Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 Jeg trenger noen gode råd her, regner med det er noen her som har vært gjennom noe liknende eller har en mening om saken. Sønnen min startet i storbarnsavdelingen i bhg nå i høst. Det er de samme barna, han har fått "beholde" to av de voksne fra småbarnsavdelingen, og avdelingen er i 2.etg i samme barnehage. Vi hadde tidlig ferie i år, så han fikk en myk start med få unger. Problemet er at han vil ikke i barnehagen! Han starter om morgenen med å ikke ville dra, og vi bruker laaaang tid på å oppmuntre han. Vi tar oss også tid til en litt roligere morgen slik at det ikke skal bli stress til han. I barnehagen får vi han ikke opp trappa til 2.etg engang. Et par ganger har han spist på småbarn før de har hentet han, men nå ser han at han blir annerledes av dette, så han nekter det også.. Han klamrer seg til meg og har helt angst for gangen inn til kjøkkenet hvor de spiser frokost. Det er tydelig at dette er mer enn vrangvilje, gutten er engstelig. Dette har pågått i tre uker nå, og jeg aner virkelig ikke hva vi skal gjøre.. Har diskutert det med bhg med mulige løsninger om at de skal hente han etc, men han er helt utav seg. Når han først har kommet i gang går det greit, men han virker litt engstelig, vil ikke gå i gangen alene og søker til rolige rom. Jeg forstår at dette er en overgang, men jeg hadde ikke trodd den at så stor... Det har ikke skjedd noe spesielt i bhg heller etter oppsart.. Innspill til hva vi bør gjøre?? Mammahjertet blør... Anonymous poster hash: bddd8...5d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå