Gå til innhold

Hvordan koker man egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp

Anonymous poster hash: bb3db...93d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hardkokt eller bløtkokt? Jeg pleier å koke opp vann.Skru ned ovnen litt og ha i eggene i 10 min.Heller så av det kokte vannet (har i kaldt vann for å kjøle raskere hvis de ikke skal serveres med en gang) Da blir de hardkokte. 

Anonymous poster hash: e58cd...183
Skrevet

Takk. Tror det er hardkokt :)

Skrevet

jeg har også litt salt i vannet før jeg har i eggene. har hørt at det kan forebygge sprukne egg. :)

Anonymous poster hash: 9f14f...2d7
Skrevet

Jeg bruker eggekoker ;)

Skrevet

Jeg legger eggene i en gryte, fyller på varmt vann fra kranen. Setter plata på fullt, slår ned når det koker. Koker i ca. 8-10 min, men tar aldri tiden. Tømmer av vannet, setter gryta i vasken og lar det renne kaldt vann over til de er kalde nok til å skrelles.

Skrevet

nå fikk jeg lyst på egg  på skiva !

Anonymous poster hash: 3a07f...1c8
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: 72fca...c56

Skrevet

Jeg legger eggene i en gryte, fyller på varmt vann fra kranen. Setter plata på fullt, slår ned når det koker. Koker i ca. 8-10 min, men tar aldri tiden. Tømmer av vannet, setter gryta i vasken og lar det renne kaldt vann over til de er kalde nok til å skrelles.

Gjør nesten det samme, bare at jeg fyller på med kaldt vann fra springen og koker i nøyaktig 9 minutter. Det blir perfekte hardkokte egg. :)

Skrevet

Legger eggene i en gryte kaldt vann, koker det opp og slår deretter av platen men lar eggene ligge en stund. Blir hardkokte og har aldri sprukket. Bestemortips ;)

Skrevet

Gjør nesten det samme, bare at jeg fyller på med kaldt vann fra springen og koker i nøyaktig 9 minutter. Det blir perfekte hardkokte egg. :)

Det er vel det som er riktig, men jeg er litt utålmodig.

Skrevet

Hvor gammel er du?

30. Mannen som er kokken her i huset :)

Skrevet

Jeg prikker eggene, tre stikk med en sånn "eggestikker" i den butte enden. Da sprekker de aldri, og blir perfekte.

Koker vann i gryte. Når det koker legger jeg i eggene, og koker 6-7 minutter for bløtkokte, og 9-10 for hardkokte.

Setter gryta i vasken og lar kaldt vann renne over dem en liten stund. Men ikke så lenge at de blir kalde :)

Anonymous poster hash: 9d663...a9e

Skrevet

Hvor gammel er du?

30. Mannen som er kokken her i huset :)

Ok, men har du vokst opp bak en sten på Hardangervidda?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...