Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 Barnet mitt fylte tre år rett før sommerferien, og nå har det startet på stor base (etter ferien).Barnet likte seg veldig godt i barnehagen før, nesten så jeg kan skrive at barnet elsket å være der. Nå hyler barnet, barnet nekter, er helt fra seg da jeg går. Jeg får så vondt inni meg. Alt er jo nytt for barnet.... "nye" store barn, nye voksne, ny base, nye leker ny plass, alt er nytt. Barnet har enda bleier, kos og smokk. (ikke hele tiden, og vi trener på alt). Det gjør så sabla vondt å gå fra barnet når det hyler, gråter og sier "jeg vil ikke være her!!" :-(Noen tips til en mamma som er litt nedfor pga dette`? Anonymous poster hash: 16fe4...502
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #2 Skrevet 13. august 2013 Gi det litt tid! Barnet har hatt ferie og vært sammen med deg hele tiden, nå er hverdagen her og alt sammen er snudd på hodet. Det er en stor omveltning i livet og barnet trenger litt tid på å tilpasse seg, bli kjent og finne tryggheten i den nye basen og med de nye menneskene, det er da overhodet ikke rart. Min jente på over 6 år hadde første dag på sfo i da, hun ble helt overveldet et øyeblikk der og måtte gråte litt. Men jeg sa at jeg går ingen steder før du er klar, jeg sitter her og ser på dere til du synes det er greit at jeg drar igjen. Jeg måtte være der til hun hadde spist første måltid, sett hvor doene var og kommer skikkelig i lek med noen av de andre jentene, da var det greit at jeg reiste hjem. Jeg hadde egentlig ikke trodd jeg måtte være der i det hele tatt siden hun vanligvis er en trygg og sosial jente, men i dag trengte hun at jeg var der i litt over 2 timer. Det er helt greit altså. Det er barn det er snakk om, noen ganger trenger de litt tid til å venne seg til slike store forandringer. Neste uke er sikkert barnet ditt blitt kjent med både små og store på den nye avdelingen sin, da kommer tryggheten tilbake og alt vil gå kjempefint. Anonymous poster hash: ffe07...b5f
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #3 Skrevet 13. august 2013 Takk for ordentlig svar. Jeg får nesten gåsehud :-) Burde kanskje gjort det samme med min, som du gjorde, være der litt ... HI Anonymous poster hash: 16fe4...502
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #4 Skrevet 13. august 2013 Vi opplever akkurat det samme.... Utrolig vondt for mamma-hjertet. Ser for førstegang at hun så gjerne heller vil være hjemme med oss. Håper det snur snart. Går mye lettere her om far leverer, men hun er usikker og nesten så jeg føler hun mistrives. Anonymous poster hash: c80a9...de3
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #5 Skrevet 13. august 2013 Dette er nok normalt for de fleste. Mitt barn er et veldig følsomt barn, og kan gjøre regning med at mitt barn ville reagert på samme måte. Gi det litt tid, du. Skal se det ordner seg. Men jeg skjønner godt at det stikker og svir i hjertet når barnet gråter og blir trist! Klem Anonymous poster hash: dfb60...838
Anonym bruker Skrevet 13. august 2013 #6 Skrevet 13. august 2013 Jenta mi begynte også på storavdeling nå etter sommerferien og jeg var der sammen med henne i litt over 1 time. Satt sammen med henne ved frokost og til hun fant seg til rette. Hun kjenner flere av ungene og de voksne der, men etter lang ferie og med ny avdeling var hun likevel litt usikker så da var det fint å ha mamma der en en ekstra stund. Neste dag var jeg i 30 min. og så gikk det bra. Anonymous poster hash: 8663b...871
valkyrien Skrevet 13. august 2013 #7 Skrevet 13. august 2013 Guttungen på straks 3 har også byttet avdeling i høst, og hadde to dager hvor han sa at han ikke ville være der, at han ville tilbake til gamle avdelinga osv. Tredje dagen i bhg var alt tilbake til det normale Gi det en liten stund, er det fortsatt sånn etter noen uker så ville jeg nok gått i dialog med bhg angående hva som kan gjøres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå