Gå til innhold

Innlegget om 5 åringen som griser ved bordet.... :

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde denne stakkars dama skrevet : dattera mi.... Hadde INGEN reagert! INGEN!

Men...Fordi det er stemor skal alle hyle høyt og kalle henne slem!

Det er så jævla patetisk, en ser det gang, på gang her inne!

Og nei, jeg er ingen stemor selv! Men jeg har en 8 åring + en 4 åring. Begge disse har blitt oppdratt til og oppføre seg pent rundt bordet. Likevel må de avogtil snakkes til når det trengs!

En 5 åring som spiser på den måter stemora forklarte er ikke greit! Det hadde aldri vært akseptabelt i vårt hjem heller!

Anonymous poster hash: 0ee55...df9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvis du hadde irettesatt og veiledet henne i et år, hadde du ikke blitt bekymret for at det feilet henne noe? Fysisk eller psykisk? Eller hadde du tenkt at hun burde spise på et rom for seg selv?

Anonymous poster hash: be7a8...37f

Skrevet

Jeg hadde reagert på samme måten fordi i nevnte tilfelle spiller det ingen rolle hvem som sier hva eller hvem som er hva for barnet, men at de voksne rundt dette barnet verken ser henne eller evner å lese henne. Barnet strever med noe og da hjelper det ikke å forvise henne til å spise på kjøkkenet eller å konstant pirke på henne i matsituasjoner.

Skrevet

JO jeg hadde reagert uansett. nå svarte ikke jeg på den andre tråden fordi det meste ble sagt før meg, men nå klarer jeg ikke holde meg.

Det spiller ingen rolle om det er mor, søster, svoger, stemor eller stefar som sier slike ting. Det er åpenbart at det er mer enn at denne jenta ikke "gadd" å spise ordentlig. Så får man for pokker undersøke det.

Hvem i granskauen i det heletatt tenker på å sette en unge i et annet rom for å sølespøise, mens resten av familien nyter middagsro?

fanken asså

Skrevet

Jeg opplevde det samme selv en gang, med et annet tema. Den gangen var det snakk om lus, og jeg skrev ordet "stebarnet", og ble beskyldt for å ikke like barnet en gang, bare fordi jeg spurte etter råd ang lus.

Helt håpløst... Er helt enig med deg, HI.

Skrevet

Ikke sikker på det.

Jeg har en bror som spiser som en gris. Han putter en halv potet i munnen i gangen og tygger i tre sekunder før han svelger. En ville ikke tro lydene det lager. I tillegg raper og smatter han. Regner likevel med jeg hadde blitt slaktet om jeg skrev jeg ville dekke på til han på kjøkkenet på julaften (kunne hatt lyst til det, men gjør det selvsagt ikke. Det er stygt gjort).

Det handler om at sanksjonene er uakseptable uansett hvem man utsetter for dem.

Anonymous poster hash: a357e...4c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...