Gå til innhold

Hvorfor svarer dere folk så stygt her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere vrir og vrenger på alt som skrives, kaller folk både det ene og det andre, svarer på alt annet enn hva som  faktisk er blitt spurt om, nærmest henger folk pga skrivefeil osv...

Hvorfor? Er det fordi vi kan være anonyme her? Er dere så slemme mot folk i virkeligheten også?

Hvis en fremmed spør dere midt i gata om hjelp til å finne en butikk, så svarer dere vel ikke " Er du teit eller? Hva feiler det deg? Ser du ikke skiltet som står der? Skaff deg briller".

Det er ikke normalt å svare folk sånn som folk veldig ofte blir svart her inne.

Det er sårende, krenkende faktisk. Og før dere svarer "Så gå et annet sted hvis du ikke tåler det". Hva skjedde med god,gammeldags folkeskikk?

Syns alle bør ta i et tak å gjøre det litt hyggeligere her inne. Dere vet aldri, brått svarer dere litt for krasst til en som kanskje sliter veldig, og det kan få alvorlige konsekvenser. Det er ikke bare "svarer'ne" som er anonyme her, "spørrer'ne" er også anonyme. Kan hende det er den, til vanlige, så veldig hyggelige nabokona dere dreper selvtillitten til!

Tenk dere om!

Og til de av dere som er hyggelige, fortsett med det :) Det er hyggelig å få hjelp en gang i blant, kanskje bare noen trøstende ord, eller en som forstår. Det kan hjelpe mer enn dere tror :)

Anonymous poster hash: c3b12...cb4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer:)

Anonymous poster hash: 4654a...014

Skrevet

Ingenting er som en anonym-knapp når en skal være stygg med noen. Desverre...

De andre forumene, hvor en ikke kan være anonym, er i alle fall litt bedre.

Skrevet

Signerer, men det hjelper ikke. Har vært her i straks  år, og det har alltid vært sånn. Og når man prøver hyggelige ting, som feks tråder der man skal si noe positivt om en bruker her, så kommer det alltid idioter som skal si noe negativt istedet. Starter man "skryt av mannen din"-tråder, er det alltid noen sure neper som påstår at man juger. Og er man jevnt over lykkelig og sier det, så får man passet sitt påskrevet da og.

Og da de ville innføre brukermodderatorer som kanssje kunne komme og slette personangrep og spamm og sånt kjappere, så saboterte jammen meg noen det og.

Anonymous poster hash: ffe81...a1a
Skrevet

Har igrunnen tenkt akkurat det samme som deg. Har ikke brukt denne siden noe særlig på veldig lenge, før jeg logget meg inn i går. Og da var det akkurat det du skriver som slo meg også. Burde da være helt unødvendig. Mulig det er noen som har som hobby og slenge dritt her inne... :-)

Skrevet

Amen!

Anonymous poster hash: b905d...521

Skrevet

Mange imbesile her inne som spør om de tåpeligste ting, da må man forvente en del krasse svar.

Hva med å tenke litt selv, eller google?

Anonymous poster hash: 1e817...9de

Skrevet

Mange imbesile her inne som spør om de tåpeligste ting, da må man forvente en del krasse svar.

Se, der kom det et sånt svar igjen.

Det som er tåplig og åpenbart for en person, behøver ikke være det for en annen person.

Mange spør etter andres erfaring, mange er nye innenfor temaet de spør om, og alle er ikke like godt kjent med internett og google som andre igjen. Det hjelper heller ikke alltid å tenke selv hvis man faktisk ikke vet.

Skader det virkelig å svare skikkelig på noe noen spør om?

HI

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

.... Det er vel åpenbart, er det ikke det da? Fordi vi kan slippe unna med det....

Skrevet

Se, der kom det et sånt svar igjen.

Det som er tåplig og åpenbart for en person, behøver ikke være det for en annen person.

Mange spør etter andres erfaring, mange er nye innenfor temaet de spør om, og alle er ikke like godt kjent med internett og google som andre igjen. Det hjelper heller ikke alltid å tenke selv hvis man faktisk ikke vet.

Skader det virkelig å svare skikkelig på noe noen spør om?

HI

Jeg synes det er skremmende at disse menneskene sannsynligvis er foreldre! Hva slags forbilde er man for barnet sitt om man synes det er helt ok å snakke sånn til og om andre mennesker. Enig med deg HI.

Anonymous poster hash: 7a1a3...59f

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Greier dere ikke å se forskjellen? Det er andre regler på nett enn i det virkelige liv. Her trenger man ikke stå til rette for uttalelsene sine... Jeez...

Skrevet

Jeg har en regel og den er at jeg svarer her slik jeg ville svart i det virkelige liv. Ser ingen grunn til å gjemme meg bak et nick og være slem med andre.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Jeg har en regel og den er at jeg svarer her slik jeg ville svart i det virkelige liv. Ser ingen grunn til å gjemme meg bak et nick og være slem med andre.

Vel den regelen har ikke jeg....

Skrevet

Greier dere ikke å se forskjellen? Det er andre regler på nett enn i det virkelige liv. Her trenger man ikke stå til rette for uttalelsene sine... Jeez...

Forestill deg denne overskriften i en avis eller på nyhetene:

"Tok sitt eget liv etter mobbing/trakassering på mammaforum."

Vedkommende har skrevet avskjedsbrev, og viser til "tråden" som var siste dråpen i hans/hennes beger.

Hvis det var din, akkurat DIN kommentar, som var "siste dråpen", ville du bare fnyst det bort og gått videre?

Ville du ikke angret på at du skrev det stygge/krasse/nedverdigende svaret?

