Gjest Anonymbruker85 Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 har en baby på 6mnd som har 2 tenner, H*n fikk dem når h`n var 3 og halv mnd, skal jeg pusse dem,eller vente til h`n er eldre? veldig usikker, og hvis Ja, med eller uten tannkrem?
Tarssan Skrevet 13. august 2013 #2 Skrevet 13. august 2013 Bare puss i vei mine har å fått tenner ved 4 mnders alder og da brukte jeg å dyppe litt av busten på kosten i tannkremen, en så å si mikroskopisk mengde. Vet ikke om det er " riktig"å bruke tannkrem så tidlig, men jeg tenkte at på denne måten venner de seg til smaken av tannkrem.
PrinsessensMor Skrevet 13. august 2013 #4 Skrevet 13. august 2013 du skal pusse med tannkrem, men skal være så lite på at du nesten ikke kan se det. bare dyttes på=)
M og gutta Skrevet 13. august 2013 #5 Skrevet 13. august 2013 Pusses fra første tann. Tannkremmengden skal økes slik at i en alder av tre år er mengden like stor som barnets lillefingernegl.
Appelsinpiken Skrevet 14. august 2013 #6 Skrevet 14. august 2013 Puss i vei her opererer vi med to tannbørster. En som babyen får holde og tygge på, og en vi foreldre pusser med ( samtidig). Det skal pusses fra første tann. Jeg har hørt at tommelfingerregelen er like mye tannkrem som barnets lillefingernegl, og den er ikke stor på en liten baby
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #7 Skrevet 14. august 2013 Hvorfor skriver du h*n?? Om du hadde skrevet han eller hun.....tror du virkelig du blir gjenkjent pga to tenner i munnen????? Anonymous poster hash: 4e722...101
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 14. august 2013 #8 Skrevet 14. august 2013 (endret) Tennene skal pusses fra dag en de kommer frem, man skal bruke babytannbørste og tannkrem fra 0-3 eller 0-6 år, du finner de over alt. Mengden tannkrem skal tilsvare størrelsen på barnets lillefingernegl, dette gjelder etterhvert som de vokser også. Endret 14. august 2013 av Myrsnipa1♂&snart2♀
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 14. august 2013 #9 Skrevet 14. august 2013 Tusen takk for mange fine svar Da blir det tannpuss fra og med i kveld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå