Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 De spiser jo brød, pasta og pizza hele tiden! Pluss vin i lange baner.. Urettferdig spør du meg... Anonymous poster hash: 15728...561
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #2 Skrevet 13. august 2013 Tror de er mer i aktivitet. Pluss, ikke usunn mat, bare usunne mengder Anonymous poster hash: 1806a...5bb
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #3 Skrevet 13. august 2013 Tror de er mer i aktivitet. Pluss, ikke usunn mat, bare usunne mengder Anonymous poster hash: 1806a...5bb Hvorfor mer aktive? Hvordan ? Anonymous poster hash: 15728...561
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #4 Skrevet 13. august 2013 Det er de ikke. Finnes masse feite franske damer også. Anonymous poster hash: 1b10a...0aa
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #5 Skrevet 13. august 2013 Nei, de spiser ikke brød, pasta og pizza hele tiden! Hva slags franske damer er det du referer til..? Min mann er fransk, og jeg kjenner derfor en del franske damer. De jeg kjenner spiser mye grønnsaker, kjøtt og fisk, og brødet er kun et tilbehør til maten. Ikke som i Norge hvor brødet har hovedrollen i de fleste måltidene gjennom dagen. De har to varme måltider i løpet av dagen, i stedet for det evinnelige brødet. De spiser dessuten ganske små posjoner av gangen. Jeg går faktisk alltid ned i vekt når jeg er i Frankrike, selv om vi spiser utrolig mye god mat Anonymous poster hash: e76f8...2d9
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #6 Skrevet 13. august 2013 Fedmebølgen er kommet til Frankrike også, så det stemmer ikke lenger. Ellers tror jeg de er bygd annerledes enn oss, at de fleste har et spinklere skjellett, slik at dersom de er slanke er de naturlig mye mindre enn en typisk nordmann (eller nordkvinne da) Anonymous poster hash: 2dd38...8ea
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #7 Skrevet 13. august 2013 Nei, de spiser ikke brød, pasta og pizza hele tiden! Hva slags franske damer er det du referer til..? Min mann er fransk, og jeg kjenner derfor en del franske damer. De jeg kjenner spiser mye grønnsaker, kjøtt og fisk, og brødet er kun et tilbehør til maten. Ikke som i Norge hvor brødet har hovedrollen i de fleste måltidene gjennom dagen. De har to varme måltider i løpet av dagen, i stedet for det evinnelige brødet. De spiser dessuten ganske små posjoner av gangen. Jeg går faktisk alltid ned i vekt når jeg er i Frankrike, selv om vi spiser utrolig mye god mat Anonymous poster hash: e76f8...2d9 Signerer. Jeg er russisk og vi spiser heller ikke brød hele dagen. Hjelper svært lite å spise spelt, lavkarbo eller knekkebrød når et kosthold som i hovedsak består av brød er usunt. Vi spiser også minst to varme måltider, mye grønnsakssupper og salat, og hvitt brød som tilbehør. Anonymous poster hash: 0ff75...894
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #8 Skrevet 13. august 2013 Nei, de spiser ikke brød, pasta og pizza hele tiden! Hva slags franske damer er det du referer til..? Min mann er fransk, og jeg kjenner derfor en del franske damer. De jeg kjenner spiser mye grønnsaker, kjøtt og fisk, og brødet er kun et tilbehør til maten. Ikke som i Norge hvor brødet har hovedrollen i de fleste måltidene gjennom dagen. De har to varme måltider i løpet av dagen, i stedet for det evinnelige brødet. De spiser dessuten ganske små posjoner av gangen. Jeg går faktisk alltid ned i vekt når jeg er i Frankrike, selv om vi spiser utrolig mye god mat Anonymous poster hash: e76f8...2d9 Du har helt rett, synes bare de ser så freshe ut... Bodd i Frankrike i 2 år og er veldig fasinert av hvor feminine og slanke de er i forhold til oss. Anonymous poster hash: 15728...561
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #9 Skrevet 13. august 2013 Fordi de røyker mye og spiser lite.. Evt. Småmporsjoner gjennom dagen.. Anonymous poster hash: ab0d1...65f
