Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 Er det noen som vet om man kan få dekket barnehage når man begynner på aap. Jeg deltar ikke på noe tiltak, utenom behandling jeg går til. Anonymous poster hash: ab219...8cc
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #2 Skrevet 13. august 2013 Du må være i et registrert arbeidsrettet tiltak. Anonymous poster hash: fde87...b1f
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #3 Skrevet 13. august 2013 Vilkårene er i hovedtrekk: Du og barnet må ha bodd i Norge de tre siste årene. Du og barnet må oppholde dere i Norge. Du må være ugift, skilt eller separert. Du må være alene om omsorgen for barnet. Du må ikke ha noe forhold til den andre av barnets foreldre som kan bety at du ikke er enslig mor eller far. Du kan lese mer om vilkårene i folketrygdloven under Regelverk i høyremenyen. Noen av vilkårene kan fravikes. NAV-kontoret ditt kan gi deg nærmere orientering om dette. Hvis du fyller vilkårene, kan du få stønad til barnetilsyn når du må overlate tilsynet med barnet til andre fordi du jobber, er reell arbeidssøker, går på skole eller studerer. Du kan også få stønad til barnetilsyn når du etablerer egen virksomhet. http://www.nav.no/Familie/Enslig+mor+eller+far/St%C3%B8nad+til+barnetilsyn Anonymous poster hash: 450ab...d1d
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #4 Skrevet 13. august 2013 Disse reglene du ramser opp her gjelder ift os! Anonymous poster hash: fde87...b1f
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #5 Skrevet 13. august 2013 Vilkårene er i hovedtrekk: Du og barnet må ha bodd i Norge de tre siste årene. Du og barnet må oppholde dere i Norge. Du må være ugift, skilt eller separert. Du må være alene om omsorgen for barnet. Du må ikke ha noe forhold til den andre av barnets foreldre som kan bety at du ikke er enslig mor eller far. Du kan lese mer om vilkårene i folketrygdloven under Regelverk i høyremenyen.Noen av vilkårene kan fravikes. NAV-kontoret ditt kan gi deg nærmere orientering om dette.Hvis du fyller vilkårene, kan du få stønad til barnetilsyn når du må overlate tilsynet med barnet til andre fordi du jobber, er reell arbeidssøker, går på skole eller studerer. Du kan også få stønad til barnetilsyn når du etablerer egen virksomhet. http://www.nav.no/Familie/Enslig+mor+eller+far/Stønad+til+barnetilsyn Anonymous poster hash: 450ab...d1d Dette er noe helt annet, dette har ikke noe med Aap å gjøre! Anonymous poster hash: ab219...8cc
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #6 Skrevet 13. august 2013 Du må være i tiltak i form av skole/arbeid. Anonymous poster hash: d4785...1b4
prinsessemamma2010 Skrevet 13. august 2013 #7 Skrevet 13. august 2013 Jeg har AAP og går til behandling som da IKKE tells som gyldig tiltak. Og da får man avslag på barnetilsyn. Jeg får heller redusert pris i barnehagen pga jeg er alenemor. Sjekk ut om det er noe slikt i kommunen din
eliona Skrevet 13. august 2013 #8 Skrevet 13. august 2013 Gjennomfører du arbeidsrettede tiltak eller utredning, kan du også søke om tilleggsstønader til dekning av bøker og undervisningsmateriell daglige reiser til utredning eller tiltak utgifter til hjemreiser flytteutgifter barnetilsyn i forbindelse med utredning eller tiltak ekstrautgifter til bolig i forbindelse med utredning eller tiltak Her står det jo at man kan få de dekket barnetilsyn i forbindelse med utredning eller tiltak, men om det er BEHANDLING de mener med tiltak må du spørre de om.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #9 Skrevet 13. august 2013 Jeg har AAP og går til behandling som da IKKE tells som gyldig tiltak. Og da får man avslag på barnetilsyn. Jeg får heller redusert pris i barnehagen pga jeg er alenemor. Sjekk ut om det er noe slikt i kommunen din Ok, det var litt dumt ;( Jeg er ikke alenemor så hjelper ikke så mye her. Anonymous poster hash: ab219...8cc
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #10 Skrevet 13. august 2013 Jeg la med legeerklæring ved søknaden på at jeg er for syk til å jobbe. Jeg har et helt støttelandslag rundt meg av behandlere. Er ikke i tiltak, dvs behandling er mitt tiltak fremover til jeg forhåpentligvis blir friskere. Hvis ikke barna mine skal være i bhg så får jeg aldri muligheten til å bli frisk. Anonymous poster hash: ec826...7cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå