Gå til innhold

Smålige meg igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker dere meg?

Vi som hadde besøk av masse svigerslekt, og jeg var smålig...

Har lett etter et par sandaler som en av disse lånte mens de var her. Det var mannen min som foreslo at hun skulle låne dem, og da hadde jeg ikke så mye annet valg enn å si ja, ettersom de sto og hørte hva han sa.

Dette er et par sandaler jeg knapt har brukt, av flere årsaker. Først og fremst fordi jeg har hatt få antrekk som passet til dem og i fjor jobbet jeg så mye at jeg ikke fikk nyte sommeren, det var liksom arbeidsklær hele tiden. I år er jeg gravid, og har ikke villet vise mine ustelte tørre hæler, ettersom jeg ikke har klart å stelle føttene mine ordentlig pga bekkenløsning og stor mage.

Men det betyr ikke at jeg ikke ville bruke sandalene eller satte pris på dem.

Så har mannen sagt til dem at hun sikkert kunne få dem bare hun spurte meg, ettersom jeg aldri brukte dem. Og da har hun bare tatt dem med seg hjem tydeligvis. Uten å spørre. Og om hun hadde spurt, hvilket valg hadde jeg egentlig hatt da?

Kjenner jeg er irritert...

Synspunkter?

Anonymous poster hash: 4f80a...999

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om å få de tilbake da? Jeg låner aldri bort sko. Ikke fordi jeg er smålig, men fordi alle føtter er forskjellig, og slites forskjellig.

Anonymous poster hash: 34680...447
Skrevet

Spør henne om hun har fått med sandalene dine ved en feiltagelse, for du kan ikke finne dem.

Ville ikke laget en stor sak ut av det, men jeg hadde aldri lånt bort skoene mine til andra. Jeg hater andres føtter :-p 

Anonymous poster hash: bce47...4a9
Skrevet

Synes andres føtter er ekkle, hadde ikke brukt sko andre har gått barbeint i.

Krev nye av mannen din.

Anonymous poster hash: c7755...ad6

Skrevet

Kanskje hun misforstod, og trodde hun hadde fått de. Er uansett ikke noe å lage nummer ut av

Anonymous poster hash: bb739...495

Skrevet

Du, eller mannen din, får be om å få dem tilbake. Så enkelt er det. Mannen din har lovet bort noe som ikke er hans, og det har han ingen anledning til. Si at Detchar en misforståelse eller noe.

Skrevet

Her synes jeg mannen skal kjøpe nye sandaler til deg.

Han har lånt bort dine sandaler og de er blitt borte. Han får ta ansvar for å erstatte dem.

(egentlig en grei løsning, for da kan du jo kjøpe noen som du kan bruke til flere klær enn de du hadde ;) )

Anonymous poster hash: 1b40b...0cb
Gjest Snuppebolla
Skrevet

Hun må åpenbart ha missforstått, og jeg ville nok ikke tatt det opp med henne. Mannen din bør i klare ordelag få høre at han ikke kan låne bort/gi bort dine ting uten din tillatelse. Han bør kjøpe nytt til deg og gjøre opp for blemmen sin.Jeg syntes ikke du er smålig, fordi sko er personlige. Andres fotsvette, evt vorter/neglesykdommer, slitasje osv kan besøkende holde for seg selv.

Skrevet

Lær mannen din å IKKE si sånne ting. Snes godt han kan erstatre dem selv om dere ikke har helt felles økonomi da, for da går det jo like mye utover deg selv. Du kan evt spørre denne om hvor hun satte skoene etter bruk fordi du ikke kan finne dem. Uansett om det var med hensikt eller misforståelse så vil hun nok da levere dem tilbake.

Anonymous poster hash: 35de3...de1

Skrevet (endret)

Jeg kan med hånden på hjertet si at om Kjæresten hadde gitt bort _mine_ sko, klær e.l. hadde det blitt månelyst. Jeg hadde blitt så sint og laget et spetakkel uten like :o

For det første skulle han fått ta jobben med å få skoene tilbake (bare sånn av prinsipp) og deretter skulle han få kjøpt nye sko til meg (dyrere - gjerne to par + en veske for tort og svie).

Om han ikke hadde samarbeidet hadde jeg donert noen av de dyreste skjortene hans til Fretex bare for å statuere et eksempel.

Man kødder IKKE med en kvinnes sko!!

Endret av MammantilNurket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...