Gjest Emea Skrevet 13. august 2013 #10 Skrevet 13. august 2013 Fordi de spiser mindre enn de forbruker, slik som andre slanke.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #11 Skrevet 13. august 2013 De spiser mye mindre porsjoner enn i Norge, og vektlegger hjemmelaget mat. De er også veldig flinke til å lage balanserte måltider, samt spise nok til lunsj; småspising er ikke sett på som positivt, voksne skal spise 3 ganger/dag (muligens mellommåltid for de mest aktive eller dersom middag er sent), barn skal ha 1-2 mellommåltid i tillegg (4-5 måltid totalt). Sjeldent man ser fråtsing i matveien. Hjelper også at de som blir gravid blir fulgt tett ift vektøkning i svangerskapet. Legene passer også veldig på at barn ikke blir lubne; her er det større fokus på barnas vekt på helsekontroll. Det er sant at det begynner å bli mer overvekt, men det er en klar sammenheng med veksten i salg av ferdigmat. Hilsen fra en som har bodd i Frankrike, bor i naboland nå, og har barn iden Franske skolen (som serverer varm 3-retters til lunsj). Jeg går som regel en del opp i vekt når jeg er i Norge. ;-) Anonymous poster hash: 1b7b4...653
MammantilNurket Skrevet 13. august 2013 #12 Skrevet 13. august 2013 De spiser jo brød, pasta og pizza hele tiden! Pluss vin i lange baner.. Urettferdig spør du meg... Anonymous poster hash: 15728...561 Hva med å lese boken "Franske kvinner blir ikke fete" av Mireille Guiliano?
Gjest Antarctica Skrevet 13. august 2013 #13 Skrevet 13. august 2013 (endret) I legevitenskapen er det jo noe som kalles "det franske paradoks". Det går på at man i et land som dyrker måltider og matkultur i så stor grad , likevel har så få livsstilssykdommer. Leste også noe i A-magasinet for et par år siden, det handlet om at de land og kulturer (Frankrike tjente som eksempel) der maten serveres på gitte tidspunkter, og dessuten TAR TID Å LAGE OG FORTÆRE hadde mye mindre fedme o.l. enn de land og kulturer der normen er å kjøpe take-away/ferdigmat, samt spise i forbifarten eller spise mens man samtidig gjør andre ting. Jo flere andre ting man gjør samtidig, desto mer fedme... Talende? Endret 13. august 2013 av Pashla
Brillefint - Jadda! Skrevet 14. august 2013 #14 Skrevet 14. august 2013 http://www.amazon.com/The-French-Diet-Women-Dont/dp/075661578X
prekæs Skrevet 14. august 2013 #15 Skrevet 14. august 2013 Har lest om det en gang, men vet ikke om det er sant. De ser på det som en en uting evnt. lite damete å småspise utenfor måltider. Etter jeg leste det, begynte jeg å se etter damer med snop og is etc i hånden når jeg var i Frankrike ( noe jeg er ofte) og ser det sjelden i forhold til her hjemme. Men som sagt. Kun noe jeg har lest:)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #16 Skrevet 14. august 2013 Fordi franske damer er langt mer opptatt av å holde seg i form og ta vare på utseendet sitt enn norske sjusker. Sistnevnte skylder på lav forbrenning, graviditet og buhu så snart de får sjansen. Anonymous poster hash: 6f3e4...076
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #17 Skrevet 14. august 2013 Fordi de koser seg med maten. De kaster ikke i seg alt de kan "fordi de kan" når de er gravide og når de har permisjon møtes de på kafé og tar et hvitvinsglass i stedet for 5 kakestykker og cola som i Norge. Hilsen slank småbarnsmamma som koser seg med maten og et vinglass titt og ofte Anonymous poster hash: f959d...1c3
Anonym bruker Skrevet 14. august 2013 #18 Skrevet 14. august 2013 Fordi de koser seg med maten. De kaster ikke i seg alt de kan "fordi de kan" når de er gravide og når de har permisjon møtes de på kafé og tar et hvitvinsglass i stedet for 5 kakestykker og cola som i Norge. Hilsen slank småbarnsmamma som koser seg med maten og et vinglass titt og ofte Anonymous poster hash: f959d...1c3 Anonymous poster hash: 15728...561
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå