Gå til innhold

Blir mer og mer deprimert..Bor hjemme hos foreldrene mine..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planen er å bo her til jeg er ferdig med studiene.

Jeg flyttet inn hit da jeg ble alene,da jeg ellers måtte ha sluttet med studiene. Har nå bodd her et år og planen er å bo her 1,5 år til..Men jeg er så lei av å ha folk rundt meg heeele tiden

*som skal blande seg i absolutt alt,

*forvente at ting skal skje på deres kommando,
*som skal ha penger til det ene og andre i tillegg til det faste jeg betaler (litt av grunnen til at jeg skulle bo her var for å bruke tiden til å spare,og i utgangspunktet skulle jeg ikke betale noenting,bare handle og sånne ting innimellom,men sparingen har jeg nå gitt opp)

*som blander seg opp i min oppdragelse av sønnen min,så han er jo bare kjempeforvirret og usikker nå (jeg prøver på en pedagogisk fremgangsmåte,men det er ikke min far enig i og kan brøle at ungen skal gjøre som han får beskjed om ellers må han på rommet,får ikke gå ut,får ikke gjøre div ting osv..)

*snakker jeg med noen,eller skriver på dataen,må jeg svare på hvem og hva,ellers lager de sine egne historier om et eller annet,som at jeg har dummet meg ut på fylla eller et eller annet

*jeg er drittlei av å bli herset rundt av en 17åring, for hun er så bortskjemt og vant til å få det som hun vil

*når sønnen min kommer hjem etter å ha vært hos faren,blir han møtt med "hysj! vær stille!" osv, og det er fra sekundet han kommer inn døren.

Og jeg kan fortsette og fortsette..

Så nå orker jeg snart ikke mer,men da ryker studiet mitt :( Jeg har ikke råd til leie uten å jobbe endel mer enn jeg kan i dag...

Anonymous poster hash: 635b1...813
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du må betale for da?

Noe du ikke må betale for når du bor alene?

Anonymous poster hash: f6c2e...33f
Skrevet

I tillegg til strøm,telefonregningene,tv-lisens,husleien deres de mnd det ikke er strømregning,så ber de om penger til feks nettshopping når de ikke har penger selv og de ber om penger når de reiser på ferie..Så der ryker sparepengene mine,og all mulighet til å spare..

Og klart jeg skal være med å betale,men det var jo ikke dette jeg var blitt forespeilet..

Skrevet

I tillegg til strøm,telefonregningene,tv-lisens,husleien deres de mnd det ikke er strømregning,så ber de om penger til feks nettshopping når de ikke har penger selv og de ber om penger når de reiser på ferie..Så der ryker sparepengene mine,og all mulighet til å spare..

Og klart jeg skal være med å betale,men det var jo ikke dette jeg var blitt forespeilet..

Så si nei da.

Skrevet

Flytt!

Du klarer å studere selv om du leier. Ikke ødelegg deg selv og psyken din. Flytt, flytt, flytt!

Anonymous poster hash: dfc8b...b72
Skrevet

Hvis du kan betale deres husleie skal du vel klare å betale din egen husleie. Du klarer det du vil klare.

Skrevet

Lei deg en studenthybel!

Anonymous poster hash: d133b...9ae

Gjest sug lut
Skrevet

Vel, innse at du har taperforeldre og sørg for å bli en vinner sjøl - studier er en god vei, men om du kan betale for dem kan du betale for studenthybel, det er jeg sikker på.

Skrevet

Som mor får du også prioitet ved studenthybler. Men det er jo kanskje litt sent å søke rett etter opptak. 

Men støtter dere andre. Har du råd til å punge ut for foreldrene dine, har du råd til å bo alene. Du får det sikkert mye bedre med deg selv etter det.

Anonymous poster hash: c30c7...aed
Skrevet

Selvfølgelig klarer du å studere selv om du bor alene. Er da mange alenemødre som har gjort det før deg.

Du skulle ha søkt om studentbolig for lenge Siden, det finnes familieboliger og det ville du nok fått.

Du kan også søke om bostøtte når du leier. I tillegg til os, stipend/lån, barnetrygd, barnebidrag, stønad til barnetilsyn så vil du klare deg:)

U can do it :) :)

Anonymous poster hash: 82961...13a

Skrevet

Ikke har jeg rett på os,og nå er det vel umulig å få studenthybel. Å leie her i byen ligger det på langt over 10 000,- og husleien til mine foreldre er på rett under 4000,-

Inntekten min vil i studentperioden vil kanskje ligge på 6000,- om jeg jobber mye..Men jeg kan jo søke om lån i tillegg. 

