Gå til innhold

Usj, hva gjør jeg.... Luksusproblem ang. jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nettopp ferdig utdannet.

Har søkt på tilsammen fem jobber. Jeg har rangert dem etter hva jeg ønsker mest og minst av disse (selv om alle selvfølgelig er jobber jeg kunne tenkt meg, ellers hadde jeg jo ikke søkt).

Den jeg har aller mest lyst på har søknadsfrist først om to uker, og de kommer ikke til å ta inn noen til intervju før fristen er ute. Jeg sitter med en følelse av at jeg har gode sjanser til å få den (både utdanning og erfaring), men aner jo ikke hvilke kandidater jeg konkurrerer med.

Men nå kommer problemet. Jobben som jeg har rangert som nummer tre har jeg nå fått tilbud om.

Et godt tilbud, god lønn, fin reisevei og hyggelig sjef.

Allikevel er jeg så fryktelig i tvil. Tenk om jeg kunne fått den jeg helst vil ha. Vet ikke om jeg kan slippe den tanken.

Hva ville du gjort? Takket nei?

Anonymous poster hash: a35e0...8b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke takket nei til et jobbtilbud:) better safe than sorry, tenker jeg:) Men jeg er evig pessimist...

Anonymous poster hash: 8c827...287

Skrevet

Dypt misunnelig... ;) Jeg hadde grepet tak i jobben jeg hadde blitt tilbudt med begge hender om det var meg, men i mitt yrke er faste stillinger (eller stillinger i det hele tatt) ganske sjeldne, da... Men om du regner det som sannsynlig at du har gode sjanser på å få jobb innen rimelig tid, uansett, er det jo lov å ta en sjanse og takke nei.

Anonymous poster hash: 97a60...79b
Skrevet

Har søkt på tilsammen fem jobber. Jeg har rangert dem etter hva jeg ønsker mest og minst av disse (selv om alle selvfølgelig er jobber jeg kunne tenkt meg, ellers hadde jeg jo ikke søkt).

Den jeg har aller mest lyst på har søknadsfrist først om to uker, og de kommer ikke til å ta inn noen til intervju før fristen er ute. Jeg sitter med en følelse av at jeg har gode sjanser til å få den (både utdanning og erfaring), men aner jo ikke hvilke kandidater jeg konkurrerer med.

Men nå kommer problemet. Jobben som jeg har rangert som nummer tre har jeg nå fått tilbud om.

Allikevel er jeg så fryktelig i tvil. Tenk om jeg kunne fått den jeg helst vil ha. Vet ikke om jeg kan slippe den tanken.

ville spurt ut om å få utsatt svarfristen, ringt den jobben med søknadsfrist om 2 uker og sagt at du var veldig interessert men at du har fått et annet tilbud, og spurt om det var mulig for de å si noe om hvordan du lå an ift å bli kalt inn på intervju etc.  da får du en litt bedre feeling.

Anonymous poster hash: e1efc...7f8

Skrevet

nysgjerrig: hvilken jobb (bransje) er det snakk om?

Anonymous poster hash: e1efc...7f8
Gjest FinogFjong
Skrevet

...du takker ja, selvsagt?

Du har jo uansett prøvetid, skulle du få tilbud fra den andre stillingen, har du kort oppsigelsestid.

Skrevet

Du har jo uansett prøvetid, skulle du få tilbud fra den andre stillingen, har du kort oppsigelsestid.

What she said!

Skrevet

What she said!

Jeg ser den. Men samtidig slår min samvittighet inn. Å foreta en frilansettelse er dyrt både i tid og penger, og jeg ønsker ikke å utsette arbeidsgiver for å måtte søke etter noen nye etter en måned. Sier jeg ja så er det for å bli der i en to-treårsperiode ihvertfall.

Skrevet

da ber du om utsatt svarfrist!

Anonymous poster hash: fe3a3...f82
Gjest FinogFjong
Skrevet

What she said!

Jeg ser den. Men samtidig slår min samvittighet inn. Å foreta en frilansettelse er dyrt både i tid og penger, og jeg ønsker ikke å utsette arbeidsgiver for å måtte søke etter noen nye etter en måned. Sier jeg ja så er det for å bli der i en to-treårsperiode ihvertfall.

Da må du ta en sjangs... Det er en ærlig sak å finne noe "bedre", og noe alle bedrifter opplever innemellom...

Skrevet

Hva har du utdannet deg som HI?

Anonymous poster hash: 07713...6e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...