Gå til innhold

dere som bor i eller rundt Oslo med barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor bor dere? Og er dere fornøyd?

er det bra skoler i området?

hvor lang tid bruker dere inn til oslo sentrum? med bil? tog? buss?

Anonymous poster hash: f446b...617
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Midt i sentrum, østkant, kan gå til Oslo S på ca 10-15min.

Flytter inn i samme nabolag som vi bodde i tidligere, og storgleder oss. Er der og Vålerenga vi har trivdes best tidligere. Butikker som er åpent til 23 rett utenfor døra, fem minutter til døgnåpen bensinstasjon, kan gå hjem fra byen, innvandrerbutikker rett utenfor for billig grønt og krydder og brød og kjøtt..

Ny barnehage fra mandag, men den virker veldig bra etter to besøk:)

Skrevet

Glemte..skoler og barnehagene har alle innvandrere i flertall. Barnet vårt blir også regnet som ikke etnisk norsk av myndighetene i disse tallene, da hun er halvt afrikaner.

Vi la vekt på språk da vi besøkte bhg. Så lenge språket er bra, mener vi det bare er en berikelse å ha forskjellige kulturer, religion og utseende rundt henne. Bhg hennes har ansatte som er norske, første og andre og tredje generasjons innvandrere, med og uten hijab og abaya. Barna vil lære om både jul og eid, og barna er fra Øst-Europa, norge, afrikanske og arabiske land.

Skrevet

Vi bor på Manglerud, i Østensjø bydel. Her er det mange blokker og rekkehus og mange småbarnsfamilier. Vi sogner til Manglerud skole som gjør det greit på tester, i hvert fall. Vi har ikke barn på skolen, men har ikke hørt at noen er misfornøyde (annet enn med AKS, som visstnok ikke er så bra).

Det som er bra med området er nærhet til marka i tillegg til Østensjøvannet med masse fugleliv.

Det er ikke veldig mange innvandrere her, for de som bryr seg om sånt.

Det tar ca. 20 minutter inn til sentrum med t-bane, med bil går det raskere.

Det er flere fine områder i nærheten, f.eks. Abildsø, Oppsal, Høyenhall (mere villastrøk), Ulsrud, Lambertseter m.fler. Av steder i nærheten som jeg ikke vil anbefale er Bogerud og Skullerud.

Anonymous poster hash: 98f8b...8cc
Skrevet

På Skedsmokorset. Direktebuss til Oslo s tar 35 minutter, med bil ca. 20 min. Trives kjempegodt. Har en super bhg. Skolene i området får mye skryt. Nært marka. Prisene på hus er overkommelig osv osv. Er så glad vi flyttet hit.

Anonymous poster hash: 6625c...202
Skrevet

Sørumsand i Akershus. Vi bruker akkurat en halvtime til sentrum med tog, og det samme med bil (kommer an på hvor i sentrum du skal)

Skolen er veldig bra, har ett barn der, og har vært veldig fornøyd med både lærere og miljø der, og SFO er også veldig bra. 

Boligprisene sammenlignet med Oslo er nesten grunn god nok til å flytte hit i seg selv ;)

Har i utgangspunktet ingen tilknytning til stedet, verken min mann eller jeg, men vi stortrives, og kunne ikke tenke meg å bo noe annet sted. 

Anonymous poster hash: bae60...46d
Skrevet

Bor på Kolbotn, 12 min med tog til Oslo S. Byttet leilighet på Grefsen med hus og hage for noen år siden. Gode barnehager og skoler, kanskje litt besteborgelig. Kort vei til sjøen, bra fritidstilbud til barna.

Anonymous poster hash: fc066...63f

Skrevet

Kolbotn.  26 min med buss til byen, 15 med tog. Ser i alle fall ut til at det er mye skoler og bhg.
Fin natur, rett ved havet. Trives!

Anonymous poster hash: 2ff64...950
Skrevet

Kan anbefale Østensjø bydel. Et drøyt kvarter til sentrum med t-banen. Her der det både områder med blokker, rekkehus, tomannsboliger og eneboliger. Prisene har imidlertid blitt ganske stive. Har hørt om rekkehus som har blitt solgt for over 6 mill.

Anonymous poster hash: 4ad38...c42

Skrevet

Bærum. Verdens beste kommune å bo og vokse opp i.

Anonymous poster hash: 07491...cc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...