En annen ting er at jeg trenger hjelp med barnepass i praksisperiodene,og de vil ikke passe om jeg ikke bor her.Da gidder de ikke å bruke tid på det..Deres ord..

En annen ting jeg savner er å være litt sosial innimellom,jeg får sjelden sjans til å gå ut å treffe venner,for å ikke snakke om en kjæreste,og det er dødfødt å ha besøk her..

Jada,mye syting i kveld,men jeg er helt på felgen her snart :(

Skrevet

Du får ordne deg en fast skriftlig avtale om hvor mye du skal betale i husleie og av de andre regningene ( strøm, tv, internett osv) pr.mnd og forholde deg til det.

Høres uansett som om du kommer bedre ut av det økonomisk med å bo hjemme og studere enn å bo for deg selv og ikke studere.

Det med at du ikke får gått ut eller truffet noe. Det hadde du ikke kunnet gjøre om du bodde for deg selv heller.

Du har valgt å få barn og må forholde deg til det.

Skrevet

Du får ordne deg en fast skriftlig avtale om hvor mye du skal betale i husleie og av de andre regningene ( strøm, tv, internett osv) pr.mnd og forholde deg til det.

Høres uansett som om du kommer bedre ut av det økonomisk med å bo hjemme og studere enn å bo for deg selv og ikke studere.

Det med at du ikke får gått ut eller truffet noe. Det hadde du ikke kunnet gjøre om du bodde for deg selv heller.

Du har valgt å få barn og må forholde deg til det.

Nå er jo ikke det økonomiske det største problemet. Hadde jeg bodd for meg selv kunne jeg hatt venner på besøk. Og hva mener du med at jeg må forholde meg til at jeg har fått barn? Det er jo det jeg gjør.

Skrevet

Ikke har jeg rett på os,og nå er det vel umulig å få studenthybel. Å leie her i byen ligger det på langt over 10 000,- og husleien til mine foreldre er på rett under 4000,-

Inntekten min vil i studentperioden vil kanskje ligge på 6000,- om jeg jobber mye..Men jeg kan jo søke om lån i tillegg. 

En annen ting er at jeg trenger hjelp med barnepass i praksisperiodene,og de vil ikke passe om jeg ikke bor her.Da gidder de ikke å bruke tid på det..Deres ord..

En annen ting jeg savner er å være litt sosial innimellom,jeg får sjelden sjans til å gå ut å treffe venner,for å ikke snakke om en kjæreste,og det er dødfødt å ha besøk her..

Jada,mye syting i kveld,men jeg er helt på felgen her snart :(

Du tjener mao 6000 kr på å bo billig hos foreldre siden du der betaler 4000 i stedet for 10 000.

Studielån er helt normalt å ta opp, ingen av mine venner har gått gjennom et liv uten studielån og vi har passert 40 og så vidt betalt ferdig studielånet.

Barnepass fra foreldre er i utgangspunktet ikke noe å satse på, kan du søke bhg eller barnepasser under praksistiden? Jeg hadde barnepasser i et par mnd før jeg fikk bhg plass, det funket det. Foreldrene mine var i full jobb selv, så de kunne ikke passe, dessuten er det vel ikke dine foreldres ansvar å sørge for barnepass?

Sosialt liv er viktig, en venninne må du vel få lov å invitere innimellom, skal du på byen er det jo helt vanlig å finne barnevakt? Jeg fant på disse sidene en jente som ville sitte barnevakt for mitt barn og det funket bra. Det er nå 8 år siden og vi har fortsatt god kontakt. Du kan vel besøke kjæreste hjemme hos han? Forstår det ikke er gøy å date i samme hus som foreldrene sine, men det er aberet med å faktisk spare 6000 kr i mnd ved å bo hjemme.

Sjekk opp studenthybler. Krever foreldrene dine så mye penger av deg at du kommer opp i 10 000 kr du skulle betalt for en hybel, så velger du å heller leie hybel.

Det er sikkert ikke veldig festlig for dine foreldre å få et voksent barn med egne barn flyttet hjem igjen. Jeg håper jeg slipper det, selv om jeg selvfølgelig ville åpnet huset mitt når barnet og barnebarnet mitt var i krise.

Regn på utgifter, sjekk muligheter og ta en god samtale med dine foreldre.

Anonymous poster hash: f34b3...874

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...