Gå til innhold

Hva skjer hvis jeg KUN trener styrke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ikke kondisjon? Har begynt å trene styrke i dag og kjenner at jeg har trent godt, er støl og det tok ordentlig i da jeg trente. Har ikke mulighet til å trene noe kondisjon. Er det noe effekt av bare styrketrening?

Anonymous poster hash: dcec5...9f6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Effekt i forhold til hva? Du blir selvfølgelig sterkere, men effekten på hjertet og kondisjonen er naturligvis ikke så stor..

Gjest Siklerotte
Skrevet

Nei, da blir du vel stor og sterk, da.

Skrevet

Effekt i forhold til hva? Du blir selvfølgelig sterkere, men effekten på hjertet og kondisjonen er naturligvis ikke så stor..

Tenkte på oppstramming av kroppen, å få ned 4-5 kilo og få mer definerte muskler i stedet for fiskeboller :)

HI

Gjest meg&mini
Skrevet

Når du trener styrke øker muskelmassen din, noe som er veldig positivt for forbrenningen sin del:)

Muskler forbrenner fett!

Skrevet

Tenkte på oppstramming av kroppen, å få ned 4-5 kilo og få mer definerte muskler i stedet for fiskeboller :)

HI

Da er styrketrening genialt. Har du mulighet, vil jeg anbefalle bodypump .

Skrevet

Men glem det med å gå ned 4-5 kg. Muskler veier mer enn fett, og du kan gå ned masse i fettprosent uten å miste kg. Til og med gå opp. Men du vil likevel bli strammere, mindre og fastere.

Skrevet

For å gå ned i vekt må du ha med noe kondisjons trening, styrke trening blir du klart sterkere av men som noen andre kommenterte her veier muskler mer en fett. Om du vil ned i vekt bør du ha en sund livsstil også. Det er som de sier muskler lages på trening og vises på kjøkkenet ;)

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis sant at du må trene kondisjon for å gå ned i vekt nei. Variasjon er lurt, men mye heller kun styrke enn kun kondisjon.

Men hva med å trene styrke på en måte som gir i pose og sekk? Crossfit f.eks?

Skrevet

Styrke er veldig bra for å gå ned i vekt og komme i form. Jo mer muskler du har jo høyere forbrenning. Jeg vil også tro du vil merke at kondisjonen blir bedre. Må du velge mellom f.eks løping eller styrketrening holder jeg en god knapp på at styrke gir mest uttelling for både helse og utseende.

Skrevet

Jeg kan ikke trene noe kondisjon på grunn av lungesykdom

Skrevet

Jeg trener vekter, og jeg går ned i vekt.

Men jeg trener sirkeltrening med vekter.

Da er det 3x15 repitisjoner

Curl, franskpress, press med vending, situps, nedtrekk, benkpress.

Anonymous poster hash: c25f9...3f1
Skrevet

All trening hjelper! MEN hvorfor kan du ikke trene kondisjon når du har en lungesykdom. Jeg trener hos fysio pga skade. Det er flere der med lungesykdommer som trener kondisjon for å motvirke/hemme sykdommen.

Du behøver jo ikke å løpe beina av deg, men ta det rolig.

Lykke til!

Anonymous poster hash: ab258...0dd
Skrevet

Dumme høner!! En kilo er en kilo, muskler veier ikke mer enn fett! muskler er mer kompakte enn fett.

Trener du styrke blir du slank og flott :)

Se på Kriweb!

Hilsen snasen styrketrenings jente!

Anonymous poster hash: d9031...7e5

Skrevet (endret)

Dumme høner!! En kilo er en kilo, muskler veier ikke mer enn fett! muskler er mer kompakte enn fett.

Trener du styrke blir du slank og flott :)

Se på Kriweb!

Hilsen snasen styrketrenings jente! Anonymous poster hash: d9031...7e5

En kg fett "er større" enn en kg muskler... Endret av Guttemamma<3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...