Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #1 Skrevet 14. august 2013 Jeg er overvektig og gravid i uke 21. Er 167 høy og 89 kg tung. Jeg er redd for å legge på meg for mye, så vurderer å melde meg inn i VGs veklklubb og leve på sunn og variert mat med 1800 kcal om dagen. Er dette greit? Anonymous poster hash: 9abbe...0ea
Natti11 Skrevet 14. august 2013 #2 Skrevet 14. august 2013 Jeg vet ikke helt om jeg ville levd på mindre kalorier. Husk at når du er gravid forbrenner kroppen din 25% mer kalorier en vanlig da den lille krever sitt. Jeg ville spist veldig Sundt om jeg var deg og beveget meg så mye som mulig. Gå så mye du orker eller har tid til men du kan jo melde deg inn for råd og holde god oversikt over kost holdet ditt. Lykke til
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 14. august 2013 #3 Skrevet 14. august 2013 Jeg er overvektig og gravid i uke 21. Er 167 høy og 89 kg tung. Jeg er redd for å legge på meg for mye, så vurderer å melde meg inn i VGs veklklubb og leve på sunn og variert mat med 1800 kcal om dagen. Er dette greit? Anonymous poster hash: 9abbe...0ea Jeg regner med du ikke trener Heavy flere ganger i uken nå? Da er det helt greit å ligge på 1800 kcal for dagen. At man forbrenner 25% mer når man er gravid har jeg aldri hørt. Alle steder jeg har lest står det at man trenger ca en skive mer i løpet av dagen når man er gravid, og det er ca 150kcal avhengig av pålegget. Når man fullammer sies det at man forbrenner 500 kcal på det, så det er kansje de 25% hun andre her skriver om.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #4 Skrevet 14. august 2013 Tusen takk for tips:-) Da melder jeg meg inn, sånn at jeg får oversikt over hva jeg får i meg. Har ikke helt kontroll for tiden. Spiser mer enn nødvendig. Sikkert lurt å holde seg på ca 2000 kcal. Jeg ønsker ikke gå opp mer enn nødvendig. Kom gjerne med flere tanker og tips:-) Anonymous poster hash: 9abbe...0ea
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #5 Skrevet 14. august 2013 Grete roede har egne nettkurs for gravide. Tror ikke du bør spise under 2000kcal om dagen. Anonymous poster hash: 8477a...bb6
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #6 Skrevet 14. august 2013 Hi her. Jeg postet nok innlegget samtidig som deg:-) Da tror jeg at jeg vil prøve å holde meg på 1800 kcal. Hadde vært fint å ikke gått opp så mye, er jo allerede overvektig. Gikk opp en del pga ryggskade noen nnd før graviditeten, og så begynte jeg å trøstespise en del oga kjedsomhet osv. Må få orden på kostholdet nå, ikke bra sånn jeg holder på. Anonymous poster hash: 9abbe...0ea
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #7 Skrevet 14. august 2013 hør me jordmor... men dette er jo ikke månedene i livet til å gå på "diett".. ville ikke fokusert på kcal og vekt, men prøvd å spise så sunt jeg orka:) du har GOD tid til dette når ungen er ute , er ikke såå lenge igjen !! Anonymous poster hash: b51ad...11e
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #8 Skrevet 14. august 2013 Hi her. Ja, det er sant, dette er ikke tiden for diett... Saken er at jeg spiser så usunt nå. Jeg er altfor glad i det søte, og koser meg med noe hele tiden. Jeg prøver og prøver å ta meg i nakken, og så stopper det opp. Så jeg trenger noe mer enn at jeg selv skal pushe på, for viljestyrken er så laber... Derfor tenkte jwg Vektklubb var lurt, for da blir det så tydelig hva jeg får i meg. Nå går det meste ned - på høykant:-( Anonymous poster hash: 9abbe...0ea
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #9 Skrevet 14. august 2013 Jeg var i samme situasjon da jeg var gravid og fikk klarsignal. At kroppen trenger mer når en er gravid er èn ting, men det betyr ikke at den ikke lagrer fett. Man produserer mer insulin og det kan faktisk føre til at en legger på seg nesten uansett. Mitt tips er å kutte karbohydrater, ikke som jeg gjorde nemlig å såise mer karber fordi jeg var kvalm og ikke orket proteiner og grønnsaker.. Anonymous poster hash: 94b5c...fb8
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #10 Skrevet 14. august 2013 det gjør det her også, og det skal få lov til det i noen mnd til er 24 uker!!! heller ikke tynn, spiser ikke sunnest, men skal og vet jeg blir mer motivert av å ta opp den biten etter ungen er født!! ingen unnskyldning, ingen andre å tenke på og man ser faktisk fremgang... nå vil jo vekta stige litt de siste mnd uansett.. ser for meg d kan bli vanskelig å holde seg til et visst antall kcal. bare prøv å spis grovt brød, el havregrøt for eksempel til frokost, samme til lunsj m frukt/grønt, vanlig middag og KOS deg når du føler du MÅ det man får alltid mye mer lyst på de tingene man nekter seg ;p Anonymous poster hash: b51ad...11e
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #11 Skrevet 14. august 2013 Hi her. Ja, det er sant, dette er ikke tiden for diett... Saken er at jeg spiser så usunt nå. Jeg er altfor glad i det søte, og koser meg med noe hele tiden. Jeg prøver og prøver å ta meg i nakken, og så stopper det opp. Så jeg trenger noe mer enn at jeg selv skal pushe på, for viljestyrken er så laber... Derfor tenkte jwg Vektklubb var lurt, for da blir det så tydelig hva jeg får i meg. Nå går det meste ned - på høykant:-( Anonymous poster hash: 9abbe...0ea Jeg tror grete roede har sånn hold vekten "slanking" for gravide. Også på nett uten at du trenger å gå på kurs. Jeg ville sjekket det ut før jeg hadde meldt meg inn i vektklubb siden det ikke høres ut som om de har opplegg for gravide Anonymous poster hash: 686f9...5f8
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #12 Skrevet 14. august 2013 det gjør det her også, og det skal få lov til det i noen mnd til er 24 uker!!! heller ikke tynn, spiser ikke sunnest, men skal og vet jeg blir mer motivert av å ta opp den biten etter ungen er født!! ingen unnskyldning, ingen andre å tenke på og man ser faktisk fremgang... nå vil jo vekta stige litt de siste mnd uansett.. ser for meg d kan bli vanskelig å holde seg til et visst antall kcal. bare prøv å spis grovt brød, el havregrøt for eksempel til frokost, samme til lunsj m frukt/grønt, vanlig middag og KOS deg når du føler du MÅ det man får alltid mye mer lyst på de tingene man nekter seg ;p Anonymous poster hash: b51ad...11e Det er så sant!:-) Jeg må bare prøve å tenke sunt og mettende, sp blir det lettere å ikke dytte innpå med sukker... Jeg har i grunnen troen på at jeg vil gå ned en god del etter fødsel, fordi jeg er vant til å slaooe av mye hjemme. Når jeg blir mor er det noen som er aavhengig av meg, og det blir byssing og trilleturer og mine behov må vike for babyen sine. Gleder meg til den tiden:-) Til å bli mer rutinert, ha noe å stå opp for om morgenen. Nå har vi realisert oss selv så lenge, det blir skjønt å få være mamma og pappa♥ Jeg har valgt en vogn som er god å trille, særlig med tanke på at mor skal få kjørt seg litt. Jeg vil være en sunn mamma som har masse overskudd til barnet, ikke en sliten og overvektig en... Anonymous poster hash: 9abbe...0ea
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #13 Skrevet 14. august 2013 det er ikke noe som er mer motiverende enn å gå ned i vekt etter fødsel.. man er DRIT lei av å være svær og tung, man har så og si trøkka nedpå i 9 mnd og det gjør en liksom INGENTING å kutte sjokoladen.. for å si det sånn, jeg spiste meg mett på dritt sist Så det var ikke noe problem, gleda meg bare til å få kroppen min tilbake, og det gikk med litt trilleturer og bare ved å kutte ut sukker . sulta meg jo ikke for spiste alt utenom sukker.. veide etter 1 år nesten 10kg enn før jeg ble gravid !! Så jeg stresser ikke iallfall, er mye man kan endre (hvis man bare vil) ved fornuftig tankegang også, uten å melde seg inn i kostbare "slankesider".. Sørg for å ha en frukt du er glad i hjemme til enhver tid og i veska, men en gang du får lyst på noe så ta det.. og bytt gjerne frukt når du blir lei.. jada, fruktsukker bla bla.. bedre enn burger og sjokolade =) for all del, det er helt OK å prøve, men jeg tror jeg ville droppa det selv, liten motivasjon når jeg ikke ser at vekta beveger seg nedover (annet enn et par gram kanskje) Lykke til ! Anonymous poster hash: b51ad...11e
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #14 Skrevet 14. august 2013 10 kg mindre * Anonymous poster hash: b51ad...11e
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #15 Skrevet 14. august 2013 det er ikke noe som er mer motiverende enn å gå ned i vekt etter fødsel.. man er DRIT lei av å være svær og tung, man har så og si trøkka nedpå i 9 mnd og det gjør en liksom INGENTING å kutte sjokoladen.. for å si det sånn, jeg spiste meg mett på dritt sist Så det var ikke noe problem, gleda meg bare til å få kroppen min tilbake, og det gikk med litt trilleturer og bare ved å kutte ut sukker . sulta meg jo ikke for spiste alt utenom sukker.. veide etter 1 år nesten 10kg enn før jeg ble gravid !! Så jeg stresser ikke iallfall, er mye man kan endre (hvis man bare vil) ved fornuftig tankegang også, uten å melde seg inn i kostbare "slankesider".. Sørg for å ha en frukt du er glad i hjemme til enhver tid og i veska, men en gang du får lyst på noe så ta det.. og bytt gjerne frukt når du blir lei.. jada, fruktsukker bla bla.. bedre enn burger og sjokolade =) for all del, det er helt OK å prøve, men jeg tror jeg ville droppa det selv, liten motivasjon når jeg ikke ser at vekta beveger seg nedover (annet enn et par gram kanskje) Lykke til ! Anonymous poster hash: b51ad...11e Det er sant!:-) Det er jo gjerne vektnedgangen som gjør at man blir motivert til å fortsette, så det er nok litt far out å tro at jeg greier å gjøre sp mye nå...Kan tenke meg det blir motiverende etter fødselen, da forsvinner jo en del bare pga fødsel, og jeg tror det vil være motivasjon for meg:-) Så da er det bare å følge opp med trilleturer og sunn mat. Lurt det med frukt, og å ha noe i veska. Du var flink som gikk ned til ti kilo mindre enn før graviditet, det vil jeg også!:-) Anonymous poster hash: 9abbe...0ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå