Gå til innhold

Oi, vi er vist "rike", vi..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde jeg ikke trodd.

Vi snakker om å kjøpe større hus og flytte.
I anledning det har vi gått gjennom hva vi har av verdier (hus, hytte, bil), og gjeld.

Hus + hytte + bil = ca 5 mill.
Total gjeld = ca 2 mill.

Oi, det var litt mer verdier enn jeg trodde...

Anonymous poster hash: d23da...cdd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel helt gjennomsnittlig det

Anonymous poster hash: 860a8...08e
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men rene verdier for 3 mill er vel sjelden gjennomsnitt på landsbasis ihvertfall.

Gjør det vondt å være så negativ?

Anonymous poster hash: f1034...238

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men rene verdier for 3 mill er vel sjelden gjennomsnitt på landsbasis ihvertfall.

Er overhodet ikke negativ. 3 millioner er overhodet ikke dårlig men en stor del av befolkningen besitter såpass med midler i dag! Vil ikke kalle det rikdom.

Gjør det vondt å mistenke alle for å være negative forresten? Fordi du er det selv da kanskje?

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Verdier for 3 mill er nok ikke så mye, gitt. 

Det har vi også, minst, og vi er enkle akademikere med hus, hytte, gjeldfrie biler og penger i banken i tillegg. 

Det er nok større verdier enn som så ute blant den gjengse Ola Dunk. 

Skrevet

Hvor gamle er dere når der har 3 mill i verdier? Jeg er snart 30 og har ca 400 000 - 500 000i verdier på hus, bil og sparekonto. Kjøpte hus for første gang for ca 5 år siden og prsene har økt litt, med lite er nedbetalt av den gjelda vi tok opp.

Anonymous poster hash: 4461d...d82

Skrevet

Haha, må for all del ikke si at du er "rik" eller "fattig" her på dib - selv ikke om du skriver det i anførselstegn. ;)

Vet ikke hvor grensa går for "rik" men det er det kanskje andre som vet? Kunne vært interessant å visst hvordan jeg hadde blitt kategorisert.

Uansett - så kjekt at dere fant ut at dere hadde mer verdier enn dere trodde selv!

Anonymous poster hash: d77ad...14c

Skrevet

Så bra for dere HI:) Artig med sånne oppdagelser.

Ang diskusjon om dette er rikdom eller ikke. Prøv å se litt dere rundt og da spesielt ellers i verden. Er ikke 3 mill mye penger!? Snakk om ikke å ha perspektiv på ting. Er ikke snakk om å være positiv eller negativ men å se realistisk på ting spør du meg.

Hilsen en som føler seg rik men som ikke har masse penger i banken. Har nok til å betale regninger og å spise oss mette hver dag.

Anonymous poster hash: 08d79...825

Skrevet
Hvor gamle er dere når der har 3 mill i verdier? Jeg er snart 30 og har ca 400 000 - 500 000i verdier på hus, bil og sparekonto. Kjøpte hus for første gang for ca 5 år siden og prsene har økt litt, med lite er nedbetalt av den gjelda vi tok opp.Anonymous poster hash: 4461d...d82 [/

Trekker vi i fra lån osv så har vi en nettoformue på 2,5 mill, vi er midt i 30 årene. Hus, to biler og båt. Tror det er rimelig normalt.

Anonymous poster hash: 00cd2...945

Skrevet

vel, vi har hus til 3,4 mill, en bil til 1,2 mill, en bil til 500.000, en båt til ca 400.000 og null gjeld. 

Anonymous poster hash: 21913...661
Skrevet

Tror overhodet ikke det er gjennomsnittlig.

Anonymous poster hash: 9d89a...9e4

Skrevet

I forhold til meg er du kjempe rik! Jeg har ingenting.

Anonymous poster hash: 5308f...5ba

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

I forhold til meg er du styrtrik ;)

Skrevet

Dere kan egentlig mene hva dere vil om hva som er mye eller lite, eller hva som er gjennomsnittelig.

Jeg føler meg litt "rik" i dag, og det kan dere ikke ta fra meg :-D

HI

Anonymous poster hash: f5a5f...a48
Gjest Visten Vrangskapning
Skrevet (endret)

Det er slettes ikke verst!  :) Du er rikere enn meg i hvert fall ;)

Her inne følger vi janteloven. Tro ikke at du er noe, har noe eller kan noe. Og skulle du være naiv nok til å tro at du faktisk er noe kan vi vel alltids jekke deg ned noen hakk - du må ikke tro at du har noen grunn til å føle deg rik, vi skal nok snart få deg til å skjønne at du er helt gjennomsnittlig, eller helst under gjennomsnittet.

Redigert gr. skrivefeil :P

Endret av Visten Vrangskapning
Skrevet

Det har vi også, minst, og vi er enkle akademikere med hus, hytte, gjeldfrie biler og penger i banken i tillegg.

Signerer denne. De fleste som har kjøpt/ arvet bolig for noen år siden sentrale strøk har opplevd stor verdiøkning, nedbetalt noe gjeld på hus og bil, kjøpt hytte osv.
Skrevet

Er vel helt gjennomsnittlig detAnonymous poster hash: 860a8...08e

Gjør det vondt å være så negativ?Anonymous poster hash: f1034...238

Signerer denne. De fleste som har kjøpt/ arvet bolig for noen år siden sentrale strøk har opplevd stor verdiøkning, nedbetalt noe gjeld på hus og bil, kjøpt hytte osv.

Merker at det er litt aldersforskjell på oss inne her :) nyetablert med dagens priser med foreldre som ikke er pensjonister enda en gang, og de mer veletablerte av den litt eldre sorten :)

Anonymous poster hash: 4461d...d82

Skrevet

Det er slettes ikke verst!  :) Du er rikere enn meg i hvert fall ;)

Her inne følger vi janteloven. Tro ikke at du er noe, har noe eller kan noe. Og skulle du være naiv nok til å tro at du faktisk er noe kan vi vel alltids jekke deg ned noen hakk - du må ikke tro at du har noen grunn til å føle deg rik, vi skal nok snart få deg til å skjønne at du er helt gjennomsnittlig, eller helst under gjennomsnittet.

Redigert gr. skrivefeil :P

Ja ikke sant.

Her inne skal man bare skrive dersom man har noe å klage over, og da får man beskjed om at det er ens egen feil.

Nåde den som skriver noe siden man er glad.

HI

(Jeg elsker forresten også mannen min veldig mye og har ingen planer om å gå fra han.

Obs, sa jeg noe galt igjen nå? )

Skrevet

Dere kan egentlig mene hva dere vil om hva som er mye eller lite, eller hva som er gjennomsnittelig.

Jeg føler meg litt "rik" i dag, og det kan dere ikke ta fra meg :-D

HI

3 millioner i verdi er jo kjempebra og mye :)

Her har vi ca 1,7 millioner i verdi i eiendom føler meg også litt rik :D

Skrevet

Dere er veldig rike i forhold til oss :)

Deilig overaskelse da ;)

Anonymous poster hash: 66f3e...9b2

Skrevet

Wow, gratulerer :) Du er akkurat 3 millioner rikere enn oss. Hehe.

Anonymous poster hash: 58182...705

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...