Gå til innhold

Hvor mye betaler tannfeen nå om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk mellom 10-15 kr, men det var jo på 80-tallet Regner med det har steget siden den gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det noen år  ( 4 år) siden den nest yngste mistet tenner, men betalingen fra tannfeen til han var ca 30 kr for vanlig tann og 40 kroner for jeksler :D

Skrevet

Jeg har gitt 50 kroner per tann.

Anonymous poster hash: 1d728...99a
Skrevet

jeg har gitt 40, men så fikk han 100 i tillegg fra oldemor-tannfe for den første tannen

Anonymous poster hash: 6c03c...e81
Skrevet

Er så kjipe at vi synes det holder med 20 kr. pr. tann vi. Mer enn nok

Skrevet

Min fikk 250. 150 fra oss, 100 fra tannfeen i Oslo (farmor). Fikk litt ekstra siden hun var den siste på trinnet sitt som mistet tenner. Beg i 4 klasse nå og mistet for 2 uker siden. Kommer til å legge oss på 80 kr videre.

Anonymous poster hash: 207b6...776

Skrevet

Herremin for noen priser. Blir jo fattig av at ungene mister tenner.

Synes 20 kr er mer enn nok - mener nå jeg.

80 kr for en tann?? Blir mye penger det

Anonymous poster hash: d5ef2...0e9
Skrevet

Min fikk 250. 150 fra oss, 100 fra tannfeen i Oslo (farmor). Fikk litt ekstra siden hun var den siste på trinnet sitt som mistet tenner. Beg i 4 klasse nå og mistet for 2 uker siden. Kommer til å legge oss på 80 kr videre.

Anonymous poster hash: 207b6...776

:o

Anonymous poster hash: 7779c...dc0

Skrevet

Kjip tannfe her i gården tydeligvis, han gir bare 20 kr :o

Skrevet

Her er tannfeen kjip ser jeg. En stk stor gullpenge (20kr) guttungen er storfornøyd :)

Anonymous poster hash: 71ee8...2c6

Skrevet

Herremin, de mister bare tenner ,ikka akkurat hard work det da!Min gutt får det jeg har i lommeboka, alt fra 11 kr til 30 kr. Han blir glad okke som heldigvis...

Anonymous poster hash: 76f8a...952
Skrevet

Tannfeen som kommer til oss er veldig glemsk og det kan gå flere dager fra tannen er puttet i glasset til det ligger penger der. Hun får tydeligvis dårlig samvittighet og da ligger det litt ekstra mynter oppi der. Men den ene gangen hun husket det samme kveld la hun igjen en 20 kroning :) 

Da jeg mistet tenner på slutten av 80-tallet tror jeg vi fikk en femkroning. Ingen tannfe som kom til oss, men det var tannen som ble til en mynt :)

Skrevet

30 kr tannen. Holder lenge nok :)

Skrevet

Jeg syns 20 er i grenseland, når jeg var liten (født tidlig 80tallet) var 10-20 kr masse penger, men da kunne man faktisk kjøpe seg mye for disse pengene. Idag er 20kr nesten ingenting om de skal kunne få kjøpe seg noe uten at de så absolutt skal måtte spare til noe. Jeg syns 30 kr er en grei sum, gjerne masse 1kroninger. Men igjen så er dette en "tradisjon" i min familie.

Anonymous poster hash: d7586...e32

Skrevet

Han fikk 100 kr for første tann. Og 20 kr for de neste.

Anonymous poster hash: 12165...087

Skrevet

50 pr tann skal hu få:)

Anonymous poster hash: 06739...08a
Skrevet

Hm.. her er det snakk om 10kr i 1-krone pr tann. Ja, tannfeen her er kjip, men det er snakk om bare sympolsk da. Ungene skal jo ikke bli "rik" av dette :) 

Anonymous poster hash: 6a511...a66
Skrevet

Her er det 50 kr pr tann.

En venn av sønnen min får 1000 kr fra tannfeen, men han gir pengene til mammaen sin fordi de ikke har så god råd da :S

Anonymous poster hash: aeb4f...94e
Skrevet

20kr pr tann her i huset! Syns det er passe og ungene er fornøyde!

Skrevet

Syns 20 kr er helt fint.mener det bare skal være ei symbolsk morsom greie..bytte bort EI tann mot EN mynt.. Og siden det ikke finnes 30-40 eller 50- kroninger, så blir det 20 her :)

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg syns 20 er i grenseland, når jeg var liten (født tidlig 80tallet) var 10-20 kr masse penger, men da kunne man faktisk kjøpe seg mye for disse pengene. Idag er 20kr nesten ingenting om de skal kunne få kjøpe seg noe uten at de så absolutt skal måtte spare til noe. Jeg syns 30 kr er en grei sum, gjerne masse 1kroninger. Men igjen så er dette en "tradisjon" i min familie.

Anonymous poster hash: d7586...e32

Er det meningen at man skal kjøpe noe da??

Dette er da små barn. En 20-kroning vil ikke en normal 5-7 åring reagere på.

Reagerer på setningen din "litt i grenseland". Høres ut som du snakker om lønnsforhandlinger

Min 6 åring er heldigvis kjempe glad når man får en 20 kroning

Skrevet

her får de 40 kr per tann. 2 store gullpenger :)

Skrevet

Min fikk 50 for første tann, deretter 20 pr tann. :)

Gjest Antarctica
Skrevet

En fortann står i ca 20 hos oss, en jeksel noe mer. La oss si 30?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...