Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 Da vi stod opp idag var tempen på barnet 38,2. Etter en times tid var tempen 38,6. Hun sovnet og sov i to timer. Når hun våkna var tempen 38,8. Hun fikk da paracet og var våken en times tid før hun sovna igjen i en time. Når hun våkna var tempen 38,2 igjen. Så sovna ho en halvtimes tid igjen før hun våkna igjen. Nå sjekka jeg tempen hennes igjen og da var den på 39,1. Er det normalt at tempen svinger så voldsomt? Hun sover igjen nå for 4. gang idag og hun er kjempe slapp. Sitter kun i armkroken i sofaen. Leka litt istad, men det var rundt 15 min. Jeg vet jeg er hysterisk, men ungen er 2 år og sist hun var ordentlig syk hadde hun nyrebekkenbetennelse og da var hun ikke mer enn 8 uker gammel så er en stund siden Anonymous poster hash: f0f00...1a9
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #2 Skrevet 13. august 2013 Min erfaring er at flytende Ibux virker mye bedre på feberen enn Paracet. Anonymous poster hash: adc4f...51d
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #3 Skrevet 13. august 2013 Det er helt vanlig at temperaturen varierer litt, at de har hatt tøy på, blitt svette når de sov osv påvirker også temperaturen. Det er også helt vanlig at tempen er høyere på ettermiddagen en på morgenen. Bare la henne sove, sitte i sofarkoken og slappe av, gi henne alt hun vil ha av drikke og mat gi paracet om feberen blir veldig høy. Jeg gir sjelden paracet når feberen bare er 38, men tipper den 39 gir jeg av frykt for feberkramper. Barna kan fint ha over 40 i feber uten at det er farlig for dem... Senk skuldrene og slapp av, slike infeksjoner går som regel over av seg selv. Varer feberen i mer enn 4 dager eller allmenntilstanden blir veldig dårlig kontakter du lege. Anonymous poster hash: 934aa...bad
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #4 Skrevet 13. august 2013 Ho har vel drikki et glass med melk, litt vann og spist en brødskive idag. Tissa kun 2 ganger Anonymous poster hash: f0f00...1a9
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #5 Skrevet 13. august 2013 Jeg vil vel ikke si at temperaturen hennes svinger så voldsomt Jeg gir heller ikke paracet med mindre det er strengt nødvendig, det er som regel en grunn til at de har feber, og kroppen ordner helst opp selv. Har de veldig ubehag, eller feber over 39,5 så gir jeg. Pass på at hun drikker nok! Farris/eplejuice er fint om bleiene er tørre. Det viktigste er at formen er brukbar, blir allmenntilstanden dårlig, så kontakter du lege. Anonymous poster hash: 6eea0...8d9
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #6 Skrevet 13. august 2013 Tempen hennes er fra 38.2 til 39.1 og du syntes den svinger veldig? Eeehh, javel.... noe voldsomt også det! Unger blir syke og en maks temp på 39.1 er ingenting å løpe tillege for, for å si det slik. Anonymous poster hash: b288a...8da
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #7 Skrevet 13. august 2013 Ho har vel drikki et glass med melk, litt vann og spist en brødskive idag. Tissa kun 2 ganger Anonymous poster hash: f0f00...1a9 Gi henne noe hun liker, saftis, saft, juice, yoghurt, frukt e.l. Trenger ikke tenke sunt kosthold når de er syke, er potetskruer og saft det eneste de har lyst på så er det greit når de ligger på sofaen og sløver med feberblanke øyne... Anonymous poster hash: 934aa...bad
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #8 Skrevet 13. august 2013 Tempen hennes er fra 38.2 til 39.1 og du syntes den svinger veldig? Eeehh, javel.... noe voldsomt også det! Unger blir syke og en maks temp på 39.1 er ingenting å løpe tillege for, for å si det slik. Anonymous poster hash: b288a...8da Nå må du kutte ut... Anonymous poster hash: 6eea0...8d9
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #9 Skrevet 13. august 2013 Du har sjekka tempen fem ganger før klokka har rukket å bli 4?? Måler maks det i døgnet om unga er syke:s Anonymous poster hash: f0f31...331
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #10 Skrevet 13. august 2013 Ikke mål tempen så mye,men heller se på allmentinslatnden hennes. ja, hun sover mye, og det er bra, da sover hun av seg det som plager henne. det er når du ikke får kontakt med henne du må begynne å bli på vakt. Gi henne masse å drikke,saft i store mengder og kanskje en is som kjøler ned litt? Jeg har brukt å gitt barna mine en kjapp-kjapp dusj før de legger seg når de er syk. de klager litt når de står der fordi de er slitne, men etterpå blir de rolige og jeg tror de synes det var godt etterpå. Anonymous poster hash: 4d491...527
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #11 Skrevet 13. august 2013 Ikke mål tempen så mye,men heller se på allmentinslatnden hennes. ja, hun sover mye, og det er bra, da sover hun av seg det som plager henne. det er når du ikke får kontakt med henne du må begynne å bli på vakt. Gi henne masse å drikke,saft i store mengder og kanskje en is som kjøler ned litt? Jeg har brukt å gitt barna mine en kjapp-kjapp dusj før de legger seg når de er syk. de klager litt når de står der fordi de er slitne, men etterpå blir de rolige og jeg tror de synes det var godt etterpå. Anonymous poster hash: 4d491...527 Går litt fort i svingene:allmentilstanden selvsagt!! Anonymous poster hash: 4d491...527
Honningmelon Skrevet 13. august 2013 #12 Skrevet 13. august 2013 Det du beskriver er helt normalt. Gi paracet om tempen bikker over 39 eller om hun har tydelig ubehag. Utenom det trenger du ikke gi paracet. La henne sove og pøs på med drikke. Mat er ikke så viktig. God bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå