Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 Vi skal nå snart ha dåp for barn nr 3 og vi hadde i utgangspunktet blitt enige om hvem vi ville ha som faddere. Men så kommer kommer svigermor og er tydelig snurt og fornærmet over at hun ikke har fått være faddere på noen av barnebarna sine. Og hun sa det rett ut også at hun var fornærmet over det. Men trodde egentlig ikke at det var så vanlig og ha besteforeldre som faddere ?? Svigermor er over 60 år og de fadderene vi har valg er familiemedlemmer som søsken og svogere. Anonymous poster hash: 25e65...137
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #2 Skrevet 13. august 2013 I min omgangskrets bruker alle besteforeldre som faddere med mindre det er noe seriøst galt med forholdet. Begge mine bestemødre var også faddere for meg og min søster. Anonymous poster hash: e925a...f27
HeleneBeate Skrevet 13. august 2013 #3 Skrevet 13. august 2013 Skal ikke faddere i utgangspunktet følge opp sine fadderbarn over flere år? Er det da ikke en fordel at det er unge faddere som ikke dauer i nrste sving??
Honningmelon Skrevet 13. august 2013 #4 Skrevet 13. august 2013 Vi har brukt båee besteforeldre og andre til alle våre tre. Faddere for meg er egentlig mest symbolsk, så at besteforeldre er faddere er helt ok. De syns det er veldig stas.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #5 Skrevet 13. august 2013 Skal ikke faddere i utgangspunktet følge opp sine fadderbarn over flere år? Er det da ikke en fordel at det er unge faddere som ikke dauer i nrste sving?? Jo de skal følge opp barnet frem mot konfirmasjonen, men så gamle er jo sjelden besteforeldrene at det blir noe problem. Er bestemor 60 ved dåpen er hun fortsatt ikke mer enn ca 75 ved konfirmasjon. I tillegg velger man gjerne flere faddere. Noen eldre og noen yngre. Anonymous poster hash: e925a...f27
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #6 Skrevet 13. august 2013 I min familie er det vanlig at mormor bærer første barn, farmor andre, altså at de er «hovedfadder». Jeg har alltid syntes det var ekstra hyggelig å tenke på at min egen mormor var gudmor for meg, og vi har fortsatt et veldig godt forhold. Hun døde altså ikke «rundt neste sving»... Anonymous poster hash: 58203...576
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. august 2013 #7 Skrevet 13. august 2013 Mamma er fadder på eldste, og blir det nok på yngste.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #8 Skrevet 13. august 2013 Det er vel vanlig å sette sammen noe ung og noen gamle som faddere? Var det de anbefalte i kirken her ihvertfall... Vi har besteforeldre som faddere til alle våre barn, men har samtidig tanter og onkler til barna så de har noen unge og noen gamle. Ingen som har "dødd rundt neste sving" her ihvertfall, nå er eldste sønnen min 12 år og mammaen min som er fadder på han er 59 år. Anonymous poster hash: 4cb5d...be8
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #9 Skrevet 13. august 2013 Jeg er ikke vandt til at besteforeldre er fadder i min familie eller omgangskrets, har aldri hørt om det faktisk, de har en stor og spesiell forbindelse til barnet uansett Anonymous poster hash: bffbf...c06
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #10 Skrevet 13. august 2013 Vi har tantene som faddere til våre barn. Anonymous poster hash: 5f9b1...34e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå