Gå til innhold

Bruker skolebarn ullundertøy..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå alt man skal lure på også ,men nå har jeg en som skal begynne på skolen på mandag og lurer veldig på om han trenger det? er de mye ute i førsteklasse?

Bor i Trøndelag og han er en varm gutt og har gode uteklær. 

Og da mener jeg selvsagt om de trenger ullundertøy på vinteren, ikke nå..! :)

Anonymous poster hash: 9dc28...c50
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, regner med det? Jeg kler opp i tynn ull på vår snuppi når temperaturen sier det. Men de er nok mest inne på selve skoletiden, men mye ute på SFO tenker jeg,

Anonymous poster hash: a6f50...ed6

Gjest Julia1984
Skrevet

Ja!! Er lærer. Barna er ute i friminutt opp til 45 min. På SFO til min sønn har de turdag og er mye ute. Dumt å fryse, da er det ikke moro å være ute.

Ikke minst går de frem og tilbake til skolen?

Men begynner senere og har tynt lag.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Det blir litt tynnere ull på skolebarna enn hva de brukte da de gikk i barnehagen, men ull er innerst mot kroppen hver eneste dag i vinterhalvåret på begge to. Det er det de vil ha. :-)

Skrevet

Tja, regner med det? Jeg kler opp i tynn ull på vår snuppi når temperaturen sier det. Men de er nok mest inne på selve skoletiden, men mye ute på SFO tenker jeg,

Anonymous poster hash: a6f50...ed6

Lange friminutt, ikke moro å stå å hutre!!

Anonymous poster hash: a4cc4...481

Gjest Julia1984
Skrevet

Men hvis du har barn som er flinke til å ta på boblebukse.....da trengs nok ikke ull

Skrevet

Mine to skolebarn bruker ikke ull. De blir alt for varme når de er inne. Og de er mer enn varme nok ute med tykk vinterbukse og jakke.

Skrevet

Ja. Her på vår skole i Trondheim har de uteskole en dag i uken i 1.klasse og ca. en dag annenhver uke i 2.klasse + at de er mye ute i friminuttene.

Om vi vet at de ikke blir så mye ute en dag lar vi henne slippe.

Anonymous poster hash: 6d7c8...bdf
Skrevet

Ja, absolutt!

Anonymous poster hash: 3bd88...d64

Skrevet

Har barn som begynner i tredje og sjette klasse, og fram til nå så har de begge vært mye ute på turer, dette er i nord-Trøndelag. Og barna mine har brukt myyye ullunderklær, og det har de fleste i klassen også.

Anonymous poster hash: 4ee34...2de

Skrevet

Min 9 åring bruker ullundertøy når det er kaldt. Bruker vanlig bukse over stilongsen og en hettejakke eller genser over ullgrnseren.

Skrevet

Min skal opp i femte og bruker ull hele vinterhalvåret fortsatt. Hun er også varm av seg men trenger det likevel, spesielt på uteskole etc.

Skrevet

Ja! Min 11 åring går også med ull,utrolig kjedelig å fryse!

Skrevet

Jeg er over 40 og bruker ullundertøy om vinteren så tror nok ungen din kan bruke det også... Gud så mye rart folk er usikre på!

Anonymous poster hash: 636cb...228

Skrevet

Jeg er over 40 og bruker ullundertøy om vinteren så tror nok ungen din kan bruke det også... Gud så mye rart folk er usikre på!

Anonymous poster hash: 636cb...228

Ja, gudameg du!

Anonymous poster hash: 7c67f...c2b

Skrevet

Dette er det egentlig ingen andre enn du og ditt barn som kan svare godt på. Barnet skal være kledd så det ikke fryser, men heller ikke blir for varmt, hverken ute eller inne. Jeg har selv lett for å bli for varm, sånn har jeg vært hele livet. Samtidig vokste jeg opp med foreldre som var redd jg skulle fryse, og pakket meg inn med ulltøy og varme ytterklær. For min del resulterte dette i at jeg ble mindre aktiv både ute og inne, fordi jeg ble så fort varm, noe som er ubehagelig og tar mye krefter. Det er ikke bedre å være for varm enn å være for kald.

Prøv deg fram. Kle ham slik du tror er best, og spørr når han kommer hjem. Har han vært for varm, for kald, passelig? Så justerer du rett og slett klesmengde i forhold til svarene du får. 

Varme klær er ofte noe barna må ha på seg når foreldrene fryser, men det bør vel strengt tatt styres av barnas temperatur...

Anonymous poster hash: 50268...6ce
Skrevet

Ja, men tynn ull, slik at man kan ha vanlig bukse og genser på utsiden uten å bli altfor varm.

Jeg synes også superundertøy fungerer bra på skolebarn, med mindre det er på det aller kaldeste eller de har uteskole. Det får man billig bl.a. på Europris.

Anonymous poster hash: c8adc...ae5
Skrevet

Nei.

Mine skal begynne i 3, 5 og 7 klasse. På tur dager får de det på, men sånn i hverdagen bruker de det ikke.

Skrevet

Jeg er selv lærer, og på min skole har 1.klassingene uteskole i hvert fall en dag i uken året rundt. I tillegg lager vi gjerne undervisningsopplegg der vi er ute andre dager også. Har opplevd flere ganger at barn ikke er skikkelig kledd om vinteren, og dermed får en negativ opplevelse med å være ute. Utrolig kjedelig for både voksne og barn.

Anonymous poster hash: 093f2...fa9

Skrevet

På skolen her har 1. klasse turdag hver uke. Om vinteren står det på ukeplanen at de må huske ull innerst.

Jeg er for øvrig ganske overrasket over hvor dårlig utstyrt barna på skolen/SFO er. Nå når det bøttet ned, var det MANGE barn som ikke hadde regntøy med. På vinteren mangler de dress/boblebukse. Hva tenker foreldrene på egentlig?

Anonymous poster hash: a7ba0...bec

Skrevet

På skolen her har 1. klasse turdag hver uke. Om vinteren står det på ukeplanen at de må huske ull innerst.

Jeg er for øvrig ganske overrasket over hvor dårlig utstyrt barna på skolen/SFO er. Nå når det bøttet ned, var det MANGE barn som ikke hadde regntøy med. På vinteren mangler de dress/boblebukse. Hva tenker foreldrene på egentlig?

Anonymous poster hash: a7ba0...bec

Jeg er lærer og hadde 1 klasse for 2 år siden. Sant det du skriver. Elever blir kjørt til skolen uten regntøy og i småsko.....det regner dom bare det. Hva tror foreldre skjer når elevene har friminutt??

Anonymous poster hash: a4cc4...481

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...