Gå til innhold

Forlengelse av vikariat ved permisjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer om et vikariat går ut mens en er i barselpermisjon? Er det vanlig at vikariatet forlenges? Om det ikke forlenges vil en da få en reduksjon i permisjonspenger? 



Anonymous poster hash: fad41...396
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Du får penger så lenge permisjonen din er ( ikke mer eller mindre). Om de forlenge vikariatet ditt er opp til arbeidsgiveren med det er ikke en regel. Nytt permisjonen ... og lykke til videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du får penger så lenge permisjonen din er ( ikke mer eller mindre). Om de forlenge vikariatet ditt er opp til arbeidsgiveren med det er ikke en regel. Nytt permisjonen ... og lykke til videre!!!

 

Gjelder det også de pengene bedriften betaler som mellomlegg mellom vanlig lønn og foreldrepenger? Eller vil jeg kun få pengene fra staten? 

 

Anonymous poster hash: fad41...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei! Du får penger så lenge permisjonen din er ( ikke mer eller mindre). Om de forlenge vikariatet ditt er opp til arbeidsgiveren med det er ikke en regel. Nytt permisjonen ... og lykke til videre!!!

 

Gjelder det også de pengene bedriften betaler som mellomlegg mellom vanlig lønn og foreldrepenger? Eller vil jeg kun få pengene fra staten? 

 

Anonymous poster hash: fad41...396

 

Hei! Jeg er ikke i slik situasjon men kan  legge her svar fra en anne tråd:

 

Men hvis man har fødselspenger utbetalt av arbeidsgiver, dvs trygdas 6G + differansen fra arbeidsgiver (slik at man altså ikke taper lønnsmessig på permisjonen) - så lurer jeg på om arbeidsgiver fortsetter å betale sin del (differansen fra 6G) etter at vikariatet er utløpt, selv om vikariatet går ut mens man er i permisjon? Krøkkete formulert! Men det du sier over, er altså at man får fødselspenger 100% i 10 mnd, selv om vikariatet går ut kort etter at man gikk ut i fødselspermisjon? 
 
Man vil fortsatt ha krav på fødselspenger i sine fulle 43/53 uker selv om vikariatet går ut. Om arb.giver vil fortsette å utbetale overskytende er jeg ikke sikker på. Å betale differansen fra 6G er ikke lovbestemt og da vil jeg tro forskjellige arbeidsgivere har forskjellige regler. Du må nok spørre arbeidsgiver om dette.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste arbeidsgivere som forskutterer lønn vil kun gjøre det så lenge man er ansatt, dvs at om vikariatet går ut overtar nav utbetalingen. Du vil da ikke få dekket mellomlegg mellom lønn og 6 G, og du vil heller ikke få feriepenger for perioden utover de første 12/15 uker av permisjonen. Har aldri sett en arbeidsgiver som velger å fortsette å forskuttere til en som ikke lengre er ansatt, husk at dette jo er et tap for arbeidsgiver i de fleste tilfeller og et ekstra gode for ansatte.



Anonymous poster hash: a59b5...bfa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, fantastisk! Ikke rart jobben satser på å ha kvinner (og menn) i den rette alderen i korte vikariat i årevis. 

 

Vel, vel takk for hjelpen damer. Vi får vel satse på at mannen med fast jobb tar hovedtyngden av permisjonen her, mellomlegget utgjør mye penger. 

 

HI



Anonymous poster hash: fad41...396
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...