Gå til innhold

Noen som pendler her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått tilbud om jobb i en annen by 70 prosent stilling fra mandag til søndag annenhver uke. Har selv når jeg begynner barn på 10 mnd og 8 år. Rent økonomisk så blir det noe tap da jeg må finne et sted å bo den uken jeg er på jobb samt betale reiseutgifter. Men det er eneste jobben jeg kan få innen yrket jeg er utdannet i siden markedet er metter her jeg bor. Timelønnen er 50 kroner høyere enn jobben jeg har nå. Jeg kan fortsatt jobbe 40 eller 50 prosent i gamlejobben også.

Jeg er litt usikker. Er det noen andre som pendler når de har små barn hjemme? Hvordan går dette for dere?

Anonymous poster hash: c33a7...fad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Jeg pendler ikke, men har direkte kjennskap til problemstillingen i familien.

Jeg syntes dette hørtes litt ugreit ut og ville nok prøvd å finne en annen løsning. Grunnene er dette:

*Det er ikke full jobb, så annenhver uke står en evt hybel tom. Økonomisk sett forsvinner ganske mange penger på bare det å pendle.

*Du kommer til å føle deg dratt mellom jobben og familien konstant. Dårlig samvittighet.

*Det er slitsomt å flytte på seg fram og tilbake. Energityv.

Særlig det økonomiske virker jo litt dumt. Men du får tenke på hvor viktig denne jobben er for deg, hvordan familiesituasjonen er ellers, stiller mannen opp uten noen innvendinger? Han må jo da ta alt når du ikke er hjemme. Ellers sier jo forskere at pendling er den eneste klare kilden til følelsen av ulykkelighet de kjenner til. Det meste er subjektivt, men pendling er en negativ kraft i folks liv. Bør unngår hvis man kan, med andre ord. Men - bare du sitter på svarene. Lykke til!

Skrevet

Jeg pendler 10 mil hver dag og har jente på 2,5 år. Bruker 2 timer hver dag på å kjøre t/r jobb. Får heller ikke jobb der jeg bor:( begynner 0715 og slutter 1445. Er samboer som leverer og henter i bhg. Føler jeg mister mye tid m jenta vår, men jobb må enn ha...

Er d lønt for deg å skifte jobb da? Går med mye penger i kjøring.

Anonymous poster hash: cbed6...23b

Skrevet

Dette er jo drømmejobben egentlig. Erfaringen kan komme godt med dersom det åpner opp en stilling i hjembyen. Tenker eventuelt å ta inn på motell eller hostel de ukene jeg må jobbe. 

Det eneste som holder meg tilbake nå er ungene, men jeg kommer nok til å være på skype hver kveld med dem, på videosamtale, så de får jo "sett" meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...