Gå til innhold

Saft til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hs sa jeg kunne gi usukret saft til babyen. Men hva da? Saft fra frukt? Man gir vel ikke babyen fun light ?? :-O

Babyen elsker vann, så vurderer å drite i hs og ikke la henne smake annet enda. Hun er bare 5 mnd, så ble litt satt ut av rådet hennes :/

Anonymous poster hash: b8e8e...5da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle hun få saft?!

Vann er best og viktig at de lærer seg å drikke.

Kunstig søtningsmiddel skal de ikke ha før de er over 3 år...

Skrevet

Du finner noe saft i babyhyllen i butikken. Sviskesaft, eple og bringebær tror jeg ihvertfall.

Anonymous poster hash: e81d5...730

Skrevet

Hvorfor skulle du det?? Jeg har en teori, en egen, da, men har stor tro på den, og det er at ungen må bli vant til at vann er eneste tørstedrikk, slik at han/hun skjønner at det er det beste. Får de smake søte drikker for tidlig, så kan det hende de nekter å drikke vann. Hvorfor skal de det når det finnes noe bedre?? Så jeg har ikke gitt noe annet enn vann før 1 års alder, og etter da bare nestle drikki ved spesielle anledninger, ikke for ofte. 

Anonymous poster hash: 8f733...657
Skrevet

Vi gav sviskesaft, nå var det for magens del da.

Den får du kjøpt i babyhyllene.

Og blåbær.

Kan det være det hun mente?

Anonymous poster hash: 4e719...318

Skrevet

Jeg har bare gitt vann i den alderen. Forsåvidt er det vann de får nå også og hjemmelaget saft til kos innimellom. Det første jeg har brukt av andre drikker enn vann/ melk er sviskesaft, og da i forbindelse med hard mage. Lager selv og koker uten steiner siden den blir søtere. Legger da svisker i bløt over natten, dekker dem akkurat og setter i kjøleskap. Etterfyller vann til det dekker på nytt før det kokes og siles av. Smak på og evt vann ut. Holder et par dager i kjøleskap.

Er skeptisk til saft til så små barn som har holdbarhet på et år eller så...

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Skal du gi en på 5 mnd saft? Hvorfor?! Du kan koke svisker i vann og sile det etterpå, da har du både svisker du kan mose til sviskemos, og du har sviskesaft i det vannet du silte av.

Min datter er 15 mnd og hun har fått vanlig saft 2-3 ganger. Og da god, gammel husholdningssaft MED sukker, dog veldig tynn.

Skrevet

Litt av et råd fra hs..

En baby trenger ikke saft, så ville ikke brydd meg om rådet til hs.. Man trenger heldigvis ikke følge alt de sier. :) (Da hadde jeg blitt blakk, for alle prolemene kunne løses med å kjøpe en eller annen rådyr krem ifølge hs her.. :P )

Det finnes babysaft fra nestle, med sviskemos, men det er ikke noe babyen trenger om han ikke sliter med vond mage. De har andre smaker, men de er kun lagd for å tjene penger, må ikke gis om man ikke vil.

Anonymous poster hash: 77744...117
Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle hun få saft?!

Vann er best og viktig at de lærer seg å drikke.

Kunstig søtningsmiddel skal de ikke ha før de er over 3 år...

Ja det er det jeg også mener. Ok :) visste ikke "aldersgrensen", men regnet med at kunstig søtningsmiddel er FY! Takk :)

Gjest Skofantomet
Skrevet

Å gi saft nå er der dummeste du gjør. Så lenge baby drikker nok så venter du med saft så lenge som mulig :)

Skrevet

Og blåbær.

Kan det være det hun mente?

Nei. Tørstedrikk. Babyen har *bank i bordet* ikke hatt magevondt :)

Skrevet

Her ville jeg rett og slett dritt i hva hs sa og kjørt min egen stil holder jeg på å si :) 

Gi vann som tørstedrikk og eple eller sviskesaft ved magetrøbbel. Saft bør du vente med så lenge som mulig, kanskje få en liiiten smak til jul ;)

Skrevet

Litt av et råd fra hs..

En baby trenger ikke saft, så ville ikke brydd meg om rådet til hs.. Man trenger heldigvis ikke følge alt de sier. :) (Da hadde jeg blitt blakk, for alle prolemene kunne løses med å kjøpe en eller annen rådyr krem ifølge hs her.. :P )

Det finnes babysaft fra nestle, med sviskemos, men det er ikke noe babyen trenger om han ikke sliter med vond mage. De har andre smaker, men de er kun lagd for å tjene penger, må ikke gis om man ikke vil.

Anonymous poster hash: 77744...117

Ja jeg ble litt paff. Jeg var der når babyen var 4 mnd, og sa til hs at jeg hadde begynt med grøt (velling), og nevnte i samme slengen at babyen elsker vann. Hun drikker med stor iver fra tutekoppen mens hun får grøt. Og siden hun hang på puppen 24/7 når den verste varmen stod på, så fikk hun vann og var fornøyd med det. Da sa hun bare: ja men du kan også gi henne usukret saft".

Så jeg fikk rådet når babyen va 4 mnd. Har bare ignorert det, men fant ut jeg skulle høre om dette virkelig er vanlig. Godt å høre at jeg tenker riktig :)

Skrevet

Og blåbær.

Kan det være det hun mente?Anonymous poster hash: 4e719...318

Nei. Tørstedrikk. Babyen har *bank i bordet* ikke hatt magevondt :)Anonymous poster hash: b8e8e...5da

Hvis dere sliter med å få i babyen nok væske hadde jeg gitt det fremfor å risikere dehydrering.

Hvis ikke det er problemet så hadde jeg ikke brydd meg.

Jeg venter nr fem og jeg har lært meg at HS fungerer til vekt,mål og vaksine,

alt annet må siles ;)

Gi vann om baby vil ha det og slapp av med HS ;)

Skrevet

Har berre gitt saft når ungane er sjuke med feber, for å få i dei meir væske, og då brukar eg tynn vanleg saft eller uttynna juice.  Synes dei skal venne seg til at vatn er tørstedrikk. 

Gjest Anonymbruker85
Skrevet

er jo egen baby saft fra 6mnd,men abefaller vann :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...