Gå til innhold

Noen med lån på over 5 mill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye betaler dere i måneden? Og hvor mye tjener dere?

Vi vurderer å legge inn bud på et hus.. Banken sier vi kan få 6 mill! Samboer er kjempegira, men jeg er litt skeptisk.. Vi må da realistisk ta opp lån på ca 5,5 mill (har 1 mill egenkapital)

Anonymous poster hash: 90d4f...a79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 6 mill i huslån. Betaler ca 30.000 pr mnd.

Men skal nå gjøre om til rammelån og da bestemmer vi selv hvor mye vi vil betale pr mnd i avdrag. Rentene utgjør ca 20.000 pr mnd og må betales hver mnd.

Anonymous poster hash: f2d95...9d0

Skrevet

Betaler ca 30000 I mnd på 5 mill med 20 års nedbetalingstid.

Anonymous poster hash: fc367...8c3

Skrevet

Voldsomme lån dere har da? Har dere god nok betalingsevne til dette? Min samboer og jeg tjener 1,6 mill tilsammen i året, og fikk ikke mer enn 4 mill av banken i lån. Det er såvidt vi kommer i mål på slutten av hver mnd. Selv om vi har greie inntekter så har vi lite å rutte med når alt kommer til alt.

Anonymous poster hash: f14b7...969

Skrevet

Ja men verdier for minst 8. Hadde ikke turt å tatt så mye lån hvis ikke jeg var tett opp mot 100% sikker på at verdien kom til å stige og at jeg hadde klart å betjene det hvis noe uforutsett hadde skjedd..

Anonymous poster hash: bf8bf...ae9

Skrevet

Betaler vel ca 30 med lån og avdrag

Skrevet

Kjøper vi dette huset er det med tanke på å bo der de neste 20-30 årene minst.. Men det er store summer! Og 30 000 i måneden er MYYYYE penger.. Da vil hele min inntekt dekke lånet og samboers inntekt må dekke alt annet..

Skrevet

vi har vel lån på 4,7... ink billån og studielån. Aner ikke hva vi betaler i mnd, for mannen betaler. haha..Vi tjener ca 1,6 i året, hvorav mannen 1,4... 

Anonymous poster hash: a22b3...e7f
Skrevet

(pluss bonusen hans, som jeg ikke aner hvor mye er.. men en god del...) mine 200 i året går til mat.

Skrevet

Kjøper vi dette huset er det med tanke på å bo der de neste 20-30 årene minst.. Men det er store summer! Og 30 000 i måneden er MYYYYE penger.. Da vil hele min inntekt dekke lånet og samboers inntekt må dekke alt annet..

Da kommer det vel litt an på hva han tjener og hvor stort forbruk dere har?

Skrevet

(pluss bonusen hans, som jeg ikke aner hvor mye er.. men en god del...) mine 200 i året går til mat.

Ikke for å være frekk, men har du "sikret" deg selv dersom det skulle skjære seg en gang i fremtiden mellom deg og mannen din? Vil du stå på bar bakke eller kan du ta med deg halvparten av verdiene ut dersom noe skulle skje?

Anonymous poster hash: 7c1d4...fea

Skrevet

Vi har 3 mill i gjeld. Tjener 1.2 mill tilsammen. Det går greit, men ville ikke ha mer da barna skal følges opp med klær, aktiviteter og ferie.

Anonymous poster hash: 38d3a...0a9
Skrevet

Voldsomme lån dere har da? Har dere god nok betalingsevne til dette? Min samboer og jeg tjener 1,6 mill tilsammen i året, og fikk ikke mer enn 4 mill av banken i lån. Det er såvidt vi kommer i mål på slutten av hver mnd. Selv om vi har greie inntekter så har vi lite å rutte med når alt kommer til alt.

Det går greit. Vi har ca 1,8 mill i inntekt og ca 3 mill i egenkapital. Banken ser jo like mye på egenkapital når de innvilger lån.

Jeg har utbetalt 40.000 hver mnd og betaler da halve lånet som er ca 15.000. Tilsvarende for mannen.

Hilsen hun første som svarte.

Skrevet

Ikke for å være frekk, men har du "sikret" deg selv dersom det skulle skjære seg en gang i fremtiden mellom deg og mannen din? Vil du stå på bar bakke eller kan du ta med deg halvparten av verdiene ut dersom noe skulle skje?

Vi eier halvparten hver... huset er verdt ca 7 mill, og huslånet er ca 3,7, så jeg sitter igjen med en god del hvis vi skulle delt noen gang. Billånet og studielånet er hans eget. Jeg har betalt ned mitt og eier min egen bil uten lån. :-)

Skrevet

1,2 mill ikke 12  mill ;-)

Anonym 22:27

Anonymous poster hash: 38d3a...0a9
Skrevet

Voldsomme lån dere har da? Har dere god nok betalingsevne til dette? Min samboer og jeg tjener 1,6 mill tilsammen i året, og fikk ikke mer enn 4 mill av banken i lån. Det er såvidt vi kommer i mål på slutten av hver mnd. Selv om vi har greie inntekter så har vi lite å rutte med når alt kommer til alt. Anonymous poster hash: f14b7...969

Det går greit. Vi har ca 1,8 mill i inntekt og ca 3 mill i egenkapital. Banken ser jo like mye på egenkapital når de innvilger lån.

Jeg har utbetalt 40.000 hver mnd og betaler da halve lånet som er ca 15.000. Tilsvarende for mannen.

Hilsen hun første som svarte. Anonymous poster hash: f2d95...9d0

Kan jeg spørre hva dere jobber med?

Skrevet

Vi eier halvparten hver... huset er verdt ca 7 mill, og huslånet er ca 3,7, så jeg sitter igjen med en god del hvis vi skulle delt noen gang. Billånet og studielånet er hans eget. Jeg har betalt ned mitt og eier min egen bil uten lån. :-)

Hvordan har du klart det med en inntekt på 200 000?

Jeg bare spør, jeg tjener over 600 000 og eier knapt nåla i veggen! Høye leiepriser, forsikringer, barnehage og enormt studielån som betales...pluss en evigvarende sparing for å få nok egenkapital til å en gang kunne kjøpe egen bolig.

Skrevet

Voldsomme lån dere har da? Har dere god nok betalingsevne til dette? Min samboer og jeg tjener 1,6 mill tilsammen i året, og fikk ikke mer enn 4 mill av banken i lån. Det er såvidt vi kommer i mål på slutten av hver mnd. Selv om vi har greie inntekter så har vi lite å rutte med når alt kommer til alt. Anonymous poster hash: f14b7...969

Hilsen hun første som svarte. Anonymous poster hash: f2d95...9d0

Kan jeg spørre hva dere jobber med?

Utdannet siv.ing begge to og har jobbet en del år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...