Nettmobbing har ført til selvmord tidligere, hvem sier at det ikke vil skje igjen?

HI

Skrevet

Gøyme meg bak nick gjer eg (★ er ikkje mitt offisielle namn akkurat), men svarar ikkje noko eg ikkje kunne svart face to face.

Av pg til kan noko kome ut vel hardt, men det kan det IRL også..

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Forestill deg denne overskriften i en avis eller på nyhetene:

"Tok sitt eget liv etter mobbing/trakassering på mammaforum."

Vedkommende har skrevet avskjedsbrev, og viser til "tråden" som var siste dråpen i hans/hennes beger.

Hvis det var din, akkurat DIN kommentar, som var "siste dråpen", ville du bare fnyst det bort og gått videre?

Ville du ikke angret på at du skrev det stygge/krasse/nedverdigende svaret?

Nettmobbing har ført til selvmord tidligere, hvem sier at det ikke vil skje igjen?

HI

Kan nok ikke helt forestille meg det, nei...

Skrevet

Er enig med deg, men tror faktisk ikke at det har noe med anonymknappen å gjøre - har du lest kommentarene under enkelte saker på f.eks vg.no? Der skriver folk under med fullt navn, i tilknytning til facebook.. Det er når jeg leser slike kommentarer at jeg begynner å tvile på menneskeheten.

-og det har ingenting å gjøre med at folk ikke skal få lov til å ha egne meninger, for slike ytringer og svar her inne er direkte forkastelig!!

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Og forresten, det finnes koseligere forum for de som liker sukker, blomster og rosa konfekt. Anbefaler det for de som ikke liker seg her. Jeg FATTER ikke hva dere gjør her om dere ikke tåler en støyt, det er tusenvis av andre forum å velge i..

Skrevet

Svarer på samme måte i alle settinger, men omgås nok for det meste folk som har noenlunde samme oppfatninger som meg selv rundt de fleste temaer. Derfor blir jeg nok ikke oppfattet så " uuuempatisk og hjeerteløs" irl. ;-)

Gjest Bjørketreet
Skrevet

Helt enig med deg HI!

Og folk vrir og vender på alt, folk slutter å diskutere og begynner bare å kverulere istedenfor. Dårlig kverulering også, for det ender som regel med argumenter som kritikk mot skrivefeil og ''det var ikke DET jeg skrev, jeg skrev DET, les før du svarer!!!'' går igjen hele tiden, alt tas ut av sammenheng.

Har også inntrykk av at om det oppstår en tråd uten drama og bitch-fighting så dør den bare hen, faktisk har folk til vane å kommentere hvor kjedelig spørsmålet er, og kjedelig tråd, ''gjesp...'' osv... Fordi det ikke er noe å krangle om :P

Men som Vicky sier, det er slik det er på internett! :P

Man kan bitche skikkelig, noe som sikkert er befriende for enkelte sure krangledamer, og noen tar det mindre/mer seriøst enn andre. Jeg synes det er helt unødvendig å være slem, greit nok å diskutere, men man trenger ikke være en ræv mot alt og alle!

Skrevet

Man må dessverre tåle en del her inne.
Men noen er ekstreme.. Sånn som dette...:

"Jeg tok en dusj istad, og da jeg kom ut fra dusjen, ser jeg at babyen har sovnet uten smokken. Skal jeg prøve å la h*n legge seg uten smokk i morgen også ? Prøver nemlig å avvenne smokken.."

Så har du de som da svarer på spørsmålet.. Så har du den typiske DIB-MEGGA som svarer:

"Dusjer du virkelig mens du lar barnet være alene og våkent?  Kanskje på tide å innse hva det å være mor faktisk innebærer? ANSVAR!! Skam deg!!!"

Skrevet

Dere vrir og vrenger på alt som skrives, kaller folk både det ene og det andre, svarer på alt annet enn hva som  faktisk er blitt spurt om, nærmest henger folk pga skrivefeil osv...

Hvorfor? Er det fordi vi kan være anonyme her? Er dere så slemme mot folk i virkeligheten også?

Hvis en fremmed spør dere midt i gata om hjelp til å finne en butikk, så svarer dere vel ikke " Er du teit eller? Hva feiler det deg? Ser du ikke skiltet som står der? Skaff deg briller".

Det er ikke normalt å svare folk sånn som folk veldig ofte blir svart her inne.

Det er sårende, krenkende faktisk. Og før dere svarer "Så gå et annet sted hvis du ikke tåler det". Hva skjedde med god,gammeldags folkeskikk?

Syns alle bør ta i et tak å gjøre det litt hyggeligere her inne. Dere vet aldri, brått svarer dere litt for krasst til en som kanskje sliter veldig, og det kan få alvorlige konsekvenser. Det er ikke bare "svarer'ne" som er anonyme her, "spørrer'ne" er også anonyme. Kan hende det er den, til vanlige, så veldig hyggelige nabokona dere dreper selvtillitten til!

Tenk dere om!

Og til de av dere som er hyggelige, fortsett med det :) Det er hyggelig å få hjelp en gang i blant, kanskje bare noen trøstende ord, eller en som forstår. Det kan hjelpe mer enn dere tror :)

Veldig enig med deg :)

I tillegg til det du skriver så er det en ting som jeg synes er litt rart her inne, Det er at det er blitt en holdning om at så lenge folk skriver med nick så kan de svare omtrent hva de vil, så stygt de vil for de står jo for det så lenge de signerer med nick......En helt uforståelig holdning for meg ihvertfall

Anonymous poster hash: 72be1...c50

Skrevet

Vel den regelen har ikke jeg....

Det har vel de fleste fått med seg................ :wacko:

Anonymous poster hash: 72be1...c50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...