Gå til innhold

Når begynte dere med vanlig melk til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og fikk de mm eller mme før dere begynte med vanlig melk?

Anonymous poster hash: b1499...e13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi fikk mm, men jeg startet aldri med vanlig melk. Jeg er kanskje ikke til så mye hjelp her, men melk er for kalven (etter min mening).

Hun får selvsagt melk i frokostblandingen osv. Vann er den beste tørstedrikken.

Skrevet

Jenta mi fikk mm, men har aldri gått over på kumelk. Som Dataverket skriver: det er for kalver :)

Skrevet

Gikk over til kumelk når dem var 1 år. Anbefales ikke før det

Skrevet

10 mnd, var det som var anbefalt da.

Anonymous poster hash: bdd35...aaf

Skrevet

Mm til et år. Så får hun melk til måltidene i barnehagen. Vann hjemme

Gjest sussie77
Skrevet

Rundt året med begge to. Den ene fikk MME og den andre MM. Men de har igrunn aldri drukket så veldig mye vanlig melk. 

Skrevet

Har dere som mener at melk er for kalver lyst å utdype?

*nysjerrig.*

Trodde melk var sunne gode greier jeg, men kanskje jeg tar feil ?

Skrevet

10.mnd! 

Anonymous poster hash: 08853...410
Skrevet

Melk er en god kilde til kalsium og noen vitaminer, men alle disse kan man få gjennom et variert kosthold.

Det er et tankekors at vi drikker melk for ikke å bli benskjøre, også har Norge noen av verdens største forekomster av nettopp benskjørhet.

Skrevet

Har dere som mener at melk er for kalver lyst å utdype?

*nysjerrig.*

Trodde melk var sunne gode greier jeg, men kanskje jeg tar feil ?Anonymous poster hash: b1499...e13

http://www.pcrm.org/health/diets/vegdiets/health-concerns-about-dairy-products
Ok, det skjønte jeg dessverre ingenting av :P

Så; er det sånn at man bør ungå å gi melk til barna?

Det står i korte trekk at melk gir større risiko for hjerte og karsykdommer, noen typer kreft og diabetes. Videre at det ikke forebygger benskjørhet. Videre at det øker risiko for fedme og at barn kan få lave jernverdier av melkedrikkingen og i tillegg også obstipasjon. Det står også noe om at det kan trigge smerter hos folk med leddgikt og migrene. Som om  ikke det var nok viser forskning at melkedrikking kan kobles til kviser i tenårene. I korte trekk, bare skummet (melk) over jeg nå :P

Anonymous poster hash: a4380...63c

Skrevet

Har dere som mener at melk er for kalver lyst å utdype?*nysjerrig.*Trodde melk var sunne gode greier jeg, men kanskje jeg tar feil ?Anonymous poster hash: b1499...e13

Ok, det skjønte jeg dessverre ingenting av :PSå; er det sånn at man bør ungå å gi melk til barna?Anonymous poster hash: b1499...e13

Det står i korte trekk at melk gir større risiko for hjerte og karsykdommer, noen typer kreft og diabetes. Videre at det ikke forebygger benskjørhet. Videre at det øker risiko for fedme og at barn kan få lave jernverdier av melkedrikkingen og i tillegg også obstipasjon. Det står også noe om at det kan trigge smerter hos folk med leddgikt og migrene. Som om  ikke det var nok viser forskning at melkedrikking kan kobles til kviser i tenårene. I korte trekk, bare skummet (melk) over jeg nå :PAnonymous poster hash: a4380...63c
Oh takk, det hørtes jo ikke bra ut :o

Men hvor seriøst skal man ta slik forskning? Det er vel og forsket på at melk er sunt og bra, så skal/ skal ikke gi barnet mitt melk?

Gjelder dette melkeprodukter og, sånn som f.eks youghurt? Hva med melk i mat?

Nå mener jeg ikke at det er DU som skal svare på alle spørsmålene mine, men gjerne noen som vet. :)

Skrevet

Har dere som mener at melk er for kalver lyst å utdype?*nysjerrig.*Trodde melk var sunne gode greier jeg, men kanskje jeg tar feil ?Anonymous poster hash: b1499...e13

Ok, det skjønte jeg dessverre ingenting av :PSå; er det sånn at man bør ungå å gi melk til barna?Anonymous poster hash: b1499...e13
 Det står i korte trekk at melk gir større risiko for hjerte og karsykdommer, noen typer kreft og diabetes. Videre at det ikke forebygger benskjørhet. Videre at det øker risiko for fedme og at barn kan få lave jernverdier av melkedrikkingen og i tillegg også obstipasjon. Det står også noe om at det kan trigge smerter hos folk med leddgikt og migrene. Som om  ikke det var nok viser forskning at melkedrikking kan kobles til kviser i tenårene. I korte trekk, bare skummet (melk) over jeg nå :PAnonymous poster hash: a4380...63c
Oh takk, det hørtes jo ikke bra ut :o

Men hvor seriøst skal man ta slik forskning? Det er vel og forsket på at melk er sunt og bra, så skal/ skal ikke gi barnet mitt melk?

Gjelder dette melkeprodukter og, sånn som f.eks youghurt? Hva med melk i mat?

Nå mener jeg ikke at det er DU som skal svare på alle spørsmålene mine, men gjerne noen som vet. :)Anonymous poster hash: b1499...e13

Informasjonen på PCRMs sider er basert på solid forskning som leger, spesialister og forskere står inne for. Sjekk gjerne mer om PCRM på deres sider dersom du er usikker.

Jeg prøver å minimere inntak av meieriprodukter i familien min, men det er jo vanskelig å unngå det helt (ost, yoghurt feks).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...