Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 Og ikke kondisjon? Har begynt å trene styrke i dag og kjenner at jeg har trent godt, er støl og det tok ordentlig i da jeg trente. Har ikke mulighet til å trene noe kondisjon. Er det noe effekt av bare styrketrening? Anonymous poster hash: dcec5...9f6
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #2 Skrevet 13. august 2013 dytt Anonymous poster hash: dcec5...9f6
LivetErEnLek Skrevet 13. august 2013 #3 Skrevet 13. august 2013 Effekt i forhold til hva? Du blir selvfølgelig sterkere, men effekten på hjertet og kondisjonen er naturligvis ikke så stor..
Gjest Siklerotte Skrevet 13. august 2013 #4 Skrevet 13. august 2013 Nei, da blir du vel stor og sterk, da.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #5 Skrevet 13. august 2013 Effekt i forhold til hva? Du blir selvfølgelig sterkere, men effekten på hjertet og kondisjonen er naturligvis ikke så stor.. Tenkte på oppstramming av kroppen, å få ned 4-5 kilo og få mer definerte muskler i stedet for fiskeboller HI Anonymous poster hash: dcec5...9f6
Gjest meg&mini Skrevet 13. august 2013 #6 Skrevet 13. august 2013 Når du trener styrke øker muskelmassen din, noe som er veldig positivt for forbrenningen sin del:) Muskler forbrenner fett!
LivetErEnLek Skrevet 13. august 2013 #7 Skrevet 13. august 2013 Effekt i forhold til hva? Du blir selvfølgelig sterkere, men effekten på hjertet og kondisjonen er naturligvis ikke så stor.. Tenkte på oppstramming av kroppen, å få ned 4-5 kilo og få mer definerte muskler i stedet for fiskeboller HI Anonymous poster hash: dcec5...9f6 Da er styrketrening genialt. Har du mulighet, vil jeg anbefalle bodypump .
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 13. august 2013 #8 Skrevet 13. august 2013 Men glem det med å gå ned 4-5 kg. Muskler veier mer enn fett, og du kan gå ned masse i fettprosent uten å miste kg. Til og med gå opp. Men du vil likevel bli strammere, mindre og fastere.
Natti11 Skrevet 13. august 2013 #9 Skrevet 13. august 2013 For å gå ned i vekt må du ha med noe kondisjons trening, styrke trening blir du klart sterkere av men som noen andre kommenterte her veier muskler mer en fett. Om du vil ned i vekt bør du ha en sund livsstil også. Det er som de sier muskler lages på trening og vises på kjøkkenet
nagini Skrevet 14. august 2013 #10 Skrevet 14. august 2013 Det er ikke nødvendigvis sant at du må trene kondisjon for å gå ned i vekt nei. Variasjon er lurt, men mye heller kun styrke enn kun kondisjon. Men hva med å trene styrke på en måte som gir i pose og sekk? Crossfit f.eks?
Elsker livet Skrevet 14. august 2013 #11 Skrevet 14. august 2013 Styrke er veldig bra for å gå ned i vekt og komme i form. Jo mer muskler du har jo høyere forbrenning. Jeg vil også tro du vil merke at kondisjonen blir bedre. Må du velge mellom f.eks løping eller styrketrening holder jeg en god knapp på at styrke gir mest uttelling for både helse og utseende.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #12 Skrevet 14. august 2013 Jeg kan ikke trene noe kondisjon på grunn av lungesykdom Anonymous poster hash: dcec5...9f6
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #13 Skrevet 14. august 2013 Jeg trener vekter, og jeg går ned i vekt. Men jeg trener sirkeltrening med vekter. Da er det 3x15 repitisjoner Curl, franskpress, press med vending, situps, nedtrekk, benkpress. Anonymous poster hash: c25f9...3f1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #14 Skrevet 14. august 2013 All trening hjelper! MEN hvorfor kan du ikke trene kondisjon når du har en lungesykdom. Jeg trener hos fysio pga skade. Det er flere der med lungesykdommer som trener kondisjon for å motvirke/hemme sykdommen. Du behøver jo ikke å løpe beina av deg, men ta det rolig. Lykke til! Anonymous poster hash: ab258...0dd
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #15 Skrevet 14. august 2013 Dumme høner!! En kilo er en kilo, muskler veier ikke mer enn fett! muskler er mer kompakte enn fett. Trener du styrke blir du slank og flott Se på Kriweb! Hilsen snasen styrketrenings jente! Anonymous poster hash: d9031...7e5
Rivjernet Skrevet 14. august 2013 #16 Skrevet 14. august 2013 (endret) Dumme høner!! En kilo er en kilo, muskler veier ikke mer enn fett! muskler er mer kompakte enn fett. Trener du styrke blir du slank og flott Se på Kriweb! Hilsen snasen styrketrenings jente! Anonymous poster hash: d9031...7e5 En kg fett "er større" enn en kg muskler... Endret 14. august 2013 av Guttemamma<3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå