpå noen paracet hvis du ikke kan ta ibux når du ammer?) har hodepinen slått inn før jeg får tatt piller så hjelper ingenting...

Skrevet

Ahem, jeg har hørt et litt uortodoks råd mot migrene; onanering. (!)

Når du kjenner et anfall er på vei så er rådet å stimulere deg selv til du kommer, selv om du egentlig ikke har særlig lyst akkurat da.

La meg få vite om det funker, da:)

Anonymous poster hash: e952b...2d3

Skrevet

Går på Inderal forbyggende, får bare murring nå. Verdt å prøve.

Hvilke migrene medesiner har du?

Anonymous poster hash: 70650...4ef

Hva er det for en medisin forresten? :)

Skrevet

Healing hjelper meg...

Vet du hvorfor du får anfallene?

Har også gått på magnesium. Anbefaler boka om migrene skrevet av en damedoktor som selv er migrenepasient ,veldig mange tips det!

Anonymous poster hash: 285e9...7f0
Skrevet

Hos meg kommer slike anfall gjerne om jeg har muskelspenninger i nakken (om jeg har sovet med feil pute eller leser til eksamen og sitter mye stille for eksempel...) eller er stresset og sover for lite... Vet ikke om det kan hjelpe med noen avspenningsøvelser kanskje? Når man ammer sitter man jo gjerne mye i en og samme stilling... Kanskje derav rådet med onani også - som ren avspenning? Utover det har vel også stimulering av underlivet god effekt mot hodepine har jeg hørt ;)

Jeg tar ikke medisiner og har lange perioder uten anfall, men så plutselig kommer de gjerne hver dag i noen dager (varer bare tre-fire timer med hodepine da). For meg fungerer det godt å ta en paracet og sove mens det står på, så kan jeg som regel fungere igjen etter noen timer.

Anonymous poster hash: cf0a4...54c
Skrevet

Selo-zok kan brukes under graviditet, inderal ved amming. Begge kan brukes forebyggende. Flere migrenemedisinwf kan også brukes hvis fordelene oppveier risikoen. Det finnes sikkert noe du kan bruke under amming. Spør legen din du :-)

Anonymous poster hash: c1c35...811

Skrevet

Tusen Takk for svar dere! Tror både fysisk og psykisk stress har forverret min migrene. Har vært gjennom en del del siste året bla annet operasjon og fikk da anemi. Har også lite vitamin D, men det har noe å si vet jeg ikke?

Orgasme er vel ikke unaturlig at hjelper? :-) ved sex frigjøres endorfiner som jo er smertestillende, så dette vet jeg hjelper;-). Men, tenkte kanskje få tips til noe jeg kan ta/gjøre fast som kanskje kunne hjulpet litt? Har nettopp fått diagnosen fibromyalgi også... og har i tillegg begynt å lure på om jeg kan være mat intolerant? Skal til lege neste uke og skal da høre om jeg kan få noe hjelp. Skal også til psykomotorisk fysioterapi, kanskje det kam ha effekt? :-)

HI

Skrevet

Jeg har brukt mørke solbriller ute som inne da lys trigger auramigrene hos meg. Har ofte kun denne biten uten at den går over i hodepine.

Lysglimt har jeg konstant.

Men jeg har og forhøyet interkranielt trykk. Du kan ikke ha det?

Fikk faktisk hjelp med dette bl.a. av å få skikkelig rygg og nakkebehandling av fysioterapeut og manuellterapaut.

Anonymous poster hash: 058ad...d17

Skrevet

Jeg har brukt mørke solbriller ute som inne da lys trigger auramigrene hos meg. Har ofte kun denne biten uten at den går over i hodepine.

Lysglimt har jeg konstant.

Men jeg har og forhøyet interkranielt trykk. Du kan ikke ha det?

Fikk faktisk hjelp med dette bl.a. av å få skikkelig rygg og nakkebehandling av fysioterapeut og manuellterapaut.

Hvordan merket du st du hadde det da?:-) lys og stress virker som å være det som utløser migrene her ig gjerne rundt eggløsning og menstruasjon!

Skrevet

Ta en skikkelig synstest hos optiker. Venninna mi fikk et nytt liv etter at hun hadde sjekket samsynet og fikk satt inn riktige brilleglass for dette. Samsynsprbl kan føre til svimmelhet, kvalme, hodepine, lysskyhet osv. Dette igjen truffet migrene. Hun sier hun er et.nytt.menneske etter hun fikk nye briller.

Anonymous poster hash: de056...a24

Skrevet

Trykket fikk jeg sjekket ved spinalpunksjon etter at jeg kollapset på jobb pga stress.

En nevrolog som kjente på nakken min henviste meg videre, og jeg fikk langt bedre effekt av fysioterapien enn medisiner.

Sjekk med legen om du kan få henvisning, han kan jo kjenne om nakke og rygg trenger det.

Jeg har erfart at det ikke bør gå for langt.....

Skrevet

Ta en skikkelig synstest hos optiker. Venninna mi fikk et nytt liv etter at hun hadde sjekket samsynet og fikk satt inn riktige brilleglass for dette. Samsynsprbl kan føre til svimmelhet, kvalme, hodepine, lysskyhet osv. Dette igjen truffet migrene. Hun sier hun er et.nytt.menneske etter hun fikk nye briller.

Anonymous poster hash: de056...a24

Jeg bruker linser, er litt nærsynt og har litt skjeve hornhinner men, dette blir ikke korrigert i linsene mine da det er veldig lite. Aner ikke om optikeren har sjekket samsynet men, det kan jeg forhøre meg om:-)

HI

Skrevet

Trykket fikk jeg sjekket ved spinalpunksjon etter at jeg kollapset på jobb pga stress.

En nevrolog som kjente på nakken min henviste meg videre, og jeg fikk langt bedre effekt av fysioterapien enn medisiner.

Sjekk med legen om du kan få henvisning, han kan jo kjenne om nakke og rygg trenger det.

Jeg har erfart at det ikke bør gå for langt.....

Oi, var det pga nakken du fikk forhøyet trykk? Så bra du har hatt effekt av behandling! Skal til psykomotorisk fysioterapi som ledd i behandling av fibromyalgi, kanskje det kan hjelpe?

HI

Skrevet

Jeg tror det kom av stress, men jeg hadde store væskeansamlinger i musklaturen i nakke og rygg, det drenertes ikke bort, samt låsninger i alle nakkevirvlene.

Han ville ikke uttale seg om sammenhengene, men jeg kunne begynne å jobbe igjen, fikk mindre hodepine, svimmelhet, disse lysforstyrrelsene samt mindre øresus.

Be fysioterapeuten sjekke nakke/ rygg for dette mens du er der...?

Lykke til:)

Skrevet

Jeg tror det kom av stress, men jeg hadde store væskeansamlinger i musklaturen i nakke og rygg, det drenertes ikke bort, samt låsninger i alle nakkevirvlene.

Han ville ikke uttale seg om sammenhengene, men jeg kunne begynne å jobbe igjen, fikk mindre hodepine, svimmelhet, disse lysforstyrrelsene samt mindre øresus.

Det skal jeg gjøre! :-D Jeg har faktisk ekstremt mye øresus, har aldri tenkt at det kunne være nakken! Takk for tipset:-)

Skrevet

Det skal jeg gjøre! :-D Jeg har faktisk ekstremt mye øresus, har aldri tenkt at det kunne være nakken! Takk for tipset:-)

Skrevet

Tusen Takk for svar dere! Tror både fysisk og psykisk stress har forverret min migrene. Har vært gjennom en del del siste året bla annet operasjon og fikk da anemi. Har også lite vitamin D, men det har noe å si vet jeg ikke?

Orgasme er vel ikke unaturlig at hjelper? :-) ved sex frigjøres endorfiner som jo er smertestillende, så dette vet jeg hjelper;-). Men, tenkte kanskje få tips til noe jeg kan ta/gjøre fast som kanskje kunne hjulpet litt? Har nettopp fått diagnosen fibromyalgi også... og har i tillegg begynt å lure på om jeg kan være mat intolerant? Skal til lege neste uke og skal da høre om jeg kan få noe hjelp. Skal også til psykomotorisk fysioterapi, kanskje det kam ha effekt? :-)

HI

Unnskyld meg men du virker som en hypokonder som shopper diagnoser! Fibromyalgi, matintoleranse, øresus...... og da du får råd om medisiner, EKTE medisiner, later du som ikkeno', for det er ikke interessant! Orgasme mot EKTE migrene er ikke lurt, å gå en tur er heller ikke lurt fordi det øker pulsen som igjen gjør at migrenen blir værre. Magnesium mot migrene? Haha, ja jøss, da har du virkelig diagnosen migrene!

Du har fått et godt råd og det er faste medisiner, betablokkere som selo-sok. Det rådet tok du ikke til deg og da tror jeg du har liksom-migrene. Eneste som hjelper mot liksom-migrene er froskeblod blandet med tre dråper solbærsaft. Lykke til med det!

Anonymous poster hash: 4fb6a...459

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Siden du nevner at du får migrene hyppigere etter at du fikk nr to (Gratulerer) så vil jeg besten anta at det kommer av stress. Jeg slet veldig med migrene i barndommen, og merker de kommer hyppigere hvis det er mye stress over lengre tid. Stress ned, vær forsiktig med kostholdet, og oppsøk en akupuntør!

Skjønner mer enn godt nok hvor slitsomt det er, så "god bedring" og